Ce specii de dinozauri au trăit pe teritoriul României de azi?

24.06.2021
Ce specii de dinozauri au trăit pe teritoriul României de azi?

În urmă cu aproximativ 70 de milioane de ani, Țara Hațegului era o insulă tropicală în Oceanul Tethys, cu vegetație bogată și dominată de vulcani activi. Pe această insulă trăiau pe atunci dinozauri, reptile zburătoare și alte animale interesante.

Vestigiile fosile ale unei specii de mamifer preistoric descoperite în urmă cu câțiva ani în Munții Apuseni reprezintă dovada faptului că pe teritoriul țării noastre au trăit dinozauri. Scheletul a fost descoperit în apropiere de orașului Sebeș.

Fosilele micului mamifer au fost descoperite pe teritoriul Geoparcului Dinozaurilor din Țara Hațegului și timp de patru ani au fost analizate în detaliu după care cercetătorii au făcut publică uimitoarea descoperire.

Dinozaurii din Țara Hațegului

Aceștia au precizat că este vorba despre scheletul fosilizat al unui velociraptor, o specie de dinozaur carnivor, care a trăit in Europa în urmă cu circa 70 de milioane de ani și care făcea parte din același ecosistem cu dinozaurii pitici din Țara Hațegului.

Velociraptor

Acest dinozaur biped a fost botezat „Balaur bondoc” datorită faptului că era „îndesat”, așa cum l-au descris cercetătorii. Animalul putea atinge o înălțime de 1,50-2,10 metri cu tot cu coadă.

Se crede ca „Balaur bondoc” nu era un sprinter, dar putea prinde și ucide prada datorită dinților foarte ascuțiți și a unei perechi de gheare de la membrele posterioare. În schimb, membrele anterioare ale dinozaurului erau mai puțin dezvoltate comparativ cu cele din spate.

Caracteristicile morfologice ale fosilei au relevat faptul că, în ultimii ani ai erei dinozaurilor, fauna Europei era deosebită într-un moment în care continentul era în mare parte acoperit de ape, uscatul fiind format doar din câteva insule.

Ce alte specii de dinozauri au mai fost descoperite în țara noastră?

În straturile geologice în care se afla Balaurul Bondoc au fost descoperite și alte fosile, cum ar fi cele ale unor sauropode miniaturale, care erau de talia unei vaci, sau dinozauri foarte mici, denumiți „cioc de rață”, care aveau în jur de 18 cm lungime, semănau cu rozătoarele de astăzi și nu se putea cățăra în copaci.

Pe teritoriul României au mai fost descoperite și fosile ale altor specii de dinozauri precum Hatzegopteryx (cel mai mare dinozaur zburător din lume), Megalosaurus, Dryosaurus, Valdosaurus, Iguanodon, Aristosuchus, Titanosaurus, Rhabdodon, Struthiosaurus trannsylvanicus. De asemenea, pe teritoriul țării noastre au mai fost descoperite fragmente fosile ale unor specii noi de dinozauri ca Orthomerus transsylvanicus, Nothosaurus transsylvanicus, Placodus gracilis și Tanystrophaeus biharius.

Dinozaurii au dispărut în urmă cu aproximativ 65 de milioane de ani, cel mai probabil după ce Pământul a fost lovit de un asteroid.

De ce Mafia a apărut în Sicilia? Care este istoria Mafiei?
Ca orice rețea mai mult sau mai puțin ortodoxă și mafia are o istorie. Povestea Mafiei a început acum câteva sute de ani în… Sicilia. Mafia este o rețea de grupuri criminale organizate cu... citește tot
De ce este Rusia atât de mare?
Cu o suprafață de 171 de milioane de kilometri pătrați, Rusia este cea mai mare țară din lume ca suprafață. Este de 25 de ori mai mare decât Franța și de 47 de ori mai mare decât... citește tot
De ce picioarele de King Crab sunt atât de scumpe?
King Crab face parte dintre cele mai rare fructe de mare existente. Nu este ceva ce putem vedea întotdeauna în magazinele alimentare și piețe. De asemenea, aceste crustacee ce trăiesc în mări... citește tot