Ce specii de dinozauri au trăit pe teritoriul României de azi?

24.06.2021
Ce specii de dinozauri au trăit pe teritoriul României de azi?

În urmă cu aproximativ 70 de milioane de ani, Țara Hațegului era o insulă tropicală în Oceanul Tethys, cu vegetație bogată și dominată de vulcani activi. Pe această insulă trăiau pe atunci dinozauri, reptile zburătoare și alte animale interesante.

Vestigiile fosile ale unei specii de mamifer preistoric descoperite în urmă cu câțiva ani în Munții Apuseni reprezintă dovada faptului că pe teritoriul țării noastre au trăit dinozauri. Scheletul a fost descoperit în apropiere de orașului Sebeș.

Fosilele micului mamifer au fost descoperite pe teritoriul Geoparcului Dinozaurilor din Țara Hațegului și timp de patru ani au fost analizate în detaliu după care cercetătorii au făcut publică uimitoarea descoperire.

Dinozaurii din Țara Hațegului

Aceștia au precizat că este vorba despre scheletul fosilizat al unui velociraptor, o specie de dinozaur carnivor, care a trăit in Europa în urmă cu circa 70 de milioane de ani și care făcea parte din același ecosistem cu dinozaurii pitici din Țara Hațegului.

Velociraptor

Acest dinozaur biped a fost botezat „Balaur bondoc” datorită faptului că era „îndesat”, așa cum l-au descris cercetătorii. Animalul putea atinge o înălțime de 1,50-2,10 metri cu tot cu coadă.

Se crede ca „Balaur bondoc” nu era un sprinter, dar putea prinde și ucide prada datorită dinților foarte ascuțiți și a unei perechi de gheare de la membrele posterioare. În schimb, membrele anterioare ale dinozaurului erau mai puțin dezvoltate comparativ cu cele din spate.

Caracteristicile morfologice ale fosilei au relevat faptul că, în ultimii ani ai erei dinozaurilor, fauna Europei era deosebită într-un moment în care continentul era în mare parte acoperit de ape, uscatul fiind format doar din câteva insule.

Ce alte specii de dinozauri au mai fost descoperite în țara noastră?

În straturile geologice în care se afla Balaurul Bondoc au fost descoperite și alte fosile, cum ar fi cele ale unor sauropode miniaturale, care erau de talia unei vaci, sau dinozauri foarte mici, denumiți „cioc de rață”, care aveau în jur de 18 cm lungime, semănau cu rozătoarele de astăzi și nu se putea cățăra în copaci.

Pe teritoriul României au mai fost descoperite și fosile ale altor specii de dinozauri precum Hatzegopteryx (cel mai mare dinozaur zburător din lume), Megalosaurus, Dryosaurus, Valdosaurus, Iguanodon, Aristosuchus, Titanosaurus, Rhabdodon, Struthiosaurus trannsylvanicus. De asemenea, pe teritoriul țării noastre au mai fost descoperite fragmente fosile ale unor specii noi de dinozauri ca Orthomerus transsylvanicus, Nothosaurus transsylvanicus, Placodus gracilis și Tanystrophaeus biharius.

Dinozaurii au dispărut în urmă cu aproximativ 65 de milioane de ani, cel mai probabil după ce Pământul a fost lovit de un asteroid.

AZI ÎN ISTORIE
Ziua de 1 septembrie este cea de-a 244-a a calendarului gregorian și a 245-a în anii bisecți. În această zi au avut loc de-a lungul timpului evenimente care au marcat istoria lumii și pe cea a...
Ce țări folosesc propria rețea de internet?
Procesul globalizării a adus în viața oamenilor schimbări pe care le resimțim și astăzi. Internetul este probabil cel mai important aspect al dezvoltării globalizării. Acesta reușește să... citește tot
De ce Elena Ceaușescu nu a vrut stație de metrou la Piața Romană? „Au făcut burtă, să meargă pe jos”
Nicolae și Elena Ceaușescu au condus România după bunul plac. Cei doi aveau cunoștințe minime, spre deloc, în aproape orice domeniu, însă cu toate acestea au modelat țara după voința lor.... citește tot
Ce poluează mai mult benzina sau motorina?
Omenirea este într-o continuă dezvoltare și schimbare. Grija pentru mediul natural și sănătatea umană a schimbat complet lumea în ultima perioadă. Industria auto s-a modificat mult în... citește tot