De ce șoferii plătesc vignetă? Cât costă vigneta în România?

20.07.2023
De ce șoferii plătesc vignetă? Cât costă vigneta în România?

Cu ajutorul mașinii ne putem deplasa la muncă sau unde avem diferite planuri. Tot cu ajutorul acesteia putem pleca în concedii în alte orașe ale țării sau străinătate. Drumurile pe care circulăm cu mașina sunt construite de către autorități din banii contribuabililor. De ce plătesc șoferii vignetă? Cât costă aceasta în România?

De ce plătim vignetă?

vignetă

Pentru a circula cu mașina pe drumurile publice din afara orașelor din România și din alte țări este necesar ca șoferii să plătească o taxă numită vignetă. În termeni populari, românii au denumit-o „rovignetă”. Cu toate că infrastructura este construită cu banii contribuabililor, anual, milioane de români trebuie să plătească și taxele de drum.

În cazul în care nu se plătește rovigneta, șoferii riscă amendă din partea autorităților. Excepție de la această regulă fac mașinile care au numere roșii (sunt înmatriculate temporar). Chiar dacă banii pentru construcția șoselelor și autostrăzilor (mai puțin la noi) au fost alocați din bugetul național, șoferii trebuie să achite periodic taxele la stat. Acest lucru se datorează faptului că drumurile trebuie întreținute cu lucrări de mentenanță, dar și pentru că bugetul pentru infrastructură trebuie să aibă o rezervă de finanțe.

Tariful taxei de drum se poate achita în funcție de perioada de care aveți nevoie să călătoriți în afara localității de reședință, astfel:

Pentru cele mai comune mijloace de transport în comun, respectiv autoturisme va trebui să achităm următoarele taxe:

Vigneta poate fi cumpărată de la orice subunitate a CNAIR prin rețelele de benzinării din țară. Taxele de drum pot fi plătite chiar și online sau prin SMS. Prețurile pentru toate categoriile pot fi consultate aici.

Câte autostrăzi are România?

La mijlocul anului 2023, România are încă un deficit al numărului de kilometri de drum rapid. În țara noastră, drumurile de tip autostradă adună în total 995,3 kilometri, legând cele mai importante puncte de interes:

De notat este faptul că din punctele de mai sus, nu toate drumurile de mare viteză sunt deschise. Unele sunt închise, altele în execuție și sunt luate în calcul doar când se vorbește despre planul de investiții.

Foto: Pexels.com

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Curiozități despre voturi și alegeri. Ce țări din apropierea României au și opțiunea „Niciunul de mai sus”?
Curiozități despre voturi și alegeri. Ce țări din apropierea României au și opțiunea „Niciunul de mai sus”?
În țările democratice alegerea liderilor se face prin vot liber exprimat. Pentru alegerile prezidențiale, unele state au două tururi de scrutin, pe când altele unul singur. Publicația de... citește tot
Antiteza foto! Povestea celei mai triste fotografii, cu unul dintre cei mai veseli actori: Charlie Chaplin, cu câteva săptămâni înainte să moară
Antiteza foto! Povestea celei mai triste fotografii, cu unul dintre cei mai veseli actori: Charlie Chaplin, cu câteva săptămâni înainte ...
Unul dintre cei mai veseli actori a fost, cu siguranță, britanicul Charlie Chaplin. Comicul nu ne-a lăsat moștenire numai filmele în care a jucat ci și un instantaneu trist, surprins în... citește tot
Zelenski joacă dur: „Ori intrăm în NATO, ori ne facem propria armă nucleară”. De ce are nevoie Ucraina pentru arme nucleare?
Zelenski joacă dur: „Ori intrăm în NATO, ori ne facem propria armă nucleară”. De ce are nevoie Ucraina pentru arme nucleare?
Au trecut mai bine de doi ani de când Rusia a invadat Ucraina și nu a fost săptămână în care să nu se vorbească în mass media despre armele nucleare. Dacă până acum Vladimir Putin a fost... citește tot