Cum se pune virgula corect în introducerea din mailuri?

22.09.2020
Cum se pune virgula corect în introducerea din mailuri?

Ne place sau nu, suntem judecați și judecăm. În fiecare zi, oamenii cu care lucrăm – fie că sunt colegi, manageri, clienți – judecă în tăcere. Fiecare și-a format (sau își formează) o părere despre ceilalți și se bazează în mare parte pe modul în care se face comunicarea. Felul în care ne exprimăm în scrierea unui e-mail contează pentru eticheta noastră.

Pe măsură ce lumea evoluează prin tehnologie, nevoia de a se întâlni față în față a devenit din ce în ce mai puțin importantă. Nu este o surpriză faptul că majoritatea interacțiunilor noastre au loc prin e-mail.

Cum se pune virgula corect în introducerea din mailuri?

Modul în care este scris e-mailul spune mai multe despre cel care îl trimite decât ne putem da seama. Este important de înțeles impactul cuvintelor care sunt scrise, deoarece modul în care va fi perceput, pe baza acestor informări, poate construi reputația sau o poate ucide.

Unul dintre cele mai importante aspecte în e-mailurile oficiale este formula de adresare care trebuie respectată întocmai pentru a fi politicos şi profesionist. Prima recomandare a specialiștilor în comunicare o reprezintă folosirea virgulei după formula de adresare.

„Stimate Domnule,”, „Stimată Doamnă,”. Aici subliniem faptul că „Domnule” şi „Doamnă” sunt formele de vocativ ale substantivului şi nu au nici o legătură cu articolul.

„Stimate Domnule,” este corect, „Stimate domn”, nu este corect. „Stimată Doamnă,” este corect, „Stimata doamna” nu este corect. Diacritica spune că e-mailurile politicoase nu încep cu un salut, ci cu o formulă de adresare.

Ce trebuie să evităm în transmiterea e-mailurilor

1. Semnul de exclamație

Utilizarea unui semn de exclamare poate transmite entuziasm, dar utilizarea excesivă a acestora vă poate face păreți fals în exprimare. Este neînsemnat, rapid și toată lumea știe că nu este autentic.

2. Emoticoanele

Aceste mici reprezentări picturale ale sentimentelor joacă un rol destul de greu în comunicare. Sunt în regulă atunci când sunt folosite în rețelele de socializare, însă sunt de evitat în e-mailurile formale sau folosirea acestora cu moderație.

3. Acronime și abrevieri

Nu se utilizează acronime, de tipul OMG! LOL! Btw, atunci când se trimit e-mailuri externe sau chiar șefului. Totuși, există o serie de acronime și abrevieri împrumutate din alte limbi, cum ar fi: FYI (for your information), ASAP (as soon as possible) sau RSVP (Répondez S’il Vous Plait)  în funcție de cultura oragnizațională a fiecărei companii.

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cel mai ghinionist om din lume? Poate… Povestea lui William Sokolin, omul care a spart din greșeală o sticlă de Château Margaux din 1787 în valoare de 500.000 de dolari
Cel mai ghinionist om din lume? Poate… Povestea lui William Sokolin, omul care a spart din greșeală o sticlă de Château Margaux din ...
În lumea vinurilor, unele povești nu doar că uimesc — ele rămân întipărite în memoria colectivă ca lecții despre fragilitate, pasiune și, uneori, chiar de ironie a sorții. O astfel de... citește tot
Cel mai de temut asasin al mafiei. Soția sa: „Am fost măritată cu cel mai mare asasin și habar nu am avut”
Cel mai de temut asasin al mafiei. Soția sa: „Am fost măritată cu cel mai mare asasin și habar nu am avut”
Richard Kuklinski, cunoscut sub porecla „Omul de gheață” („The Iceman”), este una dintre cele mai înfiorătoare figuri din istoria criminalității organizate americane. La exterior,... citește tot
Se scumpesc TOATE! Ce măsuri fiscale propun parlamentarii?
Se scumpesc TOATE! Ce măsuri fiscale propun parlamentarii?
Se anunță vremuri grele pentru români, indiferent de domeniul lor de activitate. Coaliția PSD-PNL-USR-UDMR pregătește un pachet de măsuri dure: creșteri de taxe și reduceri bugetare în... citește tot