Când au fost construite primele șosele și poduri din România? Care a fost prima stradă pavată din București?

Claudiu Petrișor
05.09.2018
Când au fost construite primele șosele și poduri din România?  Care a fost prima stradă pavată din București?

România nu a stat niciodată bine la capitolul drumuri. De fapt, acest teritoriu avea o rețea de drumuri executate pe vremea Daciei, după cucerirea Imperiului Roman. Drumurile executate în Dacia s-au ruinat după retragerea romană din anul 271. Primele șosele moderne de la noi din țară au fost construite 1600 de ani mai târziu.

Istoria drumurilor din România

Primele construcții de șosele și poduri au început sub conducerea domnitorului Grigore Al. Ghica (1849-1856) în Moldova și Barbu Știrbei (1849-1856) în Țara Românească.

Barbu Știrbei avea multe relații în Franța și a intervenit pe lângă Guvernul francez pentru a obține aprobarea în anul 1853 ca inginerul Leon Lalanne, profesor și director al Școlii Naționale de Poduri și Șosele din Paris, să vină la București pentru a pune bazele Serviciului de Poduri și Șosele în Muntenia.

E adevărat că în Primul Război Mondial soldații francezi mergeau pe câmpul de luptă cu taxi?

Lucrarea principală de întreținere era punerea pietrișului pe fostele șealuri pentru a construi o fundație pentru viitoarele drumuri. Astfel, au început lucrări de pietruiri propriu-zise în anul 1845 pe traseele: București-Focșani; București-Brăila; Un an mai târziu s-au făcut lucrări pe traseul Predeal-Izvor-Posada-Comarnic.

În anul 1870 a început în București pavarea străzilor cu piatră cubică. Prima stradă pavată cu piatră cubică de granit din Capitală a fost fosta stradă „Pensionatului”, din Centrul Vechi al Capitalei. Granitul era special adus din Belgia.

Cel mai bun drum din lume a trecut pe teritoriul țării noastre

Ulpia Traiana Sarmizegetusa a fost o vreme îndelungată capitala provinciei romane Dacia. Aceasta era situată la o distanță de aproximativ 40 de km de Sarmizegetusa Regia, capitala anterioară a regatului dac.

Alegerea amplasamentului pentru întemeierea orașului avea nenumărate avantaje strategice și economice. Munții Retezat la sud și Munții Poiana Ruscă la nord erau bariere naturale greu de trecut pentru eventualii atacatori.

Aici, împăratul Traian a construit ceea ce a fost pentru multe sute de ani “cel mai bun drum din lume”. Șoseaua este cea care leagă Drobeta-Turnu Severin de actuala localitate Sarmizegetusa, fosta capitală Ulpia Traiana. Este vorba despre aproximativ 200 de kilometri de drum care au fost realizaţi în doar câteva luni, cu un efort enorm. Construcţia a fost atât de solidă, cu infrastructură de un metru adâncime, încât porţiuni mari sunt înglobate şi acum în drumul modern (Drumul European 70 – n.r.) dintre cele două așezări.

Drum roman

De unde provine celebra expresie „Să revenim la oile noastre”?

Tags:
Cele mai noi articole
Câți oameni a ucis cel mai prolific asasin al Mafiei?
Câți oameni a ucis cel mai prolific asasin al Mafiei?
Richard Kuklinski (11 aprilie, 1935 – 5 martie, 2006) a fost unul dintre cei mai mari asasini ai omenirii. Povestea vieții sale pare un scenariu de film de acțiune, însă realitatea a fost una... citește tot
De ce nu există Premiul Nobel pentru matematică?
De ce nu există Premiul Nobel pentru matematică?
Premiul Nobel a fost creat de Alfred Nobel, care a lăsat un testament în care a exprimat că ar dori să-și vadă averea aplicându-se la crearea unei fundații care să acorde premii celor mai... citește tot
Ce sunt culorile acrilice? Care este diferența dintre tempera și acuarelă
Ce sunt culorile acrilice? Care este diferența dintre tempera și acuarelă
Mulți oameni au un adevărat talent artistic, iar pasiunea lor pentru artă îi conduce uneori spre culmile unui adevărat succes în această activitate. Cei care realizează diferite picturi care... citește tot
loading...
Inchide