Cum arată primul elicopter din istorie? Cine l-a proiectat?

30.12.2020
Cum arată primul elicopter din istorie? Cine l-a proiectat?

La 14 septembrie 1939, VS-300, primul elicopter practic din lume, și-a luat zborul la Stratford, Connecticut. Proiectat de Igor Sikorsky și construit de Divizia de Avioane Vought-Sikorsky din United Aircraft Corporation, elicopterul a fost primul care a încorporat un singur rotor principal și un design de rotor de coadă.

Pilotat de Sikorsky, zborul din 14 septembrie a durat doar câteva secunde. Primul zbor liber a avut loc pe 13 mai 1940. Inovatorul rotor cu trei lame cu diametrul de 853 cm a permis un pas variabil al lamelor cu o viteză a lamei de la 250 la 300 mph.

Conceptele demonstrate în VS-300 au stat la baza primelor elicoptere de producție și au devenit standardul pentru fabricarea elicopterelor în întreaga lume. La 27 iunie 1931, Sikorsky a depus o cerere de brevet (nr. 1.994.488) pentru o aeronavă cu ridicare directă, care a inclus toate caracteristicile majore de inginerie ale VS-300.

Brevetul a fost acordat pe 19 martie 1935. Prezentat lui Henry Ford și inclus în Muzeul Edison din Dearborn, Michigan, pe 7 octombrie 1943, VS-300 rămâne astăzi expus la Muzeul Henry Ford.

Primul elicopter din istorie a fost de… jucărie?

O caracteristică importantă a istoriei zborului vertical este interesul omniprezent pentru subiect. Inventatorii din multe țări au preluat provocarea de-a lungul anilor, obținând diferite grade de succes.

Istoria zborului vertical a început cel puțin încă din cele mai vechi timpuri. Există referințe istorice despre un zmeu, înălțat de un chinez care a folosit o aripă rotativă ca sursă de ridicare.

Jucăriile care foloseau principiul elicopterului, o lamă rotativă rotită prin tragerea unei sfori, erau cunoscute în timpul Evului Mediu. În ultima parte a secolului al XV-lea, Leonardo da Vinci a realizat desene ale unui elicopter care a folosit un șurub spiralat pentru a obține ridicarea.

Un elicopter de jucărie, care folosea rotori din pene de păsări, a fost prezentat Academiei Franceze de Științe în 1784 de către doi artizani, Launoy și Bienvenu; această jucărie prognoza un model mai reușit creat în 1870 de Alphonse Pénaud în Franța.

Foto: The Henry Ford’s Innovation Nation

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Unul dintre cele mai importante momente din istoria recentă a României a fost Războiul de Independență din 1877-1878. De fapt, armata română a participat la Războiul Ruso-Turc din anii... citește tot
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Despre Japonia poți să spui ce vrei, dar nu că este locul unde întârzie trenurile. Pe Internet circulă tot felul de știri legate despre trenurile din Japonia: ba că toate trenurile din țară... citește tot
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
Cine a fost măcar o dată în Israel sau a avut de-a face cu evrei tradiționaliști a putut observa că bărbații poartă pe cap o bucată de material. Aceasta se numește kippah și este un... citește tot