Autobahn (rețea de autostrăzi din Germania) a rămas în istorie ca fiind autostrada unde nu există limită de viteză. Sau, cel puțin, pe anumite porțiuni nu exista până în urmă cu câțiva ani. Și cum limita de viteză nu exista, multă lume se întreabă care este cea viteza maximă cu care a fost surprins un șofer pe Autobahn?
Ideea șoselelor cu mai multe benzi pe sens a apărut la sfârşitul anilor ’20, în Grmania, în timpul Republicii de la Weimar. Prima șosea care poate fi considerată strămoșul autostrăzilor de azi a fost o porţiune de aproape 20 de kilometri între orașele Köln şi Bonn, inaugurată în anul 1932, când la putere era Hitler, cel care a susținut, de altfel, că el este inventatorul Autobahnului.
Care este cel mai drept drum din România și ce lungime are acesta?
Aceasta este considerată cea mai veche autostradă din Germania, deşi nu a fost numită iniţial Autobahn, ci Kraftfahrstraße (n.r. drum pentru automobile, în limba germană), scrie fhwa.dot.gov.
Cea mai mare viteză înregistrată vreodată a fost de 432 de kilometri pe oră, dar aceasta a fost atinsă în condiții optime. (Practic, a fost creată o pistă specială, fără mașini în jur, pentru doborârea unui record de viteză). În condiții normale de funcționare, cea mai rapidă viteză a fost stabilită de conducătorul auto al unui Porsche care circula cu 380 de kilometri pe oră.
De ce n-a făcut Ceaușescu mai multe autostrăzi?
În anul 2017, rețeaua de autostrăzi din Germania era de 12.996 de kilometri, fiind a treia cea mai mare rețea după cea din Franța și Spania. La nivel mondial, pe primul loc sunt Statele Unite ale Americii cu o rețea de 76,334 km de autostrăzi și drumuri express.