Care va fi cel mai înalt pod din România? Unde se va afla acesta?

17.04.2021
Care va fi cel mai înalt pod din România? Unde se va afla acesta?

Desfășurare impresionantă de forțe pe malul Dunării, la Tulcea și Brăila, acolo unde cel mai lung pod din România al treilea din Europa prinde contur pe zi ce trece.

Cel mai important proiect de infrastructură realizat vreodată în România după 1989 va costa aproape jumătate de miliard de euro, mare parte din aceștia fiind bani europeni.

Banii vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.

Podul rutier situat la kilometrul 0+540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră va avea o structură de tip hobanat și va avea patru benzi. Pilonii podului suspendat peste Dunăre se văd deja pe ambele maluri și se înalță în fiecare zi cu până la doi metri, ajungând să măsoare circa 150 de metri.

Cele două turnuri vor avea în final o înălțime de aproape 200 de metri şi vor fi cele mai înalte construcţii din România. De turnuri vor fi prinse două cabluri speciale din oțel cu diametrul de 60 cm fiecare, care sunt produse doar în Japonia. Acestea vor susține un tablier metalic cu o greutate de peste 20.800 de tone.

Toate celelalte materiale sunt autohtone. Tabla este produsă la combinatul siderurgic de la Galaţi, iar scheletul metalic este realizat în şantierul naval de la Brăila.

Dimensiunile celui mai înalt pod din România

Deschiderea podului între cele două turnuri va avea aproximativ 1.120 de metri, cu doar 160 de metri mai puțin decât deschiderea mult mai celebrului pod Golden Gate din San Francisco (California).

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri – cu 4,5 metri mai mult decât Golden Gate -, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală. Se vor adăuga două deschideri laterale, una de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi alta de 364 de metri pe malul dinspre Tulcea, notează Digi24.

Lăţimea totală a podului va fi de 31 de metri şi va permite circulația pe patru benzi a câte 3,50 metri lăţime fiecare. De asemenea, vor mai exista patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. De-o parte şi de alta vor fi două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, în timp ce trotuarele vor măsura 2,80 metri fiecare.

Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor la podul de la Brăila este anul 2023.

Foto: Captură Youtube

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Operațiunile de salarizare, optimizate cu o soluție digitală
Operațiunile de salarizare, optimizate cu o soluție digitală
Procesele de payroll trebuie realizate pe baza unui flux rapid în orice companie, pentru o gestionare cât mai eficientă a resursei umane și a timpului. Un program salarii, care este denumit și... citește tot
De unde vine expresia: „Țiganul e țigan și-n ziua de Paști”?
De unde vine expresia: „Țiganul e țigan și-n ziua de Paști”?
Puțini știu adevărata poveste din spatele expresiei „Țiganul e țigan și-n ziua de Paști”, folosită adesea cu dispreț. Dar dacă ne întoarcem în timp, în perioada sclaviei romilor,... citește tot
De ce Ucraina n-a vrut ca România să intre în NATO? Cum s-au opus vecinii de la nord?
De ce Ucraina n-a vrut ca România să intre în NATO? Cum s-au opus vecinii de la nord?
Pe data de 29 martie 2004, România a aderat în mod oficial la NATO alături de Bulgaria, Estonia, Lituania, Slovacia și Slovenia. Aceasta era una dintre cele mai importante reușite pe plan extern... citește tot