A fost descoperit un embrion de dinozaur. Ce înseamnă acest lucru?

27.12.2021
A fost descoperit un embrion de dinozaur. Ce înseamnă acest lucru?

În Ganzhou, provincia Jiangxi din sudul Chinei, a fost descoperit un embrion de dinozaur perfect conservat, în anul 2000, însă a fost păstrat fără să fie cercetat într-un muzeu, timp de 10 ani. Embrionul se afla într-un ou fosilizat.

Cercetătorii de la Yingliang Group, o companie care extrage pietre, au bănuit că printre rocile extrase se găsește și una care ar conține fosile de ou, dar le-au depozitat timp de 10 ani. Când a început construcția Muzeului de Istorie Naturală din Piatra Yingliang, au fost sortate cutii cu fosilele descoperite. Embrionul găsit a fost denumit „Bebeluşul Yingliang”.

Personalul muzeului le-a identificat ca fiind ouă de dinozaur și a văzut câteva oase pe secțiunea transversală spartă a unuia dintre ouă, a declarat Lida Xing de la Universitatea de Geoștiințe, Beijing, într-un comunicat de presă, potrivit cbsnews.com.

Pentru a fi mai exacți embrionul provine de la oviraptorozauri, o specie asemănătoare păsărilor, parte din grupul theropodelor, dinozauri fără dinţi. Theropodul înseamnă „picior de fiară”, dar picioarele acestora se asemănau de obicei cu cele ale păsărilor.

Ce se va întâmpla cu embrionul de dinozaur?

Potrivit cercetătorilor, acum mai bine de 66 de milioane de ani, embrionul de dinozaur era gata să eclozeze, exact ca puiul de găină. De-a lungul timpului, au mai fost descoperite ouă de dinozauri, însă niciodată cu un embrion atât de bine conservat. Poziția embrionului este și ea una de studiat atent, fiindcă nu a fost văzută anterior la un dinozaur non-aviar.

Cei mai cunoscuți embrioni de dinozaur non-aviari sunt incompleti cu scheletele dezarticulate. Am fost surprinși să vedem acest embrion frumos conservat în interiorul unui ou de dinozaur, culcat într-o postură asemănătoare unei păsări. Această postură nu a mai fost văzută înainte la dinozaurii non-aviari, a spus Waisum Maof de la Universitatea din Birmingham, Marea Britanie, potrivit sursei citate mai sus.

Cercetătorii vor continua să studieze embrionul în profunzime. Ei vor încerca să-și imagineze anatomia internă. Unele dintre părțile corpului său sunt încă acoperite de roci. Descoperirile lor pot fi folosite, ulterior, în mai multe studii asupra embrionilor fosili.

Cum arată un oviraptorozaur?

Oviraptorozaurii sunt un grup de dinozauri maniraptorani cu pene din perioada Cretacică, care au trăit în ceea ce este acum Asia și America de Nord. Ei se disting prin craniile lor scurte, cioc asemănător cu al papagalilor, cu sau fără creste osoase deasupra capului. Au variat ca mărime de la Caudipteryx, care era de mărimea unui curcan, până la Gigantoraptor care avea 8 metri lungime. Aceste animale sunt considerate strămoșii păsărilor, potrivit Wikipedia.org.

Foto: Wikipedia.org și cbsnews.com

Ce obsesie perversă și bolnavă avea Elena Ceaușescu? Îi plăcea să se uite la…
Toată lumea a auzit de Elena Ceaușescu și răutatea de care dădea dovadă. Elena Ceaușescu a fost timp de zeci de ani, una dintre cele mai importante și mai influente femei din România... citește tot
Care este singura insulă din lume unde locuiesc numai oile? Oamenii vin rar acolo, întrucât accesul este dificil!
Lítla Dímun este cea mai mică dintre cele 18 insule ale arhipelagului Feroe. Aici trăiesc doar câțiva ciobani și sute de oi, într-o armonie perfectă. Accesul turiștilor este extrem de... citește tot
De ce Europa nu poate fi considerat un continent?
Prima regiune a lumii care a fost colonizată este Europa. Cea mai timpurie prezență umană în Europa datează de acum aproximativ 1,8 milioane de ani, iar continentul are o istorie lungă de... citește tot