De ce avioanele comerciale nu au parașute pentru pasageri?

15.02.2018
De ce avioanele comerciale nu au parașute pentru pasageri?

Sunt putini oamenii cărora să nu le fie deloc teamă de un zbor cu avionul. Cine nu s-a urcat măcar o dată într-un avion și nu s-a gândit la un eventual dezastru? Cui nu-i dă fiori instructajul făcut la începutul călătoriei de către stewardese? Și totuși, dacă nimeni nu-și dorește o catastrofă, de ce avioanele comerciale nu sunt echipate cu parașute pentru pasageri?

Când vine vorba despre avioanele din aviația civilă, aceste aeronave nu au fost echipate niciciodata parașute. În cazul unei eventuale prăbușiri, șansele ca pasagerii să scape cu viață sunt minime.

Poți să iei în aeroport toate hainele pe tine și să nu mai plătești taxa de bagaj?

Principalul motiv pentru care avioanele de linie nu au parașute, este faptul că acestea zboară la mai mult de 10.000 de metri altitudine, acolo unde temperaturile sunt de -50 de grade Celsius. În cazul în care cineva s-ar încumeta să sară de la această înălțime, ar îngheța pe loc și ar muri cu mult înainte să atingă solul. Totodată, o eventuală deschidere a unei uși în avion ar duce la depresurizarea aeronavei și toți oamenii și-ar pierde viața.

De ce avioanele lasă urme pe cer?

În cazul ipotetic în care avionul ar avea 200 de parașute (numărul pasagerilor de la bord) și nu ar exista depresurizarea, imaginați-vă ce îmbulzeală și ce panică s-ar crea, dacă 200 de oameni ar încerca să iasă în același timp pe cele trei uși de acces.

Parasuta

Parașutele costă mult

Un alt motiv pentru care nu există parașute în avioanele de linie este costul mare de achiziție și de transport al acestora. O singură parașută cu toate dotările necesare poate să cântărească în jur de 40 de kilograme. O parașută poate ajunge în Statele Unite ale Americii la un cost cuprins între 4.500 și 9.000 de dolari.

Formarea pasagerilor este aproape imposibilă

Saltul cu parașuta nu este deloc o probă simplă. Pasagerii ar trebui să citească și să aplice instrucțiuni detaliate legate de utilizarea unei parașute. În plus, într-o situație de criză, nu oricine și-ar putea păstra calmul și ar fi în stare să execute un salt corect. Mai ales dacă nu a mai sărit niciodată până atunci.

Statisticile nu sunt de partea prezenței parașutelor la bord

Cifrele arată că cele mai multe accidente aviatice se petrec la decolarea și la aterizarea unui avion, atunci când prezența unui dispozitiv precum o parașută ar fi inutilă. Între anii 2004 și 2012, doar 9% dintre accidentele aviatice soldate cu morți s-au declanșat în aer. Iată de ce prezența parașutelor în avioanele de linie nu este și nu va fi niciodată o idee bună.

Avion
Vedere din avion

Curiozități despre parașute:

Foto: pexels.com

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Momentul de GENIU! Când au fost românii cei mai deștepți din istorie? Cum le-au dat peste nas marilor imperii speculând un moment ISTORIC
Momentul de GENIU! Când au fost românii cei mai deștepți din istorie? Cum le-au dat peste nas marilor imperii speculând un moment ISTORIC
În ciuda faptului că a fost mai mereu sub dominare otomană, rusească sau austriacă, românii au fost un popor pașnic. Rareori au ieșit în evidență printr-un lucru fabulos. De departe cel... citește tot
Să asculți și să nu crezi: Hitul Zaraza a fost copiat după un tango argentinian dedicat unui… bou
Să asculți și să nu crezi: Hitul Zaraza a fost copiat după un tango argentinian dedicat unui… bou
„Vreau să-mi spui frumoasă Zaraza, Cine te-a iubit? Câți au plâns nebuni pentru tine, Și câți au murit?”, sunt versurile uneia dintre cele mai celebre melodii românești care se numește... citește tot
Degetul grecesc: Ce se spune despre persoanele care au al doilea deget de la picior mai lung decât degetul mare?
Degetul grecesc: Ce se spune despre persoanele care au al doilea deget de la picior mai lung decât degetul mare?
Venus de Milo îl are, omul Vitruvian al lui Leonardo de Vinci îi are, David al lui Michelangelo o are. Dacă și dumneavoastră aveți al doilea deget de la picior mai lung decât degetul mare... citește tot