Timpuri Noi este istorie! Cine este Octavian Udriște, omul care dă numele stației de metrou?

13.09.2023
Timpuri Noi este istorie! Cine este Octavian Udriște, omul care dă numele stației de metrou?

Metroul reprezintă cel mai dezvoltat sistem de transport în comun care există în București. Întreaga rețea este compusă din 5 linii principale, dar și câteva suplimentare care sunt în dezvoltare. Fiecare dintre stații are câte un nume bine cunoscut de către călători. De ce stația Timpuri Noi își schimbă numele și cine este Octavian Udriște, cel care dă noua denumire?

Cine este Octavian Udriște, înlocuitorul denumirii Timpuri Noi?

Octavian Udriște

„Urmează stația X, cu peronul pe partea stângă/dreaptă” este cea mai cunoscută și auzită frază de către oameni când coboară la metrou. Cei care locuiesc în partea de sud a orașului sunt familiarizați cu nume, precum: Constantin Brâncoveanu, Piața Sudului, Tineretului, Eroii Revoluției sau Dimitrie Leonida.

Una dintre principalele stații ale magistralei 2, unde fluxul de călători este mereu ridicat se numește Timpuri Noi. Din păcate, acest nume nu se va mai auzi în scurt timp. Consiliul de Administrație al societății Metrorex a decis ca stația să poarte numele Octavian Udriște, considerat un om de bază în făurirea sistemului de metrou bucureștean.

„Urmează stația Octavian Udriște, cu peronul pe partea dreaptă”, va fi noul anunț pe care călătorii îl vor auzi în curând. Deși pentru câteva zile poate părea dubios, aceștia vor trebui să se obișnuiască, fiind o decizie ireversibilă.

Octavian Udriște este unul dintre principalii ingineri care au semnat în 1979 punerea în funcțiune a primului tronson de metrou. Acesta pornea de la Timpuri Noi și se termina la Petrache Poenaru, fosta stație Semănătoarea. S-a născut în anul 1935 la Timișoara și este singurul dintre cei cinci ingineri feroviari aleși de dictatorul Nicolae Ceaușescu să construiască metroul din București. În perioada 1985-1996 a fost denumit director tehnic și director general al Metroului, iar din 2007 este președinte onorific Club Feroviar.

În ce oraș din România se va construi o nouă rețea de metrou?

Bucureștiul este cel mai mare oraș din România, iar zilnic peste 600.000 de oameni utilizează metroul. Fiind un sistem care dă roade în decongestionarea orașului și altă regiune a țării are în plan construirea unui nou metrou.

Planul metroului din Cluj este un proiect mult așteptat de municipalitate pe de-o parte, dar și de călători pe de altă parte. Prima linie M1 ar urma să aibă 21 de stații, cu un cost de aproximativ 9 miliarde de lei. Termenul de realizare este de 8 ani, iar constructul este unul turc.

Traseul Metroului din Cluj-Napoca va arăta astfel:

Foto: Clubferoviar.ro

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Unul dintre cele mai importante momente din istoria recentă a României a fost Războiul de Independență din 1877-1878. De fapt, armata română a participat la Războiul Ruso-Turc din anii... citește tot
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Despre Japonia poți să spui ce vrei, dar nu că este locul unde întârzie trenurile. Pe Internet circulă tot felul de știri legate despre trenurile din Japonia: ba că toate trenurile din țară... citește tot
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
Cine a fost măcar o dată în Israel sau a avut de-a face cu evrei tradiționaliști a putut observa că bărbații poartă pe cap o bucată de material. Aceasta se numește kippah și este un... citește tot