Ce alimente nu trebuie să consumi seara pentru a avea un somn liniștitor?

23.12.2021
Ce alimente nu trebuie să consumi seara pentru a avea un somn liniștitor?

Toată lumea dorește să aibă un somn liniștitor și să se încarce cu energie pentru a doua zi. Din păcate, alimentele pe care le consumăm seara pot face ca organismul uman să se agite și să nu intre într-o stare de relaxare. De aceea, specialiștii în sănătate au analizat ce nu este bine să mănânci la cină pentru a avea o noapte liniștită.

Majoritatea oamenilor evită să bea cafea seara, fiindcă aceasta oferă un surplus de energie, însă nu numai această băutură te poate nelinişti pe timpul nopţii, ci şi anumite alimente. Oamenii de știință au realizat un studiu și au observat că 20% din populaţia lumii nu doarme suficient şi aproape 50% suferă de insomnie.

Această problemă poate duce la altele mult mai grave, dacă nu este rezolvată într-un timp cât mai scurt. Pentru a ajuta organismul uman să se relaxeze, seara, este indicat să se bea un pahar cu lapte cald sau să se consume o banană, însă totodată este bine să fie evitate anumite alimente, care pot da o stare de agitație.

Ce alimente nu trebuie să consumi seara pentru a avea un somn liniștitor?

1. Alimentele iuți trebuie evitate să fie mâncate seara. Acestea sunt bune într-o cură de slăbire, însă consumate seara la cină pot da arsuri la stomac și crește temperatura organismului uman, afectând în acest fel calitatea somnului.

2. Ciocolată neagră. Aceasta se află în topul celor mai bune 30 de alimente antiinflamatorii. S-a dovedit într-un studiu al Universității de Stat din Louisiana că ajută la rezistența la insulină și la ameliorarea inflamației. De asemenea, este una dintre cele mai bune 20 de gustări cu conținut scăzut de carbohidrați pentru slăbit. Specialiștii în sănătate recomandă ca ciocolata neagră să nu fie consumată înainte de a merge la culcare, fiindcă poate produce insomnie.

3. Roşiile. Poate părea greu de crezut, însă roșiile și mai ales sosul de roșii pot crea o stare de agitație, dacă sunt consumate seara, în special la persoanele cu un stomac mai sensibil, fiindcă pot creea arsuri.

Specialiștii în sănătate recomandă, ca seara, să fie evitate, de asemenea, următoarele alimente: nuca de cocos, fasolea, varza murată, mezelurile şi alte alimente procesate, alunele, nucile şi porumbul. Se pare că acestea sunt mai greu de digerat și pot provoca balonări și dureri de stomac, în timpul nopții.

Foto: Pexels.com

AZI ÎN ISTORIE
Astăzi, 10 august, de-a lungul timpului, pe întreg Globul au avut loc mai multe evenimente importante care au schimbat cursul istoriei. Multe dintre ele au fost uitate odată cu trecerea anilor,...
Cele mai noi articole
De ce nu aveau voie să plângă copii familiei Kennedy?
De ce nu aveau voie să plângă copii familiei Kennedy?
John F. Kennedy a avut o președenție care a durat aproximativ 1000 de zile, însă în tot acel timp a reușit să captiveze publicul cu charisma sa mereu prezentă. Familia lui mereu a fost în... citește tot
De ce numărul 10 este cel mai important în fotbal?
De ce numărul 10 este cel mai important în fotbal?
Fotbalul este cel mai popular sport, adesea fiind denumit „sportul rege”. Oficial, fotbalul modern a fost inventat în Anglia, iar prima echipă legitimată a luat naștere în anul 1857. De... citește tot
Scandalagiul Slavici! De ce spărgea scriitorul ferestrele vecinilor?
Scandalagiul Slavici! De ce spărgea scriitorul ferestrele vecinilor?
Ioan Slavici a fost un om „liniștit” și „așezat” în viața sa, conform descrierii lui Mihai Eminescu. În copilărie însă, tânărul Slavici era departe de a fi cuminte și... citește tot