Cum arată cea mai înaltă cale ferată din lume?

02.03.2020
Cum arată cea mai înaltă cale ferată din lume?

Omul a fost întotdeauna fascinat de călătorii, însă pentru a ajunge acolo el a avut nevoie de dezvoltarea infrastructurii din zonă. Chinezii sunt recunoscuți pentru ambiția lor și capacitatea de a realiza lucruri pe care alții nu le pot face.

Unul dintre lucrurile cu care aceștia au intrat în Cartea Recordurilor este realizare cele mai înalte căii ferate din lume. Se numește Lhasa și este o minune tehnologică.

Calea ferată Lhasa deţine deja două recorduri mondiale, care se pare că nu pot fi doborâte niciodată. Primul vizează secţiunea de 13 kilometri dintre Khaleb şi Xinji-fu, situată la înălţimea de 6.096 metri, iar al doilea are în vedere gara din T’e-li-mo din sudul Tibetului, gară construită la altitudinea de 6.035 metri.

Calea ferată Lhasa sau Calea ferată Qinghai-Tibet face legătura dintre Xining, capitala provinciei chineze Qinghai, și Lhasa, capitala provinciei autonome Tibet. O călătorie durează 12 ore, iar din Pekin 48 de ore, și costă circa 40 Euro și 20 Euro pentru copii sub 1,40 m înălțime.

Sursa foto: Wikipedia.org

Calea ferată Lhasa are o lungime de 1956 km. Pe traseul ei se află și tunelul cel mai înalt din lume (4.905 m). Aceasta este dotată cu sisteme sofisticate de stabilizare a şinelor în permafrost şi instalații de oxigen în vagoanele trenurilor menite a-i ajuta pe călători să reziste la înălţimile care ating 5.000 de metri.

Tronsonul dintre Golmud și Lhasa are o lungime de 960 km și o altitudine ce depășește 4.000 m. O porțiune de 42 km (între Golmud și Nanshankou) a fost construită în anul 1984, iar restul de 1100 km a fost terminat între anii 2000 – 2006. Deschiderea oficială a căii ferate a avut loc la data de 3 iulie 2006.

Tibetul, zonă izolată de civilizație

Titanica cale ferată conectează capitala Lhasa cu Golmund, oraş din provincia Qinghai. A fost dată în folosinţă în anul 2006, detronând, cu această ocazie, linia ferată dintre Lima şi Huancayo din Peru, care atinge  4.800 metri altitudine, comparativ cu cei 5.072 metri înălţime deasupra nivelului mării ai căii ferate Qinghai-Xinjiang.

Astăzi, trenul trece peste 675 poduri, străbate tunelul Fenghuoshan, situat la 4.905 metri altitudine, 550 kilometri de şine şi traverse speciale sunt construite direct pe permafrost.

Conform autorităţilor chineze, calea ferată va fi folosită în principal pentru transportul turiştilor şi al resurselor minerale excavate din Tibet. Partizanii noului drum de fier susţin că inaugurarea acestuia va ajuta economia locală prin faptul că importul şi exportul produselor de primă necesitate vor fi impulsionate şi va duce astfel la scăderea preţurilor.

Liderul spiritual al Tibetului, Dalai Lama, aflat în exil din 1959, a declarat prin purtătorul său de cuvânt: „Nu calea ferată e motivul de îngrijorare„.

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Unul dintre cele mai importante momente din istoria recentă a României a fost Războiul de Independență din 1877-1878. De fapt, armata română a participat la Războiul Ruso-Turc din anii... citește tot
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Despre Japonia poți să spui ce vrei, dar nu că este locul unde întârzie trenurile. Pe Internet circulă tot felul de știri legate despre trenurile din Japonia: ba că toate trenurile din țară... citește tot
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
Cine a fost măcar o dată în Israel sau a avut de-a face cu evrei tradiționaliști a putut observa că bărbații poartă pe cap o bucată de material. Aceasta se numește kippah și este un... citește tot