De ce au dispărut dinozaurii de pe Pământ?

25.01.2021
De ce au dispărut dinozaurii de pe Pământ?

În urmă cu milioane de ani, Pământul a fost populat de giganții dinozauri. Apariția  acestor specii a avut loc în prima perioadă a Erei Mezozoice, adică acum aproximativ 225 de milioane de ani.

De ce au dispărut dinozaurii de pe Terra?

Ulterior, dinozaurii au tot evoluat într-o varietate de specii, de la cei mai mici până la giganții care depășeau zeci de metri în înălțime. Raportat la ceea ce trăim astăzi, un dinozaur era mare cât un bloc cu patru etaje. Dinozaurii au fost ierbivori, carnivori, tereștri, zburători sau acvatici și au trăit, conform oamenilor de știință, pe toată suprafața Pământului. Aceștia au dispărut într-un mod neștiut, lăsând în urmă  nenumărate fosile dar și o serie de teorii privind dispariția acestora.

Infecția care ar fi masacrat dinozaurii

Paleontologul Roy Moodie a lansat una dintre cele mai cunoscute teorii legate de dispariția dinozaurilor. Mai exact, o molimă generală care a făcut pagube în special în cazul dinozaurilor tereștrii. Inițial ar fi apărut la dinozaurii ierbivori, iar mai apoi s-ar fi transmis și la cei carnivori. Dintre cele mai cunoscute boli amintim infecțiile osoase.

Asteroidul gigantic care a sfârșit viața dinozaurilor

Luis Walter Alvarez a emis una dintre cele mai acceptate teorii cu privire la extinția dinozaurilor. Mai exact, un meteorit uriaș care a lovit Pământul ar fi fost de vină pentru dispariția dinozaurilor. Conform studiilor fizicianului, asteroidul care ar fi lovit planeta, ar fi avut un diametru de peste 15 de kilometri, iar impactul fiind unul violent, a produs o undă care a distrus orice i-a stat în cale.

Vulcanii care au devastat lumea dinozaurilor

O altă teorie, studiată de către geologul Blair Schoene, dezvoltă faptul că speciile de dinozauri au dispărut în urma mai multor erupții vulcanice.  Geologul susține că, după erupția unui crater gigantic din India, aceasta a fost atât de puternică încât continentul asiatic a fost acoperit de gaze otrăvitoare. Gazele au fost purtate în atmosferă pe întreaga suprafață a pământului,  iar asta ar fi dus la dezechilibre puternice care au dus la extinția totală a dinozaurilor.

Ce s-a întâmplat azi, 21 octombrie?
Ziua de 21 octombrie este cea de-a 294-a zi a calendarului gregorian și a 295-a zi în anii bisecți. Până la sfârșitul anului au mai rămas 71 de zile. Acum două secole, în această zi, s-a... citește tot
Povestea tanchistului mort a cărui scrisoare de dragoste a trecut testul timpului
Poveștile celui de Al Doilea Război Mondial ies la iveală și astăzi, deși conflictul s-a terminat de mai bine de 75 de ani. În 1967, la 22 de ani de la finalul luptelor, mai mulți ruși au... citește tot
Cum arată satul Romania din Statele Unite ale Americii?
În lume există tot felul de localități cu nume românești sau cu denumiri asociate cu țara noastră. Puțini știu însă că în Statele Unite ale Americii se află un sat al cărui nume... citește tot