De ce n-a făcut Ceaușescu mai multe autostrăzi?

Claudiu Petrișor 05/03/2019 Ca să știm

A1, cea mai veche autostradă din România, a fost construită în doar cinci ani, între 1967 şi 1972, din ordinul lui Nicolae Ceauşescu. Totuși, deși avea în plan mai mult de 3.000 de km de autostradă, regimul comunist a mai construit doar 17 km pe A2, în total 113 km. De ce n-a făcut Ceaușescu mai multe autostrăzi?

Ceaușescu și autostrăzile…

Pe data de 4 februarie 1967, a început construcţia Autostrăzii Bucureşti – Piteşti, prima autostradă din România, denumită şi A1. Lucrările de construcţie ale autostrăzii Bucureşti-Piteşti au fost finalizate în 1972, autostrada având o lungime de 96 de kilometri şi patru benzi de circulaţie. Totuși, până în 1989, Ceaușescu ar mai fi putut face autostrăzi, dar nu a făcut-o.

De ce nu avea niciodată Ceaușescu bani la el?

În perioada comunistă, nu erau atât de multe automobile ca astăzi. În plus, au fost vremuri în care benzina era din ce în ce mai greu de procurat şi exista o raţie lunară. Ceauşescu a decis ca maşinile să circule alternativ, iar traficul era cu adevărat descongestionat, astfel că nu avea nimeni nevoie de autostrăzi.

„Planul lui Ceauşescu nu era să dea banii pe autostrăzi pe care să nu circule nimeni”, a explicat pentru shtiu.ro unul dintre cei care au participat la construcția autostrăzii A1.

Ceauşescu obișnuia să facă un recensământ şi în urma lui stabilea care este prioritatea pentru construcţia de autostrăzi. Cum în provincie erau mașini puține, studiile nu arătau niciodată necesitatea unei autostrăzi.

Cifrele statistice indicau faptul că în Bucureşti erau 100.000 de maşini în 1985, faţă de aproximativ trei milioane de autoturisme care circulă astăzi în Capitală.

Cine sunt personajele din carpeta „Răpirea din Serai”, aflată pe pereții caselor din comunism?

Foto: dozadebine.ro

Nu uita să ne dai un LIKE!
Ne ajută să creștem și să ducem aceste informatii la mai multe persoane.
Mulțumim!

loading...