Este adevărat că pe aeroportul Otopeni există un terminal în formă de vioară?

29.10.2020
Este adevărat că pe aeroportul Otopeni există un terminal în formă de vioară?

Aeroportul este un mijloc de a ajunge la atracția principală atunci când călătorim. Uneori, un aeroport poate fi principala atracție având un design unic și spectaculos.

În această categorie se încadrează și cel de-al doilea terminal pentru călători al Aeroportului Henri Coandă-Otopeni, care îi surprinde pe călători cu forma lui inedită de… vioară. Poate ca un omagiu a lui George Enescu, unul dintre cei mai mari violoniști români.

Investiția totală în modernizarea terminalului a fost de 60 de milioane de euro. Acesta are o suprafață de 16.600 metri pătrați și 24 de porți de îmbarcare. Noul terminal face parte dintr-un program de modernizare al aeroportului și a fost finalizat în 2011.

Scurtă istorie a Aeroportului Henri Coandă

Între anii 1940-1944, pe locul actualului Aeroportul Internațional Henri Coandă funcționa o bază militară a Germaniei Naziste.

În anul 1965, creșterea traficului aerian, asigurată până atunci exclusiv de Aeroportul Băneasa, a impus ridicarea unui nou aeroport. Procesul de tranformare a bazei aeriene militare capătă undă verde.

Lucrările s-au axat pe modernizarea pistei principale, astfel încât să permită aterizarea aeronavelor de tip Cargo, extinderea pistei până la 3500 m (depășind în acel moment pista „vechiului” Paris-Orly), modernizarea centralei electrice a aeroportului și construirea unui terminal de pasageri.

Patru ani mai târziu, cu ocazia vizitei lui Richard Nixon în România a fost inaugurat Lounge-ul oficial de protocol. Pe 13 aprilie 1970, s-a inaugurat terminalul de pasageri, având capacitatea de a transporta 1,2 milioane de pasageri / an.

Lucrările de modernizare și dezvoltare au continuat și în anii următori.

Terminalul doi a fost proiectat pentru a răspunde cerinţelor impuse de aderarea României la Spaţiul Schengen. Acesta a fost construit prin extinderea vechiului terminal de plecări și are forma unei viori.

Cine a fost Henri Coandă?

Henri Coandă a fost academician, inventator român, precum și pionierul aerodinamicii. El este cunoscut mai ales pentru efectul ce îi poartă numele. Efectul Coandă constă în devierea jeturilor de fluid care curge de-a lungul unui perete convex.

Foto: Aero News

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Operațiunile de salarizare, optimizate cu o soluție digitală
Operațiunile de salarizare, optimizate cu o soluție digitală
Procesele de payroll trebuie realizate pe baza unui flux rapid în orice companie, pentru o gestionare cât mai eficientă a resursei umane și a timpului. Un program salarii, care este denumit și... citește tot
De unde vine expresia: „Țiganul e țigan și-n ziua de Paști”?
De unde vine expresia: „Țiganul e țigan și-n ziua de Paști”?
Puțini știu adevărata poveste din spatele expresiei „Țiganul e țigan și-n ziua de Paști”, folosită adesea cu dispreț. Dar dacă ne întoarcem în timp, în perioada sclaviei romilor,... citește tot
De ce Ucraina n-a vrut ca România să intre în NATO? Cum s-au opus vecinii de la nord?
De ce Ucraina n-a vrut ca România să intre în NATO? Cum s-au opus vecinii de la nord?
Pe data de 29 martie 2004, România a aderat în mod oficial la NATO alături de Bulgaria, Estonia, Lituania, Slovacia și Slovenia. Aceasta era una dintre cele mai importante reușite pe plan extern... citește tot