Care este cel mai izolat far din lume? Acolo oamenii nu pot ajunge decât cu elicopterul

18.03.2021
Care este cel mai izolat far din lume? Acolo oamenii nu pot ajunge decât cu elicopterul

Cel mai izolat far din lume se numește Thridarangar și se află la aproximativ 10 km de țărm. Thridarangar înseamnă „trei stânci” în limba engleză, deoarece este cocoțat pe cea mai înaltă dintre cele trei insule abrupte, cu Oceanul Atlantic rece care zvâcnește din toate părțile.

Farul, construit în anul 1939, poate fi găsit la vest de insulele Vestmannaeyjar și Westman, în sudul Islandei. Se știe foarte puțin despre modul cum a fost realizată construcția și ce provocări au întâmpinat cei care au hotărât ca farul să fie ridicat acolo. Persoanele care vor să meargă la far o pot face doar cu elicopterul, acolo fiind amenajată o platformă.

Farul Thridarangar a devenit celebru după o poză pe rețelele de socializare

O fotografie făcută de Morgunblaðið Árni Sæberg farului în anul 2009 a devenit virală datorită lui Justin Bieber, care a postat pe contul său poza. Drept urmare, milioane de oameni au văzut fotografia și au distribuit-o mai departe.

Farul a fost, de asemenea, o sursă de inspirație pentru literatură, fiind pomenit în romanul „De ce ai mințit?”. Sæberg nu și-a dat seama, până de curând, că fotografia sa a fost publicată în întreaga lume, de ani de zile, până când frizerul său i-a arătat poza pe un site german.

Cum a fost construit farul?

Sæberg a zburat cu elicopterul național al pazei de coastă pentru a face fotografia farului. Este incredibil cum au reușit oamenii să construiască acest far, chiar la începutul celui de-al Doilea Război Mondial. În anul 1939 nu existau elicoptere, așa că oamenii ar fi trebuit să navigheze spre stâncă și să o escaladeze.

Primul lucru pe care trebuia să-l facem a fost să creăm un drum până la stâncă. Ne-am reunit cu alpiniști cu experiență, toți din insulele Westman. Au adus burghiele, ciocanele, lanțurile și clemele pentru a fixa lanțurile. Odată ajunși aproape de vârf, nu mai exista nicio modalitate de a prinde stânca, așa că unul dintre ei a coborât în ​​genunchi, al doilea a stat pe spate și apoi al treilea s-a urcat deasupra celorlalte două și a reușit să ajungă la vârful stâncii de deasupra. Nici nu vă pot spune cum mă simțeam în timp ce asistam la această procedură incredibil de periculoasă, a povestit directorul de proiect Árni G. Þórarinsson, într-un articol vechi din publicația „Morgunblaðið”.

Farul Thridarangar este numit așa în engleză, însă în islandeză numele farului este: Þrídrangar. Cele trei stânci de piatră din jurul farului sunt de fapt patru, numite Stóridrangur, Þúfudrangur, Klofadrangur, iar a patra încă nu are nume. În 1939 a fost construit farul, iar câțiva ani mai târziu, un heliport a fost înființat pe Stóridrangur, unde elicopterele pot ateriza.

Foto: icelandmonitor.mbl.is și dailymail.co.uk

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cum a dus Carol al II-lea România la primul Campionat Mondial? El a făcut lotul, mai ceva ca Gigi Becali! Doar patru echipe din Europa au fost prezente!
Cum a dus Carol al II-lea România la primul Campionat Mondial? El a făcut lotul, mai ceva ca Gigi Becali! Doar patru echipe din Europa au fost ...
În anul 1930, în Uruguay, avea loc primul Campionat Mondial de fotbal din istorie. Turneul final trebuia să aibă la start 16 națiuni, dar Japonia, Siam și Egipt s-au retras. Au rămas 13... citește tot
Fabuloasa istorie a autobuzului care făcea curse regulate din Marea Britanie în India. Cât dura un drum?
Fabuloasa istorie a autobuzului care făcea curse regulate din Marea Britanie în India. Cât dura un drum?
Într-o epocă domnitată de rapiditate și de curse aeriene regulate, pare greu de crezut că acum mai puțin de 100 de ani exista un autobuz care făcea curse regulate între Londra și Calcutta,... citește tot
Istoria DN1-Valea Prahovei, cel mai înjurat drum din România. Cum a ajuns de la… potecă plină de tâlhari la primul Drum Național?
Istoria DN1-Valea Prahovei, cel mai înjurat drum din România. Cum a ajuns de la… potecă plină de tâlhari la primul Drum Național?
Nu există șofer din România care să nu fi petrecut ore bune pe Valea Prahovei, dacă și-a dorit o escapadă la munte. Unul dintre cele mai tranzitate drumuri din România este o corvoadă... citește tot