Care este localitatea din România unde trenul trecea prin mijlocul cimitirului?

13.10.2020
Care este localitatea din România unde trenul trecea prin mijlocul cimitirului?

Cimitirul este considerat un loc sfânt și se presupune că oamenii a trebui să respecte somnul de veci al strămoșilor lor. Nimeni și nimic nu trebuie să perturbe liniștea eternă a celor care au trecut la cele sfinte. Cu toate acestea, există un loc în România unde situația este foarte stranie. Pare greu de crezut dar, la noi în țară, o cale ferată trece prin mijlocul unui cimitir. Și până în 2012, pe acolo trecea și trenul. 

În orașul sucevean Rădăuți, trenul trece prin mijlocul cimitirului. Calea ferată a fost dată în funcțiune, în anul 1889, pentru ruta Dorneşti – Rădăuţi – Brodina. Situația este unică în țară, un asemenea fenomen mai fiind întâlnit doar în Elveția. Oamenii care vor să-și viziteze și să aducă un omagiu rudelor moarte trebuie să suporte zgomotul trenului.

La jumătatea secolului al XIX-lea, administraţia austro-ungară a venit cu ideea de a construi o cale ferată prin cimitirul local din Rădăuţi, considerând probabil că transportul feroviar este mult mai important decât un cimitir, a declarat istoricul sucevean Ilie Gliga, potrivit adevarul.ro.

Prima cale ferată din Bucovina a fost construită în anul 1869, de către compania Lemberg-Czernowitz-Jassy Eisenbahn, pe ruta Cernăuţi – Suceava. Ulterior, administraţia austro-ungară a hotărât şi legarea celorlalte oraşe importante ale regiunii de calea ferată. În acest scop, a fost înfiinţată Bukowinaer Lokalbahnen (Căile ferate locale ale Bucovinei), care a coordonat construirea căii ferate între Dorneşti şi Rădăuţi, care se continuă apoi spre Putna şi Nisipitu. Inginerii austrieci au calculat mai multe rute posibile pentru montarea şinelor de tren, dar au optat în final pentru traseul prin centrul oraşului şi al cimitirului ca urmare a rezultatelor ideale ale măsurătorilor geodezice efectuate în teren, potrivit adevarul.ro.

Înainte de căderea comunismului, prin cimitirul din Rădăuți a trecut inclusiv un accelerat, care venea de la Bucureşti şi mergea la Putna. Potrivit datelor oficiale, prin cimitirul rădăuțean se auzeau de patru ori pe zi fluierul trenurilor. După anul 2000, municipiul Rădăuți a avut o altă cale ferată, iar prin cimitir, din anul 2012, nu a mai trecut niciun tren.

Vezi aici calea ferată care trece prin cimitirul din Rădăuți!

Foto: Pexels.com

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Asistenta medicală care a stat moartă în apartament zeci de ani și nimeni nu a știut. 42 de ani nimeni n-a bătut la ușă
Asistenta medicală care a stat moartă în apartament zeci de ani și nimeni nu a știut. 42 de ani nimeni n-a bătut la ușă
În anul 1966, Hedviga Golik și-a preparat o ceașcă de ceai în micul ei apartament din mansardă, în Zagreb. S-a așezat să se uite la televizor. La un moment dat — poate după câteva... citește tot
Tendințele Pieței de Gambling în România pentru 2026
Tendințele Pieței de Gambling în România pentru 2026
Industria jocurilor de noroc din România traversează una dintre cele mai dinamice perioade din istoria sa recentă. Dacă până acum discuțiile s-au concentrat pe creșterea volumului de... citește tot
De ce „Du-te-n p**da mă-tii” este una dintre cele mai utilizate înjurături românești? Care este substratul cuvintelor?
De ce „Du-te-n p**da mă-tii” este una dintre cele mai utilizate înjurături românești? Care este substratul cuvintelor?
De sute de ani, străbunii, bunicii și acum noi… practicăm înjurătura. De obicei, înjurătura este utilizată în cadrul unui conflict direct. În urmă cu sute de ani, înjurăturile aveau un... citește tot