Tu știi să vorbești la telefon? Iată ce spune CODUL BUNELOR MANIERE despre o conversație telefonică

Claudiu Petrișor
05.10.2018
Tu știi să vorbești la telefon? Iată ce spune CODUL BUNELOR MANIERE despre o conversație telefonică

Într-o lume interconectată, miliarde de persoane vorbesc zilnic la telefon. Totuși, chiar dacă interlocutorul se află la distanță și nu există o comunicare directă, cei doi participanți la discuție ar trebui să respecte anumite maniere. Care sunt acestea?

Codul bunelor maniere spune că este nepoliticos să răspundem foarte târziu la telefon. Astfel, când sună telefonul, cel căutat ar trebui să răspundă cel mai târziu după cel de-al cincilea apel. În cazul în care se caută o persoană telefonic, apelantul nu trebuie să lase să sune mai mult de cinci ori.

În țările civilizate, cel care răspunde la telefon îşi spune automat numele şi aşteaptă un răspuns. Apoi, e rândul interlocutorului să se prezinte și să spună de ce a sunat.

Care a fost primul telefon mobil care a ajuns în România și cum arăta?

În cazul în care conversația are teme profesionale, cei de la telefon o să-și spună și funcția. Cine închide? Ei bine, regula generală este ca cel care a sunat să fie și cel care pune capăt discuţiei.

Atunci când suntem ocupaţi nu ne repezim la primul semnal al telefonului și nu îi spunem niciodată interlocutorului: „Spune repede!”. Dacă unele activități nu pot fi întrerupte, e mai bine să nu răspundem la telefon deloc.

Când nu este indicat să folosim telefonul?

Conform codului bunelor maniere, nu se fac invitații pentru evenimente prin intermediul telefonului. De asemenea, nu se transmit condoleanțe prin telefon. Folosirea telefonului în timpul mesei este considerat a fi un gest nepoliticos. Tonul vocii la telefon trebuie să fie plăcut și calm.

Poți să iei în aeroport toate hainele pe tine și să nu mai plătești taxa de bagaj?

Curiozități despre telefoane mobile:

Foto: pexels.com

Tags:
loading...
Inchide