Cum se scrie corect o cerere? Care sunt regulile de respectat?

Ana-Maria Morcovescu
08.12.2020
Cum se scrie corect o cerere? Care sunt regulile de respectat?

Cum se scrie corect o cerere? Imediat după finalizarea studiilor întâmpinăm diferite situații în care suntem nevoiți să facem o cerere. Fie că depunem o cerere de angajare, o cerere de mărire de salariu sau o cerere de concediu, acest document oficial trebuie redactat cu seriozitate și corectitudine.

Cererea este o compunere specifică stilului administrativ și reprezintă o cale de comunicare în mediul relațiilor publice din toate domeniile (administrativ, economic, juridic, politic și diplomatic).

Cum se scrie o cerere?

Cererea se redactează pe o coală de hârtie A4 sau tehnoredactată și pentru a se putea îndosaria, marginea din stânga paginii trebuie să fie liberă, recomandarea fiind de doi centimetri.

Începutul cererii este o formulă de adresare prin care se indică funcția celui căruia îi este adresată („Domnule Director”) urmată de virgulă. Această formulă de adresare se scrie la aproximativ 5-6 cm de marginea de sus a paginii. În acest spațiu, de obicei, se scrie răspunsul celui căruia i-a fost adresată cererea.

La anumite meserii sau funcții nu există forme destinate exclusiv femeilor sau bărbaților. Este un stereotip moștenit de-a lungul timpului că anumite meserii sunt făcute numai de barbați sau numai de femei. De exemplu, numai masculine: primar, administrator, mecanic, pilot, colonel, redactor, medic, sau invers, numai feminine: învatatoare, educatoare, bonă, menajeră, cameristă.

La funcții înalte, ambasador, ministru, președinte s-a stabilit formularea exclusivă a formei de masculin și se spune, de exemplu, Doamna Ministru. Dar la funcția de director, unde sunt și bărbați și femei, se poate spune, fără a fi greșit, și „Doamna Directoare”.

Conținutul cererii de preferință, cât mai bine centrat în mijlocul paginii și are inclus numele, prenumele și domiciliul solicitantului, statutul social sau profesional și instituția unde se desfășoară activitatea. Formularea motivului trebuie să fie scurtă, clară și precisă.

La doi, trei centimetri sub ultimul rând al textului, către marginea din dreapta solicitantul se va semna, iar aproximativ în dreptul semnăturii, dar în partea stangă a paginii se trece data întocmirii cererii.

În josul paginii se va scrie funcția celui căruia îi este adresată cererea și instituția pe care o conduce. Cererea trebuie să respecte regulile de redactare și specificul stilului administrativ.

Model de cerere

 

Domnule Director,

 

 

Subsemnatul/subsemnata …………………….., domiciliat/domiciliată în ………………., strada …………., nr. …………, bl. ……., ap. ………, județul/sectorul …………., telefon …………, adresa e-mail …………., având funcția …………….., în cadrul departamentului …………., vă rog să-mi aprobați prezenta cerere ………….. ………………… .

 

 

 

Vă mulțumesc !

Data ……….

Semnătura……………..

 

 

DOMNULUI DIRECTOR …………………………………………………………………………………………

 

Tags:
Cele mai noi articole
De ce noi, oamenii, avem nume și prenume?
De ce noi, oamenii, avem nume și prenume?
Încă din cele mai vechi timpuri, oamenii s-au identificat unii cu alții printr-un nume. La început, fiecare persoană avea un singur nume, nu se știe cum era atribuit, însă se presupune că... citește tot
E adevărat că un soldat a luptat încă 29 de ani deși războiul se terminase?
E adevărat că un soldat a luptat încă 29 de ani deși războiul se terminase?
Al Doilea Război Mondial (1939-1945) a fost un eveniment care a schimbat soarta multor state. Conflictul dintre Japonia și SUA a fost tragic de ambele părți totul încheindu-se cu lansarea... citește tot
Care sunt părțile de vorbire? Care sunt părțile de propoziție?
Care sunt părțile de vorbire? Care sunt părțile de propoziție?
Limba română este extrem de complexă și grea, din acest motiv poate fi util ca unele reguli să fie reamintite. Există cuvinte pe care le folosește tot românul, indiferent de vocabularul său,... citește tot
loading...
Inchide