Care va fi cel mai înalt pod din România? Unde se va afla acesta?

17.04.2021
Care va fi cel mai înalt pod din România? Unde se va afla acesta?

Desfășurare impresionantă de forțe pe malul Dunării, la Tulcea și Brăila, acolo unde cel mai lung pod din România al treilea din Europa prinde contur pe zi ce trece.

Cel mai important proiect de infrastructură realizat vreodată în România după 1989 va costa aproape jumătate de miliard de euro, mare parte din aceștia fiind bani europeni.

Banii vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.

Podul rutier situat la kilometrul 0+540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră va avea o structură de tip hobanat și va avea patru benzi. Pilonii podului suspendat peste Dunăre se văd deja pe ambele maluri și se înalță în fiecare zi cu până la doi metri, ajungând să măsoare circa 150 de metri.

Cele două turnuri vor avea în final o înălțime de aproape 200 de metri şi vor fi cele mai înalte construcţii din România. De turnuri vor fi prinse două cabluri speciale din oțel cu diametrul de 60 cm fiecare, care sunt produse doar în Japonia. Acestea vor susține un tablier metalic cu o greutate de peste 20.800 de tone.

Toate celelalte materiale sunt autohtone. Tabla este produsă la combinatul siderurgic de la Galaţi, iar scheletul metalic este realizat în şantierul naval de la Brăila.

Dimensiunile celui mai înalt pod din România

Deschiderea podului între cele două turnuri va avea aproximativ 1.120 de metri, cu doar 160 de metri mai puțin decât deschiderea mult mai celebrului pod Golden Gate din San Francisco (California).

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri – cu 4,5 metri mai mult decât Golden Gate -, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală. Se vor adăuga două deschideri laterale, una de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi alta de 364 de metri pe malul dinspre Tulcea, notează Digi24.

Lăţimea totală a podului va fi de 31 de metri şi va permite circulația pe patru benzi a câte 3,50 metri lăţime fiecare. De asemenea, vor mai exista patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. De-o parte şi de alta vor fi două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, în timp ce trotuarele vor măsura 2,80 metri fiecare.

Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor la podul de la Brăila este anul 2023.

Foto: Captură Youtube

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cine este mai rapid, ghepardul sau Usain Bolt?
Cine este mai rapid, ghepardul sau Usain Bolt?
Cel mai rapid animal terestru de pe Planetă este, cu siguranță, ghepardul. Oamenii rapizi sunt o raritate. Totuși, cel mai rapid om din toate timpurile este jamaicanul Usain Bolt. Totuși, care... citește tot
Cine a fost rusul care a refuzat să lanseze bomba atomică spre Statele Unite ale Americii?
Cine a fost rusul care a refuzat să lanseze bomba atomică spre Statele Unite ale Americii?
Există oameni care muncesc o viață pentru a ajunge la statutul de erou, dar și oameni care sunt la locul potrivit și printr-o decizie devin eroi. În cea de-a doua categorie intră și Stanislav... citește tot
Cum își dădea lumea seama că Mircea, ultimul născut al Reginei Maria, nu era copilul Regelui Ferdinand?
Cum își dădea lumea seama că Mircea, ultimul născut al Reginei Maria, nu era copilul Regelui Ferdinand?
Regina Maria a României a fost una dintre cele mai influente femei din Europa, atât la începutul anilor 1900, cât și în perioada interbelică. Deși iubea România cu patos și transmitea... citește tot