A fost descoperit un embrion de dinozaur. Ce înseamnă acest lucru?

27.12.2021
A fost descoperit un embrion de dinozaur. Ce înseamnă acest lucru?

În Ganzhou, provincia Jiangxi din sudul Chinei, a fost descoperit un embrion de dinozaur perfect conservat, în anul 2000, însă a fost păstrat fără să fie cercetat într-un muzeu, timp de 10 ani. Embrionul se afla într-un ou fosilizat.

Cercetătorii de la Yingliang Group, o companie care extrage pietre, au bănuit că printre rocile extrase se găsește și una care ar conține fosile de ou, dar le-au depozitat timp de 10 ani. Când a început construcția Muzeului de Istorie Naturală din Piatra Yingliang, au fost sortate cutii cu fosilele descoperite. Embrionul găsit a fost denumit „Bebeluşul Yingliang”.

Personalul muzeului le-a identificat ca fiind ouă de dinozaur și a văzut câteva oase pe secțiunea transversală spartă a unuia dintre ouă, a declarat Lida Xing de la Universitatea de Geoștiințe, Beijing, într-un comunicat de presă, potrivit cbsnews.com.

Pentru a fi mai exacți embrionul provine de la oviraptorozauri, o specie asemănătoare păsărilor, parte din grupul theropodelor, dinozauri fără dinţi. Theropodul înseamnă „picior de fiară”, dar picioarele acestora se asemănau de obicei cu cele ale păsărilor.

Ce se va întâmpla cu embrionul de dinozaur?

Potrivit cercetătorilor, acum mai bine de 66 de milioane de ani, embrionul de dinozaur era gata să eclozeze, exact ca puiul de găină. De-a lungul timpului, au mai fost descoperite ouă de dinozauri, însă niciodată cu un embrion atât de bine conservat. Poziția embrionului este și ea una de studiat atent, fiindcă nu a fost văzută anterior la un dinozaur non-aviar.

Cei mai cunoscuți embrioni de dinozaur non-aviari sunt incompleti cu scheletele dezarticulate. Am fost surprinși să vedem acest embrion frumos conservat în interiorul unui ou de dinozaur, culcat într-o postură asemănătoare unei păsări. Această postură nu a mai fost văzută înainte la dinozaurii non-aviari, a spus Waisum Maof de la Universitatea din Birmingham, Marea Britanie, potrivit sursei citate mai sus.

Cercetătorii vor continua să studieze embrionul în profunzime. Ei vor încerca să-și imagineze anatomia internă. Unele dintre părțile corpului său sunt încă acoperite de roci. Descoperirile lor pot fi folosite, ulterior, în mai multe studii asupra embrionilor fosili.

Cum arată un oviraptorozaur?

Oviraptorozaurii sunt un grup de dinozauri maniraptorani cu pene din perioada Cretacică, care au trăit în ceea ce este acum Asia și America de Nord. Ei se disting prin craniile lor scurte, cioc asemănător cu al papagalilor, cu sau fără creste osoase deasupra capului. Au variat ca mărime de la Caudipteryx, care era de mărimea unui curcan, până la Gigantoraptor care avea 8 metri lungime. Aceste animale sunt considerate strămoșii păsărilor, potrivit Wikipedia.org.

Foto: Wikipedia.org și cbsnews.com

Îți recomandăm:
Biserica Ortodoxă Română este cea mai înaltă instituție religioasă din țară. Statisticile arată că numărul total al credincioșilor depășește 87% din populația țării. Sfânta...
Ziua de 1 decembrie este cea de 335-a zi a calendarului gregorian și a 336-a zi în anii bisecți. Până la sfârșitul anului au mai rămas 30 de zile. Ziua Națională a României sau Ziua Marii...
Curiozități despre Isaac Newton, omul care a înțeles după ce legi funcționează Universul
Isaac Newton (25 decembrie 1642 / 4 ianuarie 1643 – 20 / 31 martie 1727) a fost persoana care a revoluționat din temelii fizica. Savantul a descoperit gravitația și a fost prima persoană din... citește tot
Care au fost cele mai ciudate procese din istorie?
Majoritatea societăților, într-o formă sau alta, au avut sisteme concepute pentru a rezolva disputele și pentru a susține statul de drept. Tensiunile și dramele din sălile de judecată au... citește tot
Ce trebuie să faci dimineața pentru a avea o viață sănătoasă?
Dimineața este acea parte a zilei în care organismul parcă se mișcă ceva mai încet decât în mod normal. Durează un pic de timp până când corpul își intră în ritmul său normal, iar... citește tot