Timpuri Noi este istorie! Cine este Octavian Udriște, omul care dă numele stației de metrou?

13.09.2023
Timpuri Noi este istorie! Cine este Octavian Udriște, omul care dă numele stației de metrou?

Metroul reprezintă cel mai dezvoltat sistem de transport în comun care există în București. Întreaga rețea este compusă din 5 linii principale, dar și câteva suplimentare care sunt în dezvoltare. Fiecare dintre stații are câte un nume bine cunoscut de către călători. De ce stația Timpuri Noi își schimbă numele și cine este Octavian Udriște, cel care dă noua denumire?

Cine este Octavian Udriște, înlocuitorul denumirii Timpuri Noi?

Octavian Udriște

„Urmează stația X, cu peronul pe partea stângă/dreaptă” este cea mai cunoscută și auzită frază de către oameni când coboară la metrou. Cei care locuiesc în partea de sud a orașului sunt familiarizați cu nume, precum: Constantin Brâncoveanu, Piața Sudului, Tineretului, Eroii Revoluției sau Dimitrie Leonida.

Una dintre principalele stații ale magistralei 2, unde fluxul de călători este mereu ridicat se numește Timpuri Noi. Din păcate, acest nume nu se va mai auzi în scurt timp. Consiliul de Administrație al societății Metrorex a decis ca stația să poarte numele Octavian Udriște, considerat un om de bază în făurirea sistemului de metrou bucureștean.

„Urmează stația Octavian Udriște, cu peronul pe partea dreaptă”, va fi noul anunț pe care călătorii îl vor auzi în curând. Deși pentru câteva zile poate părea dubios, aceștia vor trebui să se obișnuiască, fiind o decizie ireversibilă.

Octavian Udriște este unul dintre principalii ingineri care au semnat în 1979 punerea în funcțiune a primului tronson de metrou. Acesta pornea de la Timpuri Noi și se termina la Petrache Poenaru, fosta stație Semănătoarea. S-a născut în anul 1935 la Timișoara și este singurul dintre cei cinci ingineri feroviari aleși de dictatorul Nicolae Ceaușescu să construiască metroul din București. În perioada 1985-1996 a fost denumit director tehnic și director general al Metroului, iar din 2007 este președinte onorific Club Feroviar.

În ce oraș din România se va construi o nouă rețea de metrou?

Bucureștiul este cel mai mare oraș din România, iar zilnic peste 600.000 de oameni utilizează metroul. Fiind un sistem care dă roade în decongestionarea orașului și altă regiune a țării are în plan construirea unui nou metrou.

Planul metroului din Cluj este un proiect mult așteptat de municipalitate pe de-o parte, dar și de călători pe de altă parte. Prima linie M1 ar urma să aibă 21 de stații, cu un cost de aproximativ 9 miliarde de lei. Termenul de realizare este de 8 ani, iar constructul este unul turc.

Traseul Metroului din Cluj-Napoca va arăta astfel:

Foto: Clubferoviar.ro

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Curiozități despre „Cravata galbenă”, filmul autobiografic al lui Sergiu Celibidache
Curiozități despre „Cravata galbenă”, filmul autobiografic al lui Sergiu Celibidache
Filmul „Cravata Galbenă” prezintă extraordinara poveste a lui Sergiu Celibidache (1912-1996), unul dintre cei mai celebri și mai controversați dirijori ai secolului al XX-lea. Pelicula este... citește tot
Dușmanul nevăzut! Ce este inflația și cum te afectează în viața de zi cu zi?
Dușmanul nevăzut! Ce este inflația și cum te afectează în viața de zi cu zi?
Inflația este un termen despre care auzim constant în știri, în discuțiile despre economie sau atunci când observăm că prețurile cresc de la o lună la alta. Chiar dacă pare un concept... citește tot
François, împăratul fără tron! Ce s-a întâmplat cu François, singurul fiu al lui Napoleon care a murit la doar 21 de ani?
François, împăratul fără tron! Ce s-a întâmplat cu François, singurul fiu al lui Napoleon care a murit la doar 21 de ani?
François Charles Joseph Bonaparte – cunoscut mai târziu drept Franz, Ducele de Reichstadt – a fost singurul fiu legitim al lui Napoleon, împăratul Franței. Destinat din naștere unei vieți... citește tot