Cât de sănătos este să bei cafeaua pe stomacul gol?

18.01.2023
Cât de sănătos este să bei cafeaua pe stomacul gol?

Foarte multe persoane consumă, dimineața, cafeaua pe stomacul gol. Acest obicei a fost analizat de oamenii de știință pentru a observa dacă omul are de suferit atunci când bea cafea fără să mănânce înainte. Studiul a venit cu câteva date interesante și a prezentat cum afectează cafeaua organismul uman.

De ce nu este indicat consumul de cafea pe stomacul gol?

Kim Barrett, profesor de fiziologie și biologie la Universitatea din California, a studiat cum afectează consumul de cafea, dimineața, intestinul fără să se mănânce ceva înainte. Foarte mulți oameni sunt de părere că această băutură savurată pe stomacul gol poate duce la declanșarea și agravarea anumitor boli, precum balonarea, acneea, căderea părului, anxietatea, problemele cu tiroida și multe altele.

Un studiu a arătat însă contrariul. Datele colectate au arătat că organismul uman are un sistem de apărare foarte bun și ar fi nevoie de foarte multă cafea pentru a-l pune în dificultate.

Stomacul are mai multe sisteme defensive. De exemplu, acesta secretă un strat gros de mucus care creează un scut puternic între pereții stomacului și orice ingerați. Acest scut protejează, de asemenea, stomacul de propriul mediu acid necesar pentru a descompune alimentele, a explicat Kim Barrett, potrivit nytimes.com.

Studiul a arătat că ar trebui consumate substanţe foarte puternice pentru a pune sistemul defensiv al stomacului în dificultate. Potrivit specialiștilor în sănătate, alcoolul, fumul de țigară și medicamentele antiinflamatoare afectează într-adevăr mucusul stomacului. Așadar, foarte multe substanțe chimice din medicamente pot duce, în timp, la formarea acidului gastric și la apariția ulcerului.

Cafeaua, în schimb, nu afectează mucusul stomacului și nu poate provoca vătămări ale acestuia. Pe de altă parte, această băutură accelerează tranzitul intestinal și poate duce la creșterea acidului din stomac. Medicii susțin că este puțin probabil ca o ceașcă de cafea pe stomacul gol să producă daune intestinale, însă poate provoca arsuri stomacale.

Așadar, dacă nu ai probleme stomacale consumul de cafea nu te poate afecta, dimineața, dacă nu ai mâncat nimic. În schimb, dacă observi o mică arsură în piept sau sau un gust acru în gură este bine să mănânci ceva pentru a crea un pansament în stomac.

Foto: Pexels.com

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cine a fost Gheorghe Eminescu, unul dintre urmașii poetului? A murit târziu, cu un an înainte de Revoluția din 1989!
Cine a fost Gheorghe Eminescu, unul dintre urmașii poetului? A murit târziu, cu un an înainte de Revoluția din 1989!
Gheorghe Eminescu, nepotul Luceafărului, care a trecut din tranșeele de la Mărășești în celulele de la Jilava și Aiud: a purtat un nume uriaș, dar și-a câștigat singur locul prin curaj... citește tot
Cine a întemeiat prima colonie britanică în America?
Cine a întemeiat prima colonie britanică în America?
Răspunsul la această întrebare nu este atât de simplu pe cât pare la prima vedere, deoarece istoria colonizationale britanice în America de Nord este împărțită între o primă tentativă... citește tot
Cum au scăpat alte orașe mai civilizate de prezența urșilor. Ce ar trebui să facă autoritățile din Brașov?
Cum au scăpat alte orașe mai civilizate de prezența urșilor. Ce ar trebui să facă autoritățile din Brașov?
Brașovul este, fără îndoială, unul dintre cele mai frumoase orașe din România, dar farmecul său de așezare la poalele muntelui vine la pachet cu o problemă din ce în ce mai acută:... citește tot