Ce Euro are mașina mea? Aceasta este întrebarea pe care și-o pun sute de mii de bucureșteni după ce Primăria Capitalei a modificat proiectul privind instituirea vinietelor pentru mașinile care circulă în București. Astfel, toate mașinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vinietă de tip Oxigen pentru a circula pe arterele Capitalei.
Valorile emisiilor CO2 ale autoturismului au o influență foarte mare în valoarea prețului vinietei pe care urmează să-l plătească posesorul automobilului. Cel mai mare tarif îl vor plăti conducătorii auto care au mașini non Euro, taxa pentru ei fiind de 1.900 de lei pe an. Totodată, cel mai puțin vor plăti vinieta proprietarii de mașini cu normă de poluare Euro 4, respectiv 500 de lei pe an. Cei ce au un automobil Euro 1 vor scoate din buzunar 1.700 de lei pe an, cei cu Euro 2 vor plăti 1.500, iar cei cu Euro 3 vor fi taxați cu 700 de lei la fiecare 12 luni. Același proiect interzice accesul în centrul Capitalei al mașinilor non euro, Euro 1 și Euro 2.
Pentru a calcula ce Euro are mașina dumneavoastră, dați click AICI! Este necesar să introduceți marca automobilului, anul de fabricație, tipul de combustibil, modelul și capacitatea motorului.
Cei care au cartea mașinii la dispoziție pot să vadă și acolo ce Euro are automobilul. Pe cartea de identitate există numărul de omologare. În coadă se specifică norma de poluare. În cazul de mai jos este EURO 4.
Ce autovehicule sunt scutite de taxă?
cele electrice și hybrid;
cele pe două roti;
cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități;
cele destinate transmisiunilor radio și tv;
autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,
servicile publice comunitare pentru situații de urgență;
Societatea Națională de Cruce Roşie din România;
servicile de ambulanță;
Societatea Transport Bucuresti STB;
cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare;
cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului;
cele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte;
Metoda fermoarului, cunoscută și sub denumirea de „principiul de alternare” sau „zipper merge” în limba engleză, este o tehnică de circulație rutieră menită să fluidizeze traficul... citește tot
Ne gândim rar la faptul că Pământul se învârte. Și totuși, planeta noastră face o rotație completă în jurul axei sale o dată la 24 de ore. Dar ce s-ar întâmpla dacă, brusc, Pământul... citește tot
Mulți oameni și-au imaginat cel puțin o dată cum ar fi să deschidă o ușă și să iasă direct în spațiu, ca într-un film SF. Dar adevărul este că spațiul cosmic este unul dintre cele... citește tot