Unde a căzut pe Pământ asteroidul care a provocat o eră glaciară?

23.08.2023
Unde a căzut pe Pământ asteroidul care a provocat o eră glaciară?

Oamenii de știință au analizat istoria Pământului și sunt de părere că un asteroid care a omorât 85% dintre speciile de la sol ar fi „ascuns” în subsolul australian. Asteroidul avea un diametru de peste 500 de kilometri și a provocat o eră glaciară.

Asteroidul care a schimbat soarta Pământului

După mai multe analize cercetătorii au descoperit modele „magnetice” și „gravitaționale” care se răspândesc în cercuri dintr-un punct aflat la aproximativ 15 kilometri de Deniliquin, în New South Wales, Australia.

Datele obținute evidențiază o structură masivă, probabil rămășițele unui asteroid, care a lovit Terra cu sute de milioane de ani în urmă. Se crede că acesta ar fi fost cel mai mare asteroid care a lovit planeta noastră în întreaga istorie.

Este adevărat că ciocnirea asteroizilor creează structuri geologice masive. Forța impactului este atât de puternică încât poate îndoi scoarța terestră, creând ondulații similare cu cele pe care le produce o piatră aruncată în apă, a spus Andrew Glickson, un paleogeofizician de la Australian Geological Survey Organization, potrivit businessinsider.com.
Locul impactului este greu de descifrat din cauza faptului că a trecut atât de mult timp, iar eroziunea a șters majoritatea dovezilor despre eveniment. Cu toate acestea, studiile recente au scos la iveală „deficiențe radiale”, fracturi circulare care radiază dintr-o structură centrală.
Totodată, în zonă au fost observate mici anomalii magnetice, probabil de la roca topită care a curs în jgheaburile apărute după impact. Structura a fost denumită, de oamenii de știință, Deniliquin și ar avea un diametru de aproximativ 520 de kilometri.
Cifrele sunt impresionante, având în vedere că asteroidul care a dus la dispariția dinozaurilor avea un diametru de 145 de kilometri. Cercetătorii sunt de părere că impactul a avut loc atunci când Australia făcea încă parte din Gondwana, un supercontinent care s-a desprins din Pangea și s-a transformat mai târziu în America de Sud, Africa, Arabia, Madagascar, India, Australia și Antarctica.
Concret, cred că a declanșat ceea ce se numește etapa glaciației Hirnantiene, care a avut loc acum 445,2 și 443,8 milioane de ani în urmă, a adăugat Andrew Glickson, potrivit sursei citate mai sus.
Drept urmare, 85% dintre speciile de pe Pământ au fost omorâte în urma impactului.
Foto: businessinsider.com
Ce obsesie perversă și bolnavă avea Elena Ceaușescu? Îi plăcea să se uite la…
Toată lumea a auzit de Elena Ceaușescu și răutatea de care dădea dovadă. Elena Ceaușescu a fost timp de zeci de ani, una dintre cele mai importante și mai influente femei din România... citește tot
Care este singura insulă din lume unde locuiesc numai oile? Oamenii vin rar acolo, întrucât accesul este dificil!
Lítla Dímun este cea mai mică dintre cele 18 insule ale arhipelagului Feroe. Aici trăiesc doar câțiva ciobani și sute de oi, într-o armonie perfectă. Accesul turiștilor este extrem de... citește tot
De ce Europa nu poate fi considerat un continent?
Prima regiune a lumii care a fost colonizată este Europa. Cea mai timpurie prezență umană în Europa datează de acum aproximativ 1,8 milioane de ani, iar continentul are o istorie lungă de... citește tot