Cum arăta un taxi în București acum 100 de ani? Ce „accesoriu” purta taximetristul?

18.07.2019
Cum arăta un taxi în București acum 100 de ani? Ce „accesoriu” purta taximetristul?

Până în secolul al XIX-lea Bucureștiul nu a cunoscut transportul public și abia în anul 1921 au apărut în București primele autobuze. E drept că oamenii se foloseau de tramvaiul tras de cai. Autobuzele au început să circule, inițial, pe trasee neacoperite de reţeaua de tramvaie. În aceeași perioadă au apărut și taxiurile în capitala României. Cum arăta un taxi în București acum 100 de ani?

Taxiurile au apărut în România din necesitatea oamenilor de a acoperi într-un timp scurt, distanțe cât mai mari. Primul automobil ajunsese în România în anul 1889 și îi aparținea baronului Barbu Bellu. 30 de ani mai târziu au început să apară și taxiurile pe străzile Bucureștiului.

De ce este București capitala României?

O imagine postată pe pagina de Facebook Photo Historia prezintă un taxi neacoperit, care transportă un client pe străzile pline de noroi ale Bucureștiului. La volan se află un tânăr taximetrist, iar pe bancheta din spate stă un client. Mașina are numărul de înmatriculare 1017-B și fotografia ar fi fost făcută în anul 1920. Șoferul poartă o pereche de ochelari de protecție, asemeni piloților.

Pe aceeași pagină de Facebook apare un alt taxi din București. Imaginea cu pricina este făcută 40 de ani mai târziu și se poate vedea cât de mult s-au modificat taximetrele în doar 40 de ani. Mașinile sunt acoperite și apar branduite. Iar culoarea taxiului este galbenă.

București, anii ’60

De unde vine denumirea de ”taxi”?

Francesco Tasso (1459-1517) a fost unul dintre fondatorii serviciului european poștal. Deși la vremea respectivă nu existau mașini, vehiculele folosite la livrare (carele trase de cai) erau galbene pentru a nu ofensa pe cineva din punct de vedere politic. Inovațiile sale în domeniul poștal l-au impresionat pe împăratul Austriei, care l-a decorat pe Tasso cu titlul de „Torre e Tasso”. Acest titlu a luat ulterior denumirea germanizată de „Thurn und Taxis” și, cel mai probabil, de aici vine numele de „taxi”.

Cuvântul „taxi” apare în mod oficial la începutul secolului al XX-lea, fiind o versiune prescurtată a „taximetrului”, dispozitivul care măsoară kilometrajul automobilului.

De ce taxiurile sunt galbene?

Se spune că John Hertz (1879-1961), un antreprenor american, a comandat un studiu pentru a vedea ce culoare iese mai mult în evidenţă, de la o distanţă mai mare. Cum culoarea galben a triumfat, John Hertz și-a vopsit mașinile astfel. Din Statele Unite, moda cu mașinile galbene s-a răspândit în aproape toată lumea.

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cele mai bune glume de pe Internet după maneaua de la concertul Coldplay | Maneliștii vin la sfârșit, nu la început
Cele mai bune glume de pe Internet după maneaua de la concertul Coldplay | Maneliștii vin la sfârșit, nu la început
Mult așteptatul concert Coldplay de la București a început cu stângul. Un cântăreț de manele pe nume Babasha a fost invitat să cânte alături de solistul trupei, iar publicul l-a huiduit. Ba... citește tot
Ce să faci dacă te întâlnești cu ursul în pădure?
Ce să faci dacă te întâlnești cu ursul în pădure?
Cui nu-i plac drumețiile prin pădure, aerul curat, conectarea cu natura? Din păcate, o ieșire în natură este, de multe ori, periculoasă, iar cea mai mare primejdie o reprezintă animalele... citește tot
Cât de rapid era Bruce Lee? Ce viteză de reacție avea? De câte ori putea să lovească în 1,5 secunde?
Cât de rapid era Bruce Lee? Ce viteză de reacție avea? De câte ori putea să lovească în 1,5 secunde?
Bruce Lee a fost, cu siguranță, unul dintre cei mai rapizi oameni care au trăit pe Terra. Și nu rapid ca viteză de deplasare, ci rapid ca timp de reacție. Dar, cât de rapid era cel poreclit... citește tot