Cum s-a luat prima amendă de circulație din istorie?

06.01.2021
Cum s-a luat prima amendă de circulație din istorie?

Ziua de 28 ianuarie 1896 a început ca una obișnuită pentru un polițist din orașul Paddock Wood, aflat în comitatul Kent. În timp ce își pedala bicicleta pe străzile liniștite, liniștea ritmului obișnuit al polițistului a fost spulberată brusc și grosolan. El nu știa că ceea ce se întâmpla va fi, de asemenea, un eveniment de importanță națională și, în cele din urmă, internațională.

Pe lângă el a trecut cu o viteză de 13 km/h, un automobilist pe nume Walter Arnold, care depășise limita cu 3,2 km/h. Nu numai că a depășit limita, dar nici nu a avut cine să-l urmărească, astfel că polițistul de pe bicicletă a pornit în urmărirea șoferului grăbit.

Cum s-a luat prima amendă de circulație?

Scena ulterioară dintre șofer și polițist care s-a întâmplat este greu de imaginat. Gâfâind, polițistul l-a rugat să se oprească.

„Nu m-ai auzit strigându-te? Trebuie să te rog să mă însoțești.

„Te-ai gândit să le ceri superiorilor ceva mai bun, domnule polițist? Le-aș putea face o ofertă foarte bună cu un motor Benz, cea mai bună inginerie germană”

„Acum mi-am recăpătat respirația, vă scriu o citație, domnule.”

Cine a fost Walter Arnold?

Walter Arnold nu era un automobilist obișnuit. El a fost, de asemenea, unul dintre primii dealeri auto din țară și furnizorul local de vehicule Benz. El a fost cu mult înaintea vremurilor și și-a înființat propria companie de producere a automobilelor „Arnold”. Publicitatea ulterioară în legătură cu depășirea vitezei nu a fost deloc binevenită.

Lui Walter Arnold i s-au adus patru acuzații și a fost judecat la tribunalul Tunbridge Wells, scria London Daily News. Vehiculul lui Arnold a fost descris de mai multe ori în raportul instanței de ziar ca fiind „o trăsură fără cai”.

Prima acuzație adusă a fost pentru utilizarea unei „locomotive fără cal”, următoarea pentru faptul că avea mai puțin de trei persoane, indicând influența durabilă a locomoției trase de cai și cu abur atunci când a venit la legiferarea noilor vehicule. Apoi a venit amenda de viteză, pentru că depășise limita cu mult peste 3 km/h și, în cele din urmă, o taxă pentru faptul că nu avea acte care să dovedească cu acte că era proprietarul vehicului.

Foto: Historic UK

Îți recomandăm:
Ne putem întoarce în timp? Nu. Sau, poate, numai cu ajutorul cuvintelor. Ei bine, cum erau Bucureștiul acum 100 de ani? Cum erau oamenii acum 100 de ani? Ce activități aveau aceștia? Cum era...
Dacă citești acest articol sunt mari șanse să fii român, să te fi născut în România și, evident, să vorbești limba română. Dar de ce țara noastră poartă numele de România? De unde...
Cele mai noi articole
De ce nu toate rațele pot să zboare?
De ce nu toate rațele pot să zboare?
În curtea bunicilor de la țară întotdeauna au fost văzute rațe care măcăne sau nu, dar care nu pot zbura. Păsările curților sunt găinile, gâștele, curcile sau rațele. Toate acestea... citește tot
Pe ce țări se mai poate baza Vladimir Putin?
Pe ce țări se mai poate baza Vladimir Putin?
La un an de la declanșarea războiului din Ucraina, toată lumea se întreabă cât va mai dura. Imediat după ce Vladimir Putin a dat startul unui conflict nedorit de nimeni, în afară de el,... citește tot
Care este capitala europeană situată la cea mai mare altitudine? Nu are nici măcar aeroport!
Care este capitala europeană situată la cea mai mare altitudine? Nu are nici măcar aeroport!
În Europa capitalele sunt situate cât mai aproape de nivelul mării. Totuși, există un oraș care face excepție. Capitala europeană situată la cea mai mare altitudine este Andorra la Vella,... citește tot
adplus-dvertising