Ce este un influencer? Care este cel mai cunoscut influencer din România?

23.07.2020
Ce este un influencer? Care este cel mai cunoscut influencer din România?

Un influencer este o persoană care a devenit, în timp, o imagine reprezentativă în domeniul în care își desfășoară activitatea. Acesta adună oamenii în jurul blogului, contului său de Facebook, Instagram sau Snapchat, a canalului de Youtube, unde îi influențează și îi determină să acționeze într-un anumit fel. Printre influencerii din România se numără nume mari precum Inna, Andra Măruță, Smiley sau Selly.

O vedetă este un influencer?

Un influencer nu trebuie confundat cu o vedetă. Există numeroase persoane care apar la TV și în ziare, în diverse contexte controversate sau negative, care pot fi considerate vedete, însă nu au puterea de a influența publicul să acționeze într-o anumită direcție.

Trebuie specificat că sunt influenceri care pot exista doar în mediul online, neavând notorietate în mediul offline. Aceștia, de obicei, nu își folosesc numele real și promovează mai mult brandul creat virtual.

Datorită notorietății influencer-ului, tot mai multe firme caută să își anunțe publicul despre evenimente, produse şi diverse acţiuni cu ajutorul acestuia. Drept urmare, influencer-ul se va asocia cu diverse mărci și produse care rezonează cu conținutul și brandul creat de el. De exemplu, o persoană care scrie despre călătorii va avea reclame de la firme de turism.

Toți influencerii folosesc rețelele sociale pentru a se promova. Influencerii de top au propriile site-uri. Conținutul creat de aceștia este de obicei orientat către un anumit public țintă. În felul acesta, își pot influența urmăritorii să aibă un anumit tip de comportament. Cu alte cuvinte, cu cât sunt mai mulți oameni care urmăresc activitatea influencer-ului, cu atât mai mulți bani acesta va obține de la firme.

De ce apelează firmele la un influencer?

Branduri importante apelează, de obicei, la un influencer pentru a-și promova produsele. Firmele colaborează cu acesta fiindcă toată comunitatea strânsă în jurul lui va fi influențată să folosească sau să cumpere acel produs. Totodată, tot mai multe persoane vor vorbi despre brandul promovat. De asemenea, un influencer va putea ajuta la realizarea campaniei de publicitate, fiindcă își cunoaște publicul țintă.

Care este cel mai „influent influencer” din România?

Firma de cercetare Starcom a întocmit un clasament al celor mai populari influenceri din România la începutul anului 2020. Pe primul loc se află Inna, urmată de Andra Măruță și Adelina Pestrițu.

Foto: Pexels.com

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Puiul de urs, anomalia naturii: Dacă oamenii ar avea aceeași proporție mamă-copil, o femeie ar naște un bebeluș de mărimea unei alune
Puiul de urs, anomalia naturii: Dacă oamenii ar avea aceeași proporție mamă-copil, o femeie ar naște un bebeluș de mărimea unei alune
Puiul de urs este o anomalie a naturii: se naște mai mic decât o chiflă. Discrepanța de mărime dintre mamă și pui este uimitoare. O ursoaică matură poate cântări 200-300 de kilograme, dar... citește tot
Curiozități despre perioada sărbătorilor la români. De ce călăresc copiii porcul?
Curiozități despre perioada sărbătorilor la români. De ce călăresc copiii porcul?
Cine nu a văzut măcar o dată un copil călărind porcul abia tăiat în gospodărie? Conform unei tradiții întâlnită des în satele românești, copiii se pozează călare pe porc, ca să fie... citește tot
O sculptură invizibilă a fost vândută pentru 15.000 de euro. Artistul: „Vidul nu este altceva decât un spațiu plin de energie”
O sculptură invizibilă a fost vândută pentru 15.000 de euro. Artistul: „Vidul nu este altceva decât un spațiu plin de energie”
În luna mai 2021, casa de licitații Art-Rite din Milano a găzduit unul dintre cele mai bizare și controversate evenimente din istoria artei moderne. Artistul italian Salvatore Garau, în vârstă... citește tot