Este adevărat că pe aeroportul Otopeni există un terminal în formă de vioară?

29.10.2020
Este adevărat că pe aeroportul Otopeni există un terminal în formă de vioară?

Aeroportul este un mijloc de a ajunge la atracția principală atunci când călătorim. Uneori, un aeroport poate fi principala atracție având un design unic și spectaculos.

În această categorie se încadrează și cel de-al doilea terminal pentru călători al Aeroportului Henri Coandă-Otopeni, care îi surprinde pe călători cu forma lui inedită de… vioară. Poate ca un omagiu a lui George Enescu, unul dintre cei mai mari violoniști români.

Investiția totală în modernizarea terminalului a fost de 60 de milioane de euro. Acesta are o suprafață de 16.600 metri pătrați și 24 de porți de îmbarcare. Noul terminal face parte dintr-un program de modernizare al aeroportului și a fost finalizat în 2011.

Scurtă istorie a Aeroportului Henri Coandă

Între anii 1940-1944, pe locul actualului Aeroportul Internațional Henri Coandă funcționa o bază militară a Germaniei Naziste.

În anul 1965, creșterea traficului aerian, asigurată până atunci exclusiv de Aeroportul Băneasa, a impus ridicarea unui nou aeroport. Procesul de tranformare a bazei aeriene militare capătă undă verde.

Lucrările s-au axat pe modernizarea pistei principale, astfel încât să permită aterizarea aeronavelor de tip Cargo, extinderea pistei până la 3500 m (depășind în acel moment pista „vechiului” Paris-Orly), modernizarea centralei electrice a aeroportului și construirea unui terminal de pasageri.

Patru ani mai târziu, cu ocazia vizitei lui Richard Nixon în România a fost inaugurat Lounge-ul oficial de protocol. Pe 13 aprilie 1970, s-a inaugurat terminalul de pasageri, având capacitatea de a transporta 1,2 milioane de pasageri / an.

Lucrările de modernizare și dezvoltare au continuat și în anii următori.

Terminalul doi a fost proiectat pentru a răspunde cerinţelor impuse de aderarea României la Spaţiul Schengen. Acesta a fost construit prin extinderea vechiului terminal de plecări și are forma unei viori.

Cine a fost Henri Coandă?

Henri Coandă a fost academician, inventator român, precum și pionierul aerodinamicii. El este cunoscut mai ales pentru efectul ce îi poartă numele. Efectul Coandă constă în devierea jeturilor de fluid care curge de-a lungul unui perete convex.

Foto: Aero News

Îți recomandăm:
Ne putem întoarce în timp? Nu. Sau, poate, numai cu ajutorul cuvintelor. Ei bine, cum erau Bucureștiul acum 100 de ani? Cum erau oamenii acum 100 de ani? Ce activități aveau aceștia? Cum era...
Dacă citești acest articol sunt mari șanse să fii român, să te fi născut în România și, evident, să vorbești limba română. Dar de ce țara noastră poartă numele de România? De unde...
Cele mai noi articole
Trei motive pentru care românii au „măturat pe jos” cu nemții la Mărăști, Mărăștești și Oituz. Nemții credeau că luptă contra francezilor!
Trei motive pentru care românii au „măturat pe jos” cu nemții la Mărăști, Mărăștești și Oituz. Nemții credeau că luptă ...
Unele dintre cele mai de succes victorii românești pe câmpul de luptă au avut loc în timpul Primului Război Mondial. Unele dintre momentele remarcabile rămân bătălile de la Mărăști,... citește tot
Șapte motive pentru care Teambuilding este un film slab
Șapte motive pentru care Teambuilding este un film slab
Filmul Teambuilding a fost lansat recent pe Netflix și, potrivit platformei cinematografice, a fost vizionat intens de români. Surprinzător sau nu creația artistică nu a avut același succes în... citește tot
Cum s-au înțeles cei doi Papi de la Vatican?
Cum s-au înțeles cei doi Papi de la Vatican?
Papa este liderul suprem de la Vatican. Încă de la fondare, papii sunt aleși prin vot cleric, iar mandatul lor este pe viață. Cu toate acestea, o situație nemaivăzută de peste 600 de ani a... citește tot