Cum a scăpat cu viață Ceaușescu, după ce s-a prăbușit cu avionul?

17.05.2023
Cum a scăpat cu viață Ceaușescu, după ce s-a prăbușit cu avionul?

Regimul lui Ceaușescu a fost unul de tristă amintire pentru România. Țara noastră ar fi putut avea o altă soartă, dacă dictatorul nu ar fi stat atât de mult la putere. Lucrurile puteau lua o întorsătură favorabilă pentru mulți români, fiindcă înainte să ajungă la putere Nicolae Ceaușescu a scăpat cu viață în urma unui accident aviatic. La vremea respectivă, Nicolae Ceaușescu avea 39 de ani.

În data de 4 noiembrie 1957, mai mulți membri ai Partidului Muncitoresc Român au mers la Moscova pentru a participa la aniversarea a 40 de ani de la Marea Revoluţie Rusă. Din delegația română a făcut parte și Nicolae Ceaușescu, cel ce avea să devină ulterior dictatorul României.

Nicolae Ceaușescu a scăpat fără răni grave în urma unui accident aviatic

Aeronava care a transportat delegația română la Moscova era un model IL-14. La ora 17:58, din cauza condițiilor meteo nefavorabile și a unei erori de pilotaj, avionul a atins crengile unor copaci și s-a prăbușit pe Aeroportul Vnukovo din Moscova. În urma impactului, patru persoane și-au pierdut viața, printre care și Grigore Preoteasa, ministru al propagandei în regimul lui Gheorghe Ghorghiu-Dej.

În mod surprinzător, Nicolae Ceaușescu a scăpat doar cu răni minore, destinul său fiind parcă scris undeva. Cert este că și Gheorghe Gheorghiu-Dej trebuia să se afle în acea aeronavă, însă problemele de sănătate l-au împiedicat să facă deplasarea.

Raportul medical emis de Ministerul Sănătăţii al URSS a comunicat că Nicolae Ceaușescu a avut în urma accidentului aviatic „o contuzie la jumătatea dreaptă a coşului pieptului şi a încheieturii stângi a gambei, julituri la faţă, mâini şi picioare, starea generală fiind satisfăcătoare”.

Cum a decurs zborul de la București la Moscova?

Delegația română a plecat din București, la ora 09:48, și a aterizat, la ora 10:31, la Kiev pentru ca aeronava să fie realimentată. Toți cei aflați la bord au avut momente de relaxare, în care au băut și au mâncat, iar la ora 13:26 au decolat spre Moscova. Ca urmare a unei erori de pilotaj, avionul s-a prăbușit la ora 17:58, murind Grigore Preoteasa, Valeri Nikolaievici Sleacov, comandantul avionului, Nikolai Zaharovici Pavlikov, tehnicianul de bord, şi Ivan Ivanovici Hriucalov, membru al echipajului.

Călătorii şi-au dat seama că ceva nu era în regulă după o primă smucitură, care nu semăna a fi contactul roţilor avionului cu solul. De fapt, aeronava se lovise de vârfurile copacilor. A urmat un al doilea impact, şi mai puternic, ce a smuls pasagerii de pe locurile lor. Scaunele nu erau prevăzute cu centuri de siguranţă la aterizare şi asta a favorizat rănirea lor. După ce avionul a atins solul, românii au reuşit să sară şi să fugă cât mai departe, evitând suflul exploziei. Şi-au dat seama că Grigore Preoteasa nu era cu ei în momentul primei bubuituri cauzate de aprinderea rezervoarelor, aşa a descris momentul prăbuşirii avionului Mihai Novicov, translator aflat la bordul aeronavei, potrivit adevarul.ro.

Foto: businessmagazin.ro

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cum să spui NU fără să te simți vinovat
Cum să spui NU fără să te simți vinovat
Pentru mulți dintre noi, cuvântul „nu” este surprinzător de greu de rostit. Ne temem că îi vom supăra pe ceilalți, că vom părea nepoliticoși sau că vom rata oportunități importante.... citește tot
Cum să economisești 1.000 de lei pe lună fără prea mult efort. Câți bani strângi în 10 ani?
Cum să economisești 1.000 de lei pe lună fără prea mult efort. Câți bani strângi în 10 ani?
Economisirea nu trebuie să fie un proces complicat sau restrictiv. De multe ori, nu ai nevoie decât de câteva ajustări simple în modul în care cheltuiești banii, iar rezultatele pot fi... citește tot
De ce romanii obișnuiau să meargă la toaletă câte doi?
De ce romanii obișnuiau să meargă la toaletă câte doi?
Când ne gândim la civilizația romană, ne vin în minte drumurile pavate, amfiteatrele uriașe și băile publice elegante. Însă un detaliu mai puțin discutat, dar la fel de fascinant, este... citește tot