Cum ar fi trebuit să arate Dacia decapotabilă, mașina ce urma să fie fabricată la Oradea?

27.05.2020
Cum ar fi trebuit să arate Dacia decapotabilă, mașina ce urma să fie fabricată la Oradea?

Dacia a luat naștere în 1966 la Colibași (astăzi Mioveni), județul Argeș, după un acord între autoritățile române de la acea vreme și producătorul francez de automobile Renault. Se dorea, astfel, asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Construcția Uzinei de Autoturisme Mioveni s-a încheiat într-un timp record de doar un an și jumătate. Primul automobil ieșit pe poarta fabricii a fost făcut cadou președintelui Nicolae Ceaușescu.

De atunci și până acum, obiectul de activitate al societății îl constituie producerea și comercializarea de automobile, piese auto, mașini unelte și instalații pentru industria de automobile.

Pe data de 20 august 1968 se începe producția modelului Dacia 1100, o berlină cu tracțiune și motor pe spate. Pe lângă modelele pe care toată lumea le cunoaște, au mai fost și versiuni de mașini care nu au depăşit faza de concept. Ele au fost interzise de Partidul Comunist, fiind considerate prea extravagante, însă au stat la baza creării altor autovehicule Dacia.

Dacia decapotabilă

Un model care a fost omorât din fașă a fost Dacia Convertible. Mașina a fost proiectată şi omologată de către UAMT Oradea. Șasiul – de berlină, a fost preluat de la Dacia 1310. Se pare că inginerii de la UAMT Oradea s-au inspirat la partea din spate de la ARO. Stopurile din spate parcă au fost copiate întru totul de la autovehiculul de teren.

Se dorea ca automobilul să fie creat chiar la Oradea, de cei care l-au gândit, însă s-a ajuns la concluzia că nu este rentabil şi exista şi o oarecare opoziţie din partea Uzinei de Automobile Dacia Piteşti, astfel proiectul a fost închis rapid.

Cel mai probabil, dacă ar fi fost fabricată, mașina ar fi atras foarte mulți tineri. Traficul ușor, din acea perioadă, ar fi permis oamenilor să se bucure de vară și de mersul sub cerul liber. Păcat că un asemenea model nu a fost creat în serie și nu a cunoscut lumina zilei.

Foto: promotor.ro

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Mit sau adevăr? De ce, în Japonia, doar bărbații au voie să gătească sushi?
Mit sau adevăr? De ce, în Japonia, doar bărbații au voie să gătească sushi?
Întrebarea „De ce doar bărbații au voie să gătească sushi?” circulă des în spațiul public, însă ea pornește dintr-un amestec de mituri, jumătăți de adevăr și interpretări... citește tot
Povestea unui australian care a fost aproape de moarte, dar apoi s-a îmbogățit peste noapte câștigând de DOUĂ ORI la loterie
Povestea unui australian care a fost aproape de moarte, dar apoi s-a îmbogățit peste noapte câștigând de DOUĂ ORI la loterie
În anul 1998, Bill Morgan, un șofer de camion din Australia în vârstă de 37 de ani, părea să fie cel mai ghinionist om de pe planetă. În timp ce se afla la muncă, a fost implicat într-un... citește tot
Curiozități despre „Cravata galbenă”, filmul autobiografic al lui Sergiu Celibidache
Curiozități despre „Cravata galbenă”, filmul autobiografic al lui Sergiu Celibidache
Filmul „Cravata Galbenă” prezintă extraordinara poveste a lui Sergiu Celibidache (1912-1996), unul dintre cei mai celebri și mai controversați dirijori ai secolului al XX-lea. Pelicula este... citește tot