Care este localitatea din România unde trenul trecea prin mijlocul cimitirului?

13.10.2020
Care este localitatea din România unde trenul trecea prin mijlocul cimitirului?

Cimitirul este considerat un loc sfânt și se presupune că oamenii a trebui să respecte somnul de veci al strămoșilor lor. Nimeni și nimic nu trebuie să perturbe liniștea eternă a celor care au trecut la cele sfinte. Cu toate acestea, există un loc în România unde situația este foarte stranie. Pare greu de crezut dar, la noi în țară, o cale ferată trece prin mijlocul unui cimitir. Și până în 2012, pe acolo trecea și trenul. 

În orașul sucevean Rădăuți, trenul trece prin mijlocul cimitirului. Calea ferată a fost dată în funcțiune, în anul 1889, pentru ruta Dorneşti – Rădăuţi – Brodina. Situația este unică în țară, un asemenea fenomen mai fiind întâlnit doar în Elveția. Oamenii care vor să-și viziteze și să aducă un omagiu rudelor moarte trebuie să suporte zgomotul trenului.

La jumătatea secolului al XIX-lea, administraţia austro-ungară a venit cu ideea de a construi o cale ferată prin cimitirul local din Rădăuţi, considerând probabil că transportul feroviar este mult mai important decât un cimitir, a declarat istoricul sucevean Ilie Gliga, potrivit adevarul.ro.

Prima cale ferată din Bucovina a fost construită în anul 1869, de către compania Lemberg-Czernowitz-Jassy Eisenbahn, pe ruta Cernăuţi – Suceava. Ulterior, administraţia austro-ungară a hotărât şi legarea celorlalte oraşe importante ale regiunii de calea ferată. În acest scop, a fost înfiinţată Bukowinaer Lokalbahnen (Căile ferate locale ale Bucovinei), care a coordonat construirea căii ferate între Dorneşti şi Rădăuţi, care se continuă apoi spre Putna şi Nisipitu. Inginerii austrieci au calculat mai multe rute posibile pentru montarea şinelor de tren, dar au optat în final pentru traseul prin centrul oraşului şi al cimitirului ca urmare a rezultatelor ideale ale măsurătorilor geodezice efectuate în teren, potrivit adevarul.ro.

Înainte de căderea comunismului, prin cimitirul din Rădăuți a trecut inclusiv un accelerat, care venea de la Bucureşti şi mergea la Putna. Potrivit datelor oficiale, prin cimitirul rădăuțean se auzeau de patru ori pe zi fluierul trenurilor. După anul 2000, municipiul Rădăuți a avut o altă cale ferată, iar prin cimitir, din anul 2012, nu a mai trecut niciun tren.

Vezi aici calea ferată care trece prin cimitirul din Rădăuți!

Foto: Pexels.com

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Unul dintre cele mai importante momente din istoria recentă a României a fost Războiul de Independență din 1877-1878. De fapt, armata română a participat la Războiul Ruso-Turc din anii... citește tot
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Despre Japonia poți să spui ce vrei, dar nu că este locul unde întârzie trenurile. Pe Internet circulă tot felul de știri legate despre trenurile din Japonia: ba că toate trenurile din țară... citește tot
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
Cine a fost măcar o dată în Israel sau a avut de-a face cu evrei tradiționaliști a putut observa că bărbații poartă pe cap o bucată de material. Aceasta se numește kippah și este un... citește tot