Pregătiți-vă! În 2023 vom vedea o cometă în România!

09.01.2023
Pregătiți-vă! În 2023 vom vedea o cometă în România!

Cerul a fost mereu plin de surprize. Încă din cele mai vechi timpurii, oamenii au fost fascinați de lucrurile care se pot vedea pe cer. Evenimente, zeități și clădiri emblematice au fost atribuite stelelor sau planetelor. Un eveniment extraordinar de rar va apărea în anul de grație 2023. Când va putea fi vizibilă cometa pe cerul României?

Când va fi cometa vizibilă?

cometă

Unul dintre cele mai importante evenimente din anul 2023 va fi prezența unei comete pe cer. Oamenii de știință au descris-o ca fiind ca un „bulgăre de zăpadă”. Ceea ce este surprinzător din perspectiva astronomilor este faptul că poate fi vizibilă cu ochiul liber.

Numele ambiguu este C/2022 E3 (ZTF) și a fost observată prima dată în anul 2021 de către specialiști. Distanța cea mai aproape de pământ va fi în data de 1 februarie 2023 și este o totală premieră. În ultimii 50.000 de ani nu s-a mai văzut o astfel de cometă.

Binoclurile sunt ideale pentru începători ca să încerce să repereze cometa și sunt și cel mai ușor de folosit, în timp ce un telescop are un câmp vizual mai mic. Dacă o puteți vedea cu binoclul, atunci încercați și cu ochiul liber.” – a afirmat directorul executiv de la Societatea Astronomică Regală din UK.

Care a fost cea mai importantă cometă descoperită?

Evenimentele astronomice sunt rare. Un eveniment precum o cometă nu poate decât să-i impresioneze pe simpli muritori. Poate una dintre cele mai menționate evenimente din istorie este Cometa Halley. Legendele și miturile din jurul ei au făcut înconjurul lumii.

A putut fi observată de peste 30 de ori, apariția ei fiind o dată la 76 de ani. Prima scriere despre Halley a apărut în anul 240 î.Hr. și va mai putea fi văzută tocmai pe data de 28 iulie 2061.

Foto: Depositphotos.com

„White Wolf”, indianul care a descoperit nemurirea. A trăit 137 de ani și l-a răpus o banală pneumonie. La 135 de ani l-a lovit trenul
Se tot vorbește despre depășirea vârstei de 100 de ani ca fiind un adevărat record. Totuși, au existat și cazuri în care oamenii au trăit mai bine de 13 decenii. Acesta ar fi fost și cazul... citește tot
Cum se fereau oamenii de căldură când încă nu se inventase aerul condiționat? Metode vechi de răcorire
Aparatul de aer condiționat este, cu siguranță, una dintre cele mai necesare invenții, cu atât mai mult cu cât temperaturile par să crească de la un an la altul. Totuși, au fost vremuri în... citește tot
Cum procedează țările mai dezvoltate cu urșii? În Austria nimeni nu-i hrănește, în Italia au pubele speciale „antiurs”! Câți urși avem și câți ar trebui să avem?
O turistă în vârstă de 19 ani a fost atacată și omorâtă de urs pe Jepii Mici din Bucegi. Ba mai mult, femeia ar fi fost târâtă de animalul sălbatic într-o prăpastie. Ulterior, animalul... citește tot