Ce specii de dinozauri au trăit pe teritoriul României de azi?

24.06.2021
Ce specii de dinozauri au trăit pe teritoriul României de azi?

În urmă cu aproximativ 70 de milioane de ani, Țara Hațegului era o insulă tropicală în Oceanul Tethys, cu vegetație bogată și dominată de vulcani activi. Pe această insulă trăiau pe atunci dinozauri, reptile zburătoare și alte animale interesante.

Vestigiile fosile ale unei specii de mamifer preistoric descoperite în urmă cu câțiva ani în Munții Apuseni reprezintă dovada faptului că pe teritoriul țării noastre au trăit dinozauri. Scheletul a fost descoperit în apropiere de orașului Sebeș.

Fosilele micului mamifer au fost descoperite pe teritoriul Geoparcului Dinozaurilor din Țara Hațegului și timp de patru ani au fost analizate în detaliu după care cercetătorii au făcut publică uimitoarea descoperire.

Dinozaurii din Țara Hațegului

Aceștia au precizat că este vorba despre scheletul fosilizat al unui velociraptor, o specie de dinozaur carnivor, care a trăit in Europa în urmă cu circa 70 de milioane de ani și care făcea parte din același ecosistem cu dinozaurii pitici din Țara Hațegului.

Velociraptor

Acest dinozaur biped a fost botezat „Balaur bondoc” datorită faptului că era „îndesat”, așa cum l-au descris cercetătorii. Animalul putea atinge o înălțime de 1,50-2,10 metri cu tot cu coadă.

Se crede ca „Balaur bondoc” nu era un sprinter, dar putea prinde și ucide prada datorită dinților foarte ascuțiți și a unei perechi de gheare de la membrele posterioare. În schimb, membrele anterioare ale dinozaurului erau mai puțin dezvoltate comparativ cu cele din spate.

Caracteristicile morfologice ale fosilei au relevat faptul că, în ultimii ani ai erei dinozaurilor, fauna Europei era deosebită într-un moment în care continentul era în mare parte acoperit de ape, uscatul fiind format doar din câteva insule.

Ce alte specii de dinozauri au mai fost descoperite în țara noastră?

În straturile geologice în care se afla Balaurul Bondoc au fost descoperite și alte fosile, cum ar fi cele ale unor sauropode miniaturale, care erau de talia unei vaci, sau dinozauri foarte mici, denumiți „cioc de rață”, care aveau în jur de 18 cm lungime, semănau cu rozătoarele de astăzi și nu se putea cățăra în copaci.

Pe teritoriul României au mai fost descoperite și fosile ale altor specii de dinozauri precum Hatzegopteryx (cel mai mare dinozaur zburător din lume), Megalosaurus, Dryosaurus, Valdosaurus, Iguanodon, Aristosuchus, Titanosaurus, Rhabdodon, Struthiosaurus trannsylvanicus. De asemenea, pe teritoriul țării noastre au mai fost descoperite fragmente fosile ale unor specii noi de dinozauri ca Orthomerus transsylvanicus, Nothosaurus transsylvanicus, Placodus gracilis și Tanystrophaeus biharius.

Dinozaurii au dispărut în urmă cu aproximativ 65 de milioane de ani, cel mai probabil după ce Pământul a fost lovit de un asteroid.

De ce au emigrat italienii în masă în Statele Unite ale Americii?
Astăzi, Italia este o țară stabilă din punct de vedere economică, urmașa unuia dintre cele mai mari imperii care au existat: Imperiul Roman. Totuși, au fost perioade în care milioane de... citește tot
Cine este femeia după care s-a inspirat sculptorul Statuii Libertății?
Statuia Libertății din New York este considerat a fi unul dintre cele mai cunoscute monumente din lume. Aceasta este amplasată pe o mică insulă la intrarea în portul „Liberty Island”,... citește tot
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Unul dintre cele mai importante momente din istoria recentă a României a fost Războiul de Independență din 1877-1878. De fapt, armata română a participat la Războiul Ruso-Turc din anii... citește tot