Este adevărat că pe aeroportul Otopeni există un terminal în formă de vioară?

29.10.2020
Este adevărat că pe aeroportul Otopeni există un terminal în formă de vioară?

Aeroportul este un mijloc de a ajunge la atracția principală atunci când călătorim. Uneori, un aeroport poate fi principala atracție având un design unic și spectaculos.

În această categorie se încadrează și cel de-al doilea terminal pentru călători al Aeroportului Henri Coandă-Otopeni, care îi surprinde pe călători cu forma lui inedită de… vioară. Poate ca un omagiu a lui George Enescu, unul dintre cei mai mari violoniști români.

Investiția totală în modernizarea terminalului a fost de 60 de milioane de euro. Acesta are o suprafață de 16.600 metri pătrați și 24 de porți de îmbarcare. Noul terminal face parte dintr-un program de modernizare al aeroportului și a fost finalizat în 2011.

Scurtă istorie a Aeroportului Henri Coandă

Între anii 1940-1944, pe locul actualului Aeroportul Internațional Henri Coandă funcționa o bază militară a Germaniei Naziste.

În anul 1965, creșterea traficului aerian, asigurată până atunci exclusiv de Aeroportul Băneasa, a impus ridicarea unui nou aeroport. Procesul de tranformare a bazei aeriene militare capătă undă verde.

Lucrările s-au axat pe modernizarea pistei principale, astfel încât să permită aterizarea aeronavelor de tip Cargo, extinderea pistei până la 3500 m (depășind în acel moment pista „vechiului” Paris-Orly), modernizarea centralei electrice a aeroportului și construirea unui terminal de pasageri.

Patru ani mai târziu, cu ocazia vizitei lui Richard Nixon în România a fost inaugurat Lounge-ul oficial de protocol. Pe 13 aprilie 1970, s-a inaugurat terminalul de pasageri, având capacitatea de a transporta 1,2 milioane de pasageri / an.

Lucrările de modernizare și dezvoltare au continuat și în anii următori.

Terminalul doi a fost proiectat pentru a răspunde cerinţelor impuse de aderarea României la Spaţiul Schengen. Acesta a fost construit prin extinderea vechiului terminal de plecări și are forma unei viori.

Cine a fost Henri Coandă?

Henri Coandă a fost academician, inventator român, precum și pionierul aerodinamicii. El este cunoscut mai ales pentru efectul ce îi poartă numele. Efectul Coandă constă în devierea jeturilor de fluid care curge de-a lungul unui perete convex.

Foto: Aero News

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Unul dintre cele mai importante momente din istoria recentă a României a fost Războiul de Independență din 1877-1878. De fapt, armata română a participat la Războiul Ruso-Turc din anii... citește tot
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Despre Japonia poți să spui ce vrei, dar nu că este locul unde întârzie trenurile. Pe Internet circulă tot felul de știri legate despre trenurile din Japonia: ba că toate trenurile din țară... citește tot
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
Cine a fost măcar o dată în Israel sau a avut de-a face cu evrei tradiționaliști a putut observa că bărbații poartă pe cap o bucată de material. Aceasta se numește kippah și este un... citește tot