Cum arată primul elicopter din istorie? Cine l-a proiectat?

30.12.2020
Cum arată primul elicopter din istorie? Cine l-a proiectat?

La 14 septembrie 1939, VS-300, primul elicopter practic din lume, și-a luat zborul la Stratford, Connecticut. Proiectat de Igor Sikorsky și construit de Divizia de Avioane Vought-Sikorsky din United Aircraft Corporation, elicopterul a fost primul care a încorporat un singur rotor principal și un design de rotor de coadă.

Pilotat de Sikorsky, zborul din 14 septembrie a durat doar câteva secunde. Primul zbor liber a avut loc pe 13 mai 1940. Inovatorul rotor cu trei lame cu diametrul de 853 cm a permis un pas variabil al lamelor cu o viteză a lamei de la 250 la 300 mph.

Conceptele demonstrate în VS-300 au stat la baza primelor elicoptere de producție și au devenit standardul pentru fabricarea elicopterelor în întreaga lume. La 27 iunie 1931, Sikorsky a depus o cerere de brevet (nr. 1.994.488) pentru o aeronavă cu ridicare directă, care a inclus toate caracteristicile majore de inginerie ale VS-300.

Brevetul a fost acordat pe 19 martie 1935. Prezentat lui Henry Ford și inclus în Muzeul Edison din Dearborn, Michigan, pe 7 octombrie 1943, VS-300 rămâne astăzi expus la Muzeul Henry Ford.

Primul elicopter din istorie a fost de… jucărie?

O caracteristică importantă a istoriei zborului vertical este interesul omniprezent pentru subiect. Inventatorii din multe țări au preluat provocarea de-a lungul anilor, obținând diferite grade de succes.

Istoria zborului vertical a început cel puțin încă din cele mai vechi timpuri. Există referințe istorice despre un zmeu, înălțat de un chinez care a folosit o aripă rotativă ca sursă de ridicare.

Jucăriile care foloseau principiul elicopterului, o lamă rotativă rotită prin tragerea unei sfori, erau cunoscute în timpul Evului Mediu. În ultima parte a secolului al XV-lea, Leonardo da Vinci a realizat desene ale unui elicopter care a folosit un șurub spiralat pentru a obține ridicarea.

Un elicopter de jucărie, care folosea rotori din pene de păsări, a fost prezentat Academiei Franceze de Științe în 1784 de către doi artizani, Launoy și Bienvenu; această jucărie prognoza un model mai reușit creat în 1870 de Alphonse Pénaud în Franța.

Foto: The Henry Ford’s Innovation Nation

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Puiul de urs, anomalia naturii: Dacă oamenii ar avea aceeași proporție mamă-copil, o femeie ar naște un bebeluș de mărimea unei alune
Puiul de urs, anomalia naturii: Dacă oamenii ar avea aceeași proporție mamă-copil, o femeie ar naște un bebeluș de mărimea unei alune
Puiul de urs este o anomalie a naturii: se naște mai mic decât o chiflă. Discrepanța de mărime dintre mamă și pui este uimitoare. O ursoaică matură poate cântări 200-300 de kilograme, dar... citește tot
Curiozități despre perioada sărbătorilor la români. De ce călăresc copiii porcul?
Curiozități despre perioada sărbătorilor la români. De ce călăresc copiii porcul?
Cine nu a văzut măcar o dată un copil călărind porcul abia tăiat în gospodărie? Conform unei tradiții întâlnită des în satele românești, copiii se pozează călare pe porc, ca să fie... citește tot
O sculptură invizibilă a fost vândută pentru 15.000 de euro. Artistul: „Vidul nu este altceva decât un spațiu plin de energie”
O sculptură invizibilă a fost vândută pentru 15.000 de euro. Artistul: „Vidul nu este altceva decât un spațiu plin de energie”
În luna mai 2021, casa de licitații Art-Rite din Milano a găzduit unul dintre cele mai bizare și controversate evenimente din istoria artei moderne. Artistul italian Salvatore Garau, în vârstă... citește tot