Câți kilometri de cale ferată are România?

03.03.2023
Câți kilometri de cale ferată are România?

Trenul a reprezentat dintotdeauna un mod rapid și simplu de a te deplasa dintr-un punct în altul. La nivel european, Guvernele au început în ultimii ani să promoveze utilizarea trenului din ce în ce mai mult. La fel ca și în cazul autostrăzilor, și în cazul trenurilor România se bucură de o infrastructură veche care mai mult chinuie călătorul. Câți kilometri de cale ferată are România și cât de rapid se mișcă trenurile noastre?

Care este cel mai rapid tren din România? Dar din Europa?

cale ferată

În prezent, o companie privată din România deține în flota proprie un tren care, în teorie, ar atinge viteza de 200 kilometri pe oră. Acesta circulă pe ruta București – Arad, însă din păcate infrastructura demodată îl împiedică să-și arate valoarea. Șinele învechite îi permit trenului pe diferite porțiuni să meargă doar cu o viteză de aproximativ 60 kilometri pe oră, iar unde sunt restricții de viteză, aceasta scade dramatic.

Sistemul de cale ferată din România este defectuos, iar acest lucru este cunoscut de autorități și resimțit zilnic de pasageri. Cele mai importante rute din țară pe care le poți parcurge cu trenul sunt București – Constanța și București – Arad.

Anual, mii de oameni pleacă din gările bucureștene către litoral, iar timpul petrecut în tren este de peste 2 ore. Distanța rutieră este de 225 kilometri, iar cu trenul inter regional durata este de aproximativ 2 ore și 22 minute. La polul opus, trenul regional, cel care oprește în fiecare stație ajunge la destinația finală în aproape 5 ore.

Cel mai rapid tren din Europa este Frecciarossa 1000, deținut de Trenitalia din peninsulă, iar viteza maximă parcursă este de 400 kilometri pe oră. Cu acesta, călătorii pot ajunge în timp rapid din Veneția, în Roma sau din Florența în Milano.

Câți kilometri de cale ferată are România?

Totalul rețelei de cale ferată din România este de aproximativ 20.000 kilometri. În schimb, doar puțin peste 11.000 sunt practicabili. Astfel că, România se află pe ultimele locuri în Uniunea Europeană la capitolul trenuri. Dacă în anul 2001 erau aproape 190 de restricții, pe o lungime de 600 kilometri, la finalul anului 2016 erau peste 600 de restricții, pe o lungime de aproximativ 990 kilometri.

Problema intervine în faptul că în perioada 2007-2011 nu au cheltuiți bani pentru întreținerea căilor ferate din România. în perioada 2012-2016 s-au alocat doar jumătate din cât era bugetul ministerului.

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Unul dintre cele mai importante momente din istoria recentă a României a fost Războiul de Independență din 1877-1878. De fapt, armata română a participat la Războiul Ruso-Turc din anii... citește tot
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Despre Japonia poți să spui ce vrei, dar nu că este locul unde întârzie trenurile. Pe Internet circulă tot felul de știri legate despre trenurile din Japonia: ba că toate trenurile din țară... citește tot
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
Cine a fost măcar o dată în Israel sau a avut de-a face cu evrei tradiționaliști a putut observa că bărbații poartă pe cap o bucată de material. Aceasta se numește kippah și este un... citește tot