De ce nu există locul 13 în avion?

23.08.2022
De ce nu există locul 13 în avion?

Avionul reprezintă cea mai rapidă și sigură metodă de a transporta oameni sau mărfuri. Istoria sa începe în anul 1903 când frații Wright inventează aparatul capabil să zboare. La momentul respectiv, avionul era capabil să transporte 2 persoane iar viteza maximă era de doar 60 km/h. În prezent, avioanele moderne sunt capabile să zboare cu peste 1.000 km/h, având o capacitate maximă de 853 de pasageri. Cabina este formată din scaune numerotate pentru a fi ușor de identificat de către pasageri. Cei mai mulți dintre aceștia au observat faptul că lipsește numărul 13. De ce nu există locul 13 în avioane?

Cum sunt numerotate locurile în avion?

13

Există 2 tipuri de companii care operează zboruri pentru pasageri, companii Low Cost și de Linie. Aparatele de zbor ale companiilor Low Cost sunt de cele mai multe ori compuse din două rânduri, poziționate stânga-dreapta, fiecare rând având câte trei scaune. Cele de Linie sunt companiile care operează zboruri de lungă durată, cu clase diferite. De regulă, companiile de Linie au trei rânduri, două poziționate la geam cu câte două sau trei locuri, iar rândul din mijloc cu câte patru locuri. La momentul îmbarcării în aeronavă, angajații companiei de zbor sunt desemnați să antreneze pasagerii în cazul unor situații neprevăzute. Pe lângă acest training, pasagerii primesc ajutor pentru a-și găsi mai ușor locurile primite pe timpul călătoriei.
Numerotarea rândurilor începe din fața avionului. Acestea încep de la 1 și se termină cu ultimul rând din spatele aeronavei. În cadrul companiilor Low Cost, locurile sunt numerotate astfel: 1 ABC-DEF. Locurile A și F sunt poziționate la geam, B și E în mijlocul rândului, iar C și D sunt locurile de lângă culoar.
Configurațiile avioanelor de Linie diferă de la avion la avion. Numerotarea începe de la 1, AB-DEFG-JK sau ABC-DEF-HJK.

Călătorind cu avionul, cei mai mulți dintre pasageri au observat lipsa mai multor numere din cabine, în special al numărului 13. Majoritatea deciziilor și proceselor din cadrul aviatic sunt gândite și aprobate pentru a respectiva siguranța cetățenilor. Răspunzând la temerile anumitor culturi, cele mai multe companii au renunțat la folosirea numărului 13. Aceste este considerat număr ghinionist de foarte mulți oameni, astfel s-a luat decizia de a fi scos din companii precum Air France, Iberia, Ryanair, Lufthansa sau Alaska Airlines.
Nu doar numărul 13 lipsește. Sunt companii care au adoptat scoaterea numărului 17. În Italia, numărul 17 este considerat număr ghinionist datorită semnificației cifrelor romane. Scris în latină, 17 este XVII, rearanjarea acestora fiind VIXI, care se traduce prin „viața mea s-a încheiat”.

Foto: Depositphotos.com

Distribuie acest articol:
Tags:
Cele mai noi articole
Puiul de urs, anomalia naturii: Dacă oamenii ar avea aceeași proporție mamă-copil, o femeie ar naște un bebeluș de mărimea unei alune
Puiul de urs, anomalia naturii: Dacă oamenii ar avea aceeași proporție mamă-copil, o femeie ar naște un bebeluș de mărimea unei alune
Puiul de urs este o anomalie a naturii: se naște mai mic decât o chiflă. Discrepanța de mărime dintre mamă și pui este uimitoare. O ursoaică matură poate cântări 200-300 de kilograme, dar... citește tot
Curiozități despre perioada sărbătorilor la români. De ce călăresc copiii porcul?
Curiozități despre perioada sărbătorilor la români. De ce călăresc copiii porcul?
Cine nu a văzut măcar o dată un copil călărind porcul abia tăiat în gospodărie? Conform unei tradiții întâlnită des în satele românești, copiii se pozează călare pe porc, ca să fie... citește tot
O sculptură invizibilă a fost vândută pentru 15.000 de euro. Artistul: „Vidul nu este altceva decât un spațiu plin de energie”
O sculptură invizibilă a fost vândută pentru 15.000 de euro. Artistul: „Vidul nu este altceva decât un spațiu plin de energie”
În luna mai 2021, casa de licitații Art-Rite din Milano a găzduit unul dintre cele mai bizare și controversate evenimente din istoria artei moderne. Artistul italian Salvatore Garau, în vârstă... citește tot