Care este localitatea din România unde trenul trecea prin mijlocul cimitirului?

13.10.2020
Care este localitatea din România unde trenul trecea prin mijlocul cimitirului?

Cimitirul este considerat un loc sfânt și se presupune că oamenii a trebui să respecte somnul de veci al strămoșilor lor. Nimeni și nimic nu trebuie să perturbe liniștea eternă a celor care au trecut la cele sfinte. Cu toate acestea, există un loc în România unde situația este foarte stranie. Pare greu de crezut dar, la noi în țară, o cale ferată trece prin mijlocul unui cimitir. Și până în 2012, pe acolo trecea și trenul. 

În orașul sucevean Rădăuți, trenul trece prin mijlocul cimitirului. Calea ferată a fost dată în funcțiune, în anul 1889, pentru ruta Dorneşti – Rădăuţi – Brodina. Situația este unică în țară, un asemenea fenomen mai fiind întâlnit doar în Elveția. Oamenii care vor să-și viziteze și să aducă un omagiu rudelor moarte trebuie să suporte zgomotul trenului.

La jumătatea secolului al XIX-lea, administraţia austro-ungară a venit cu ideea de a construi o cale ferată prin cimitirul local din Rădăuţi, considerând probabil că transportul feroviar este mult mai important decât un cimitir, a declarat istoricul sucevean Ilie Gliga, potrivit adevarul.ro.

Prima cale ferată din Bucovina a fost construită în anul 1869, de către compania Lemberg-Czernowitz-Jassy Eisenbahn, pe ruta Cernăuţi – Suceava. Ulterior, administraţia austro-ungară a hotărât şi legarea celorlalte oraşe importante ale regiunii de calea ferată. În acest scop, a fost înfiinţată Bukowinaer Lokalbahnen (Căile ferate locale ale Bucovinei), care a coordonat construirea căii ferate între Dorneşti şi Rădăuţi, care se continuă apoi spre Putna şi Nisipitu. Inginerii austrieci au calculat mai multe rute posibile pentru montarea şinelor de tren, dar au optat în final pentru traseul prin centrul oraşului şi al cimitirului ca urmare a rezultatelor ideale ale măsurătorilor geodezice efectuate în teren, potrivit adevarul.ro.

Înainte de căderea comunismului, prin cimitirul din Rădăuți a trecut inclusiv un accelerat, care venea de la Bucureşti şi mergea la Putna. Potrivit datelor oficiale, prin cimitirul rădăuțean se auzeau de patru ori pe zi fluierul trenurilor. După anul 2000, municipiul Rădăuți a avut o altă cale ferată, iar prin cimitir, din anul 2012, nu a mai trecut niciun tren.

Vezi aici calea ferată care trece prin cimitirul din Rădăuți!

Foto: Pexels.com

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
De ce fisticul este un fruct aparte? Știai că există arbori masculi și arbori femele?
De ce fisticul este un fruct aparte? Știai că există arbori masculi și arbori femele?
Fisticul necesită condiții extreme pentru a înflori: veri foarte fierbinți (peste 38°C) și ierni reci (sub 7°C), fiind unul dintre puținele culturi care prosperă în zone cu variații... citește tot
De ce Viena este considerată „Capitala Spionilor”?
De ce Viena este considerată „Capitala Spionilor”?
În inima Europei, la poalele Alpilor și pe malurile Dunării, Viena își poartă cu eleganță reputația de oraș imperial, plin de istorie, artă și muzică clasică. Însă, dincolo de... citește tot
Cine este Robert Francis Prevost, primul papă american din istorie? Și-a ales numele Papa Leon al XIV-lea!
Cine este Robert Francis Prevost, primul papă american din istorie? Și-a ales numele Papa Leon al XIV-lea!
Pe 9 mai 2025, istoria Bisericii Catolice a fost marcată de un eveniment fără precedent: alegerea cardinalului Robert Francis Prevost ca primul papă american din istorie. Originar din Statele... citește tot