De ce șoferii plătesc vignetă? Cât costă vigneta în România?

20.07.2023
De ce șoferii plătesc vignetă? Cât costă vigneta în România?

Cu ajutorul mașinii ne putem deplasa la muncă sau unde avem diferite planuri. Tot cu ajutorul acesteia putem pleca în concedii în alte orașe ale țării sau străinătate. Drumurile pe care circulăm cu mașina sunt construite de către autorități din banii contribuabililor. De ce plătesc șoferii vignetă? Cât costă aceasta în România?

De ce plătim vignetă?

vignetă

Pentru a circula cu mașina pe drumurile publice din afara orașelor din România și din alte țări este necesar ca șoferii să plătească o taxă numită vignetă. În termeni populari, românii au denumit-o „rovignetă”. Cu toate că infrastructura este construită cu banii contribuabililor, anual, milioane de români trebuie să plătească și taxele de drum.

În cazul în care nu se plătește rovigneta, șoferii riscă amendă din partea autorităților. Excepție de la această regulă fac mașinile care au numere roșii (sunt înmatriculate temporar). Chiar dacă banii pentru construcția șoselelor și autostrăzilor (mai puțin la noi) au fost alocați din bugetul național, șoferii trebuie să achite periodic taxele la stat. Acest lucru se datorează faptului că drumurile trebuie întreținute cu lucrări de mentenanță, dar și pentru că bugetul pentru infrastructură trebuie să aibă o rezervă de finanțe.

Tariful taxei de drum se poate achita în funcție de perioada de care aveți nevoie să călătoriți în afara localității de reședință, astfel:

Pentru cele mai comune mijloace de transport în comun, respectiv autoturisme va trebui să achităm următoarele taxe:

Vigneta poate fi cumpărată de la orice subunitate a CNAIR prin rețelele de benzinării din țară. Taxele de drum pot fi plătite chiar și online sau prin SMS. Prețurile pentru toate categoriile pot fi consultate aici.

Câte autostrăzi are România?

La mijlocul anului 2023, România are încă un deficit al numărului de kilometri de drum rapid. În țara noastră, drumurile de tip autostradă adună în total 995,3 kilometri, legând cele mai importante puncte de interes:

De notat este faptul că din punctele de mai sus, nu toate drumurile de mare viteză sunt deschise. Unele sunt închise, altele în execuție și sunt luate în calcul doar când se vorbește despre planul de investiții.

Foto: Pexels.com

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
De ce Israel trebuie „să facă ordine” în Orientul Mijlociu, deși nici măcar nu se învecinează cu Iran?
De ce Israel trebuie „să facă ordine” în Orientul Mijlociu, deși nici măcar nu se învecinează cu Iran?
Într-o regiune mereu tensionată așa cum este de zeci de ani Orientul Mijlociu, în care granițele fizice sunt rareori suficiente pentru a limita conflictele, Israelul se vede implicat într-un... citește tot
Revoluția AI open-source: Llama 3 și democratizarea inteligenței
Revoluția AI open-source: Llama 3 și democratizarea inteligenței
Într-o lume în care tehnologia avansează cu o viteză greu de anticipat, una dintre cele mai spectaculoase schimbări din ultimii ani vine din zona AI-ului open-source. Dacă în trecut modelele... citește tot
Cel mai ghinionist om din lume? Poate… Povestea lui William Sokolin, omul care a spart din greșeală o sticlă de Château Margaux din 1787 în valoare de 500.000 de dolari
Cel mai ghinionist om din lume? Poate… Povestea lui William Sokolin, omul care a spart din greșeală o sticlă de Château Margaux din ...
În lumea vinurilor, unele povești nu doar că uimesc — ele rămân întipărite în memoria colectivă ca lecții despre fragilitate, pasiune și, uneori, chiar de ironie a sorții. O astfel de... citește tot