Cum s-a luat prima amendă de circulație din istorie?

06.01.2021
Cum s-a luat prima amendă de circulație din istorie?

Ziua de 28 ianuarie 1896 a început ca una obișnuită pentru un polițist din orașul Paddock Wood, aflat în comitatul Kent. În timp ce își pedala bicicleta pe străzile liniștite, liniștea ritmului obișnuit al polițistului a fost spulberată brusc și grosolan. El nu știa că ceea ce se întâmpla va fi, de asemenea, un eveniment de importanță națională și, în cele din urmă, internațională.

Pe lângă el a trecut cu o viteză de 13 km/h, un automobilist pe nume Walter Arnold, care depășise limita cu 3,2 km/h. Nu numai că a depășit limita, dar nici nu a avut cine să-l urmărească, astfel că polițistul de pe bicicletă a pornit în urmărirea șoferului grăbit.

Cum s-a luat prima amendă de circulație?

Scena ulterioară dintre șofer și polițist care s-a întâmplat este greu de imaginat. Gâfâind, polițistul l-a rugat să se oprească.

„Nu m-ai auzit strigându-te? Trebuie să te rog să mă însoțești.

„Te-ai gândit să le ceri superiorilor ceva mai bun, domnule polițist? Le-aș putea face o ofertă foarte bună cu un motor Benz, cea mai bună inginerie germană”

„Acum mi-am recăpătat respirația, vă scriu o citație, domnule.”

Cine a fost Walter Arnold?

Walter Arnold nu era un automobilist obișnuit. El a fost, de asemenea, unul dintre primii dealeri auto din țară și furnizorul local de vehicule Benz. El a fost cu mult înaintea vremurilor și și-a înființat propria companie de producere a automobilelor „Arnold”. Publicitatea ulterioară în legătură cu depășirea vitezei nu a fost deloc binevenită.

Lui Walter Arnold i s-au adus patru acuzații și a fost judecat la tribunalul Tunbridge Wells, scria London Daily News. Vehiculul lui Arnold a fost descris de mai multe ori în raportul instanței de ziar ca fiind „o trăsură fără cai”.

Prima acuzație adusă a fost pentru utilizarea unei „locomotive fără cal”, următoarea pentru faptul că avea mai puțin de trei persoane, indicând influența durabilă a locomoției trase de cai și cu abur atunci când a venit la legiferarea noilor vehicule. Apoi a venit amenda de viteză, pentru că depășise limita cu mult peste 3 km/h și, în cele din urmă, o taxă pentru faptul că nu avea acte care să dovedească cu acte că era proprietarul vehicului.

Foto: Historic UK

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Unul dintre cele mai importante momente din istoria recentă a României a fost Războiul de Independență din 1877-1878. De fapt, armata română a participat la Războiul Ruso-Turc din anii... citește tot
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Despre Japonia poți să spui ce vrei, dar nu că este locul unde întârzie trenurile. Pe Internet circulă tot felul de știri legate despre trenurile din Japonia: ba că toate trenurile din țară... citește tot
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
Cine a fost măcar o dată în Israel sau a avut de-a face cu evrei tradiționaliști a putut observa că bărbații poartă pe cap o bucată de material. Aceasta se numește kippah și este un... citește tot