Ce alimente nu trebuie să consumi seara pentru a avea un somn liniștitor?

23.12.2021
Ce alimente nu trebuie să consumi seara pentru a avea un somn liniștitor?

Toată lumea dorește să aibă un somn liniștitor și să se încarce cu energie pentru a doua zi. Din păcate, alimentele pe care le consumăm seara pot face ca organismul uman să se agite și să nu intre într-o stare de relaxare. De aceea, specialiștii în sănătate au analizat ce nu este bine să mănânci la cină pentru a avea o noapte liniștită.

Majoritatea oamenilor evită să bea cafea seara, fiindcă aceasta oferă un surplus de energie, însă nu numai această băutură te poate nelinişti pe timpul nopţii, ci şi anumite alimente. Oamenii de știință au realizat un studiu și au observat că 20% din populaţia lumii nu doarme suficient şi aproape 50% suferă de insomnie.

Această problemă poate duce la altele mult mai grave, dacă nu este rezolvată într-un timp cât mai scurt. Pentru a ajuta organismul uman să se relaxeze, seara, este indicat să se bea un pahar cu lapte cald sau să se consume o banană, însă totodată este bine să fie evitate anumite alimente, care pot da o stare de agitație.

Ce alimente nu trebuie să consumi seara pentru a avea un somn liniștitor?

1. Alimentele iuți trebuie evitate să fie mâncate seara. Acestea sunt bune într-o cură de slăbire, însă consumate seara la cină pot da arsuri la stomac și crește temperatura organismului uman, afectând în acest fel calitatea somnului.

2. Ciocolată neagră. Aceasta se află în topul celor mai bune 30 de alimente antiinflamatorii. S-a dovedit într-un studiu al Universității de Stat din Louisiana că ajută la rezistența la insulină și la ameliorarea inflamației. De asemenea, este una dintre cele mai bune 20 de gustări cu conținut scăzut de carbohidrați pentru slăbit. Specialiștii în sănătate recomandă ca ciocolata neagră să nu fie consumată înainte de a merge la culcare, fiindcă poate produce insomnie.

3. Roşiile. Poate părea greu de crezut, însă roșiile și mai ales sosul de roșii pot crea o stare de agitație, dacă sunt consumate seara, în special la persoanele cu un stomac mai sensibil, fiindcă pot creea arsuri.

Specialiștii în sănătate recomandă, ca seara, să fie evitate, de asemenea, următoarele alimente: nuca de cocos, fasolea, varza murată, mezelurile şi alte alimente procesate, alunele, nucile şi porumbul. Se pare că acestea sunt mai greu de digerat și pot provoca balonări și dureri de stomac, în timpul nopții.

Foto: Pexels.com

Distribuie acest articol:
Tags:
Cele mai noi articole
De ce bijuteriile handmade sunt de efect? Ce au în plus față de bijuteriile obișnuite?
De ce bijuteriile handmade sunt de efect? Ce au în plus față de bijuteriile obișnuite?
Contrar așteptărilor, în era actuală a tehnologiei avansate și a producției în masă, bijuteriile handmade câștigă tot mai mult teren în preferințele consumatorilor. Această revenire la... citește tot
Gestul care îți poate salva viața! De ce este bine să dormi cu ușa închisă la dormitor?
Gestul care îți poate salva viața! De ce este bine să dormi cu ușa închisă la dormitor?
E clar, oamenii se împart în două mari categorii: cei care dorm cu ușa închisă la dormitor și cei care aleg să o lase deschisă. Nu multă lume se gândește la faptul că acest gest aparent... citește tot
Biden este „copil” pe lângă cel mai bătrân președinte din istoria lumii. Avea 98 de ani când era la cârma țării sale!
Biden este „copil” pe lângă cel mai bătrân președinte din istoria lumii. Avea 98 de ani când era la cârma țării sale!
Pe data de 25 aprilie 2019, la vârsta de 77 de ani, Joe Biden și-a anunțat candidatura la alegerile prezidențiale din 2020. Acesta a devenit în 2021 al 46-lea președinte al Statelor Unite și... citește tot