România intră în istorie. Un Boeing 737 a plecat de pe Băneasa și a aterizat pe Otopeni. 11 km și un pic

09.01.2024
România intră în istorie. Un Boeing 737 a plecat de pe Băneasa și a aterizat pe Otopeni. 11 km și un pic

Lumea este într-o continuă evoluție și adaptare la noile realități. Drept urmare, industria aviatică trebuie să țină și ea cont de nevoile oamenilor și să realizeze curse acolo unde se cere.

Într-un eveniment neașteptat și istoric pentru acest domeniu, compania Ryanair a reușit să stabilească un nou record, efectuând primul zbor cu succes între Aeroportul Băneasa și Otopeni. Această performanță remarcabilă a avut loc în contextul unor condiții meteo dificile și a unei piste în stare necorespunzătoare pe Aeroportul Henri Coandă, unde trebuia să aterizeze inițial.

Vremea a schimbat planul de zbor

Ryanair intră în istorie ca fiind prima companie din lume care a reușit să zboare cu succes de pe aeroportul Băneasa până la Otopeni cu un avion de pasageri.

Evenimentul a început să se desfășoare când un avion Ryanair, care opera pe ruta Trevis-Otopeni, a fost nevoit să aterizeze pe Aeroportul Băneasa din cauza condițiilor meteo ostile și a stării necorespunzătoare a pistei de pe Aeroportul Henri Coandă. Cu toate acestea, echipajul și compania au reușit să gestioneze situația cu profesionalism și eficiență.

După o aterizare sigură pe Aeroportul Băneasa, compania Ryanair a decis să nu debarce pasagerii și să continue călătoria spre Otopeni. Aeronava a fost pregătită pentru zbor, fiind realizată degivrarea și realimentarea. În timp ce Aeroportul Băneasa a fost gata să proceseze pasagerii, operațiunile de pe pista 08R-26L de la Otopeni au fost temporar întrerupte pentru tratamentul antiîngheț.

Astfel, la 20:52, avionul Ryanair a decolat din Băneasa, având ca destinație finală Aeroportul Otopeni. Cu o durată de zbor de doar 21 de minute, această călătorie a intrat imediat în istorie, stabilind un record și dovedind flexibilitatea și capacitatea de adaptare a companiei Ryanair în fața unor circumstanțe neașteptate.

În seara zilei de 8 ianuarie a.c., o aeronavă aparținând companiei Ryanair și care efectua un zbor pe ruta Treviso – București Henri Coandă, cu ora programată pentru aterizare 18.30, a solicitat aterizarea pe aeroportul de rezervă, București Băneasa – Aurel Vlaicu.

După aterizarea efectuată la ora 19.04, compania aeriana Ryanair a luat decizia de a nu debarca pasagerii și a solicitat alimentarea și degivrarea aeronavei în vederea decolării către Otopeni. Facem precizarea că Aeroportul Băneasa era pregătit (atât din punct de vedere al infrastructurii cât și al serviciilor la sol) pentru procesarea pasagerilor.

Menționăm că, în vederea îndepărtării depunerilor de zăpadă și tratării antiîngheț a pistei 08R-26L (Otopeni), a fost anunțată închiderea operării pe această pistă pentru intervalul 18.30-19.10, a transmis Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) într-un comunicat de presă.

Evenimentul a fost confirmat și omologat, marcând un moment deosebit în evoluția zborurilor comerciale. Situația este una inedită, fiindcă distanța între cele două aeroporturi este foarte mică, iar pasagerii nu ar fi trebuit să fie transportați la destinația finală putând pleca deja acasă. Cu toate acestea, compania Ryanair a decis să se respecte planul inițial.

Foto: Depositphotos.com

Distribuie acest articol:
Tags:
Cele mai noi articole
Guess genți de mână – alege cel mai bun model mini
Guess genți de mână – alege cel mai bun model mini
Gențile mini au devenit alegerea ideală pentru cei care apreciază funcționalitatea și eleganța într-un pachet compact. Indiferent dacă preferi un stil minimalist sau unul plin de detalii... citește tot
Cum a dus Carol al II-lea România la primul Campionat Mondial? El a făcut lotul, mai ceva ca Gigi Becali! Doar patru echipe din Europa au fost prezente!
Cum a dus Carol al II-lea România la primul Campionat Mondial? El a făcut lotul, mai ceva ca Gigi Becali! Doar patru echipe din Europa au fost ...
În anul 1930, în Uruguay, avea loc primul Campionat Mondial de fotbal din istorie. Turneul final trebuia să aibă la start 16 națiuni, dar Japonia, Siam și Egipt s-au retras. Au rămas 13... citește tot
Fabuloasa istorie a autobuzului care făcea curse regulate din Marea Britanie în India. Cât dura un drum?
Fabuloasa istorie a autobuzului care făcea curse regulate din Marea Britanie în India. Cât dura un drum?
Într-o epocă domnitată de rapiditate și de curse aeriene regulate, pare greu de crezut că acum mai puțin de 100 de ani exista un autobuz care făcea curse regulate între Londra și Calcutta,... citește tot