Micul dejun te poate îngrășa?

21.09.2022
Micul dejun te poate îngrășa?

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, spun specialiștii în sănătate. Organismul uman revine în funcțiune după o noapte de odihnă și are nevoie de energie pentru a face față unei noi zile. Masă de dimineață este foarte importantă, fiindcă aduce aportul de calorii de care corpul are nevoie. Cu toate acestea, mulți oameni se întreabă dacă un mic dejun bogat este prea mult pentru organism și poate să îngrașe.

Ce trebuie să mănânci la prima masă a zilei?

Specialiștii în nutriție consideră că micul dejun este foarte important în alimentația unei persoane, iar acesta trebuie să conțină produse cât mai variate. Prima masă a zilei trebuie să fie una sănătoasă și să conțină un fruct pentru vitamine, cereale integrale pentru fibre, un produs din lapte vegetal pentru vitamine, calciu și proteine și o băutură caldă (ceai) pentru hidratare.

Din păcate, foarte multe persoane aleg să consume produse de patiserie, în special în drumul spre serviciu, însă acestea nu sunt foarte sănătoase și vor îngrășa persoana în cauză. Cercetătorii de la Universitatea Harvard au descoperit că oamenii care nu mănâncă dimineața prezintă un risc cu 27% mai mare de a suferi un infarct față de cei care iau micul dejun regulat.

Te îngrașă sau nu micul dejun?

Prima masă a zilei este foarte importantă pentru organismul uman, fiindcă îi oferă energia necesară pentru a face față orelor pline de activitate care vor urma. Nutriționiștii sunt de părere că micul dejun te poate îngrășa, iar totul ține de ceea ce ai în farfurie. Astfel că pentru a nu lua în greutate se recomandă consumul de produse bogate în proteine și slabe în carbohidrați.

Dacă vrem să scădem în kilorgrame sau să nu acumulăm altele, e recomandat să optăm pentru un mic dejun cât mai bogat în proteine și slab în carbohidrați. Asta va stimula sinteza proteică după perioada de repaus alimentar de pe timp de noapte. Proteinele hrănesc masa musculară și, mai mult decât atât, ne oferă o senzație de sațietate care se va menține mai multe ore. Bineînțeles, totul echilibrat ca și cantitate, a declarat nutriționistul Gianluca Mech, potrivit adevarul.ro.

Așadar, o omletă cu legume este foarte sănătoasă, făcută cu foarte puțin ulei de măsline, alături de o brânză de capră. Cei care doresc o masă mai ușoară pot consuma fulgi de ovăz, deoarece sunt bogați în antioxidanți care reduc colesterolul și scad tensiunea arterială. Așadar, micul dejun te poate îngrășa doar dacă mănânci fără limite și în special produse bogate în carbohidrați.

Foto: Pexels.com

Îți recomandăm:
Ne putem întoarce în timp? Nu. Sau, poate, numai cu ajutorul cuvintelor. Ei bine, cum erau Bucureștiul acum 100 de ani? Cum erau oamenii acum 100 de ani? Ce activități aveau aceștia? Cum era...
Dacă citești acest articol sunt mari șanse să fii român, să te fi născut în România și, evident, să vorbești limba română. Dar de ce țara noastră poartă numele de România? De unde...
Cele mai noi articole
Zece țări unde marijuana este legală
Zece țări unde marijuana este legală
Se spune că o cantitate mică de marijuana ar avea proprietăți benefice pentru organismul uman. De aceea, în unele state, acest drog este la liber și oricine îl poate achiziționa și consuma... citește tot
Lidl și Kaufland NU sunt concurenți! Supermarketurile au același patron
Lidl și Kaufland NU sunt concurenți! Supermarketurile au același patron
România a devenit o țară democratică după căderea comunismului, în anul 1989. Totodată, economia de piață s-a transformat într-una liberă și și-au făcut apariția tot felul de... citește tot
Ce au căutat românii pe Google, în anul 2022?
Ce au căutat românii pe Google, în anul 2022?
Anul 2022 a fost unul plin de evenimente la nivel global. Drept urmare, românii au căutat informații pe Google despre lucrurile care au marcat omenirea. La începutul anului trecut lumea a fost... citește tot