Unde a fost montat primul semafor din București și cum arăta?

15.10.2018
Unde a fost montat primul semafor din București și cum arăta?

Astăzi, Bucureștiul, Capitala României, este un oraș împânzit de semafoare. Zeci de mii de semafoare merg non stop în Bucureștiul anului 2018. Au existat însă vremuri în care semafoarele erau o raritate. Când și unde a fost montat primul semafor din București?

Primul semafor din București

Primul semafor din Bucureşti a fost montat în anul 1929, pe Calea Victoriei, în dreptul Cercului Militar. Era un semafor produs în țară și a fost instalat deasupra intersecției pe un sistem de cabluri.

Semaforul cu pricina (foto jos) avea câte un „ochi” pe fiecare direcție de mers din intersecție și luminile sale puteau fi văzute de la o distanță de peste 300 de metri.

Semaforul cu pricina nu se descurca de unul singur. Un agent de la circulație apăsa un buton situat pe un stâlp, în apropierea intersecției, pentru a schimba culorile.

“Este luminat în culorile internationale rosu și verde”, notau cu mândrile ziarele vremii.

Următoarele semafoare au fost montate în 1933 pe principalele artere de circulație bucureștene printre care Calea Moșilor colț cu Bdul Carol; Bdul Elisabeta colț cu strada Brezoianu sau Bdul Elisabeta colț cu Bdul Schitu Magureanu.

Semafor

Care a fost primul semafor din lume?

Conform legendei, în anul 1912 ofițerul american Lester F. Wire a fost trimis într-o intersecție aglomerată din orașul Salt Lake City să dirijeze traficul, format, mai ales din căruțe și mai puțin din autovehicule. Bărbatul era dotat la vremea respectivă cu niște plăcuțe, asemănătoare celor folosite la transportul feroviar, cu ajutorul cărora indica ce vehicul să treacă primul.

Se spune că, deranjat să tot stea cu mâinile „în aer”, polițistul Lester F. Wire a construit un semafor realizat dintr-un placaj. Acesta era desenat cu galben și perforat cu găuri de fiecare parte. Apoi, acesta l-a vopsit roșu și verde și a folosit un comutator manual pentru a schimba “luminile” de la roșu la verde și pentru a le indica șoferilor când este momentul să intre în intersecție.

Foto: fotoshooting.ro

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Operațiunile de salarizare, optimizate cu o soluție digitală
Operațiunile de salarizare, optimizate cu o soluție digitală
Procesele de payroll trebuie realizate pe baza unui flux rapid în orice companie, pentru o gestionare cât mai eficientă a resursei umane și a timpului. Un program salarii, care este denumit și... citește tot
De unde vine expresia: „Țiganul e țigan și-n ziua de Paști”?
De unde vine expresia: „Țiganul e țigan și-n ziua de Paști”?
Puțini știu adevărata poveste din spatele expresiei „Țiganul e țigan și-n ziua de Paști”, folosită adesea cu dispreț. Dar dacă ne întoarcem în timp, în perioada sclaviei romilor,... citește tot
De ce Ucraina n-a vrut ca România să intre în NATO? Cum s-au opus vecinii de la nord?
De ce Ucraina n-a vrut ca România să intre în NATO? Cum s-au opus vecinii de la nord?
Pe data de 29 martie 2004, România a aderat în mod oficial la NATO alături de Bulgaria, Estonia, Lituania, Slovacia și Slovenia. Aceasta era una dintre cele mai importante reușite pe plan extern... citește tot