Care sunt adevăratele povești nespuse despre McDonald’s?

Morcovescu Ana-Maria
08.10.2020
Care sunt adevăratele povești nespuse despre McDonald’s?

Fiecare dintre noi a fost măcar o dată să mănânce într-un restaurant din lanțul McDonald’s. Big Mac-ul, Happy Meal-ul sau faimoșii cartofi prăjiți sunt doar câteva dintre micile plăceri pe care le savurăm ori de câte ori mergem la McDonald’s. Uneori, pofta de Big Mac, de cartofi prăjiți sau de un McFlurry nu poate fi satisfăcută în nici un alt restaurant.

Brand-ul McDonald’s a fost înființat în anul 1940 de Richard și Maurice McDonald (cunoscuți și sub numele de Dick și Mac). Câțiva ani mai târziu, un antreprenor pe nume Ray Kroc s-a folosit de perioada dificilă cauzată de inflație și a cumpărat restaurantul de la cei doi frați.

Conform istoriei oficiale a faimosului lanț de restaurante, Kroc a cumpărat McDonald’s în 1961 contra sumei de 2,7 milioane de dolari, adică aproximativ 23 de milioane de dolari în banii de astăzi. Statisticile spun că, în 2018, valoarea de piață a mărcii McDonald’s depășea 126 miliarde de dolari.

Poveștile nespuse despre McDonald’s

În timp ce clienții din Statele Unite s-ar putea să nu fi auzit despre asta, McDonald’s Japonia s-a confruntat cu mari probleme în anul 2014. Atât de mari și atât de grele au fost aceste probleme încât revista americană Mother Jones a raportat o scădere a vânzărilor cu peste 10% în luna iulie. Scăderi similare ale vânzărilor au fost înregistrate pentru lunile următoare.

Acest lucru s-a întâmplat după ce un client a găsit fragmente de plastic într-o porție de Chicken McNuggets despre care se credea că au fost produse la o fabrică Cargill din Thailanda. McDonald’s a scos din producție aproape un milion de McNuggets într-o singură zi. În aceeași săptămână, un client din Misawa a găsit o bucată de vinil tot într-o comandă care conținea McNuggets.

McDonald’s este cel mai mare distribuitor de jucării din lume

McDonald’s nu se referă doar la mâncare. Generația milenialilor are amintiri plăcute despre Happy Meal datorită jucăriilor din interiorul pachetelor. Happy Meal a apărut în anul 1979 și costa la acea vreme 1 dolar american. De atunci, meniurile pentru copii au devenit un element de bază și popular în întreaga lume.

Atât de populare sunt meniurile Happy Meal încât, în 2004, acestea reprezentau aproximativ 20% din vânzări, ceea ce a făcut din McDonald’s cel mai mare distribuitor de jucării din lume, câștigându-i pe copii clienți pe viață.

McDonald’s nu este cel mai mare lanț de fast-food din SUA

McDonald’s are restaurante peste tot în lume, însă asta nu înseamnă că este și cel mai mare lanț fast-food din lume în ceea ce privește numărul de restaurante. Concret, cu cele 37.241 de restaurante, McDonald’s este al doilea lanț la nivel global după lanțul Subway, care dispune de 43.912 de restaurante în întreaga lume. Pe locul al treilea în acest clasament se situează Starbucks, care are 27.339 de cafenele la nivel mondial.

De ce nu mai este Ronald McDonald prezent în restaurante?

Timp de câteva decenii, Ronald McDonald a fost mascota McDonald’s, dar în ultimii ani oamenii au semnat o petiție prin care cereau retragerea acestuia. Motivul? Milioane de părinți de pretutindeni erau nemulțumiți de faptul că mascota atrage copiii către produsele alimentare nesănătoase („junk food”).

Ronald era des asociat cu mascota Joe Camel care reprezenta o companie, ulterior condamnată că încerca să atragă tinerii către viciosul tutun. Astăzi, apare doar ocazional – la parade de Ziua Recunoștinței Parade și, bineînțeles, la Ronald McDonald House Charities.

Acest lucru a împins compania să își îndrepte marketingul mai mult către adulți. Cu toate că activitatea companiei McDonald’s a fost de-a lungul anilor în centrul atenţiei din cauza scandalurilor în care a fost implicată, studiile au arătat că 1% din populaţia lumii mănâncă zilnic de la McDonald’s.

 

Tags:
loading...
Inchide