Care este singura mașină în care nu a murit nimeni, niciodată?

02.03.2021
Care este singura mașină în care nu a murit nimeni, niciodată?

Transportul rutier este unul dintre cele mai periculoase din lume. Nu o spunem noi, ci cifrele. În fiecare zi auzim la televizor sau radio despre accidente, unele mai grave ca altele.

Cu toate acestea, există un model mașină în care nu a murit nimeni, niciodată. Pare incredibil, însă într-un Volvo XC90 nu a decedat nimeni, vreodată, într-un accident rutier. În condițiile în care, la nivel mondial, se vânduseră până în ianuarie 2020 aproximativ 700.000 de unități.

Potrivit specialiștilor în siguranța autovehiculelor, SUV-ul de 5 stele, clasificat Euro NCAP, are o serie de factori care l-au ajutat să fie una dintre cele mai sigure mașini din lume.

Singura mașină în care nu a murit NIMENI

Atât prima, cât și a doua generație a mașinii au o masă relativ mare, ceea ce înseamnă că este mai rezistentă din punct de vedere fizic, în cazul unei coliziuni. Cu toate acestea, are și o mulțime opțiuni de siguranță pasivă, cum ar fi structura solidă, centuri bune și airbag-uri. Acest lucru ajută păstrarea în siguranță a ocupanților atunci când mașina este implicată într-o coliziune cu un vehicul mai mare.

Toate mașinile Volvo XC90 din a doua generație au AEB ca standard, astfel încât fiecare dintre ele a avut sisteme de evitare a coliziunilor din fabrică. Niciuna nu a avut anterior AEB sau ceva similar. A existat un sistem de monitorizare a punctului mort și care a fost standard pentru o lungă perioadă de timp, dar nu au avut niciodată sistemele de evitare a coliziunilor despre care vorbim. De aceea, este și acesta unul dintre motivele pentru care nimeni nu a murit până acum în această mașină, a declarat Matthew Avery, director în cercetare la Thatcham, potrivit cardealermagazine.co.uk.

Așa arată un model Volvo XC90

Cum este verificată siguranța unei mașini?

Atunci când se verifică nivelul de siguranță al unui pasager într-o mașină se analizează structura acesteia, programarea energiei în coliziune și cât de bune sunt centurile de siguranță, pretensionatoarele și limitatoarele de sarcină, precum și airbag-urile.

Trebuie specificat că masa contează, iar o mașină mai mare este o una mai sigură. De exemplu, dacă are loc o coliziune între o berlină și un camion, atunci este simplu de înțeles că cei care vor avea de suferit sunt pasagerii berline, deoarece camionul are o masă mai mare și absoarbe energia impactului mai ușor.

Tot mai mulți producători de autovehicule investesc în siguranța pasivă, adică tot felul de sisteme de prevenire a accidentelor. Drept urmare, atunci când o coliziune este iminentă, mașina este cât mai pregătită să ofere siguranța maximă posibilă.

Când a apărut prima mașină Volvo?

Volvo este o companie producătoare de autovehicule din Suedia. Firma a fost fondată pe data de 14 aprilie 1927 de Assar Gabrielsson și Gustaf Larsson. La baza ei au stat două idei, calitate și siguranță, ambele având o importanță foarte mare în ceea ce privește construcția automobilelor. Volvo și-a păstrat identitatea, iar în prezent se poate laudă că are în portofoliu singura mașină din lume în care nu a murit nimeni, în urma unui accident.

Foto: Pexels.com

Cele mai noi articole
Cum a fost Jules Verne împușcat de nepotul său?
Cum a fost Jules Verne împușcat de nepotul său?
Jules Verne, considerat pe scară largă ca unul dintre părinții științifico-fantastici, a scris unele dintre cele mai faimoase romane de aventuri ale literaturii, inclusiv lucrări de bază... citește tot
Ce este un freelancer? Avantaje și dezavantaje ale freelancing-ului
Ce este un freelancer? Avantaje și dezavantaje ale freelancing-ului
Unii dintre noi aleg să fie propriul șef, să testeze o nouă carieră sau să aibă o preocupare care se concentrează pe o anumită pasiune. Din acest motiv, freelancing-ul poate fi calea de... citește tot
De ce Mircea cel Bătrân era numit astfel? Cât de bătrân era, de fapt, domnitorul?
De ce Mircea cel Bătrân era numit astfel? Cât de bătrân era, de fapt, domnitorul?
Mircea cel Bătrân a domnit în Țara Românească între 23 septembrie 1386 – noiembrie 1394 (sau mai 1395) și între ianuarie 1397 – 31 ianuarie 1418. Acesta a fost unul dintre cei mai... citește tot