Rivalitatea dintre fondatorii Ferrari și Lamborghini a pornit de la un ambreiaj de tractor

09.09.2022
Rivalitatea dintre fondatorii Ferrari și Lamborghini a pornit de la un ambreiaj de tractor

Ferrari versus Lamborghini este una dintre marile rivalități ale industriei auto, care a început, în mod hilar, dintr-o ceartă pentru un ambreiaj de tractor în valoare de 10 lire italienești. Cele două companii auto sunt un simbol al bogăției și sportivității. Rivalitatea dintre ele a dus la apariția unor supercaruri demne de toată lauda.

Secolul al XX-lea a fost unul plin de rivalități, precum Coca-Cola vs Pepsi, Burger King vs McDonald’s, Adidas vs Puma și Microsoft vs Apple. Competiția dintre Ferrari și Lamborghini a fost una aparte în care mândria italiană s-a văzut în toată splendoarea ei.

Viața lui Enzo Ferrari

Enzo Ferrari (20 februarie 1898 – 14 august 1988) s-a născut la Modena, iar la vârsta de 10 ani a văzut o cursă pe circuitul din Bologna, care i-a marcat viața pentru totdeauna. Din acel moment a știut că vrea să participe în competițiile auto și își dorea să construiască propriile mașini.

Inițial, a lucrat pentru Alfa Romeo în anii ’20, ’30 ai secolului trecut, iar începând cu 1939 a înființat compania Auto-Avio Costruzioni pentru a furniza piese de mașini echipelor care participă în cursele auto. După încheierea celui de-Al Doilea Război Mondial, Enzo Ferrari a decis că vrea să facă mașini care să-i poarte propriul nume. În felul acesta, a deschis o fabrică în Maranello și în 1947 s-a născut Ferrari S.p.A. Prima mașină cu insignă Ferrari a fost V12 125S de 1,5 litri.

Enzo Ferrari

Viața lui Ferruccio Lamborghini

Ferruccio Lamborghini (28 aprilie 1916 – 20 februarie 1993) s-a născut într-o familie de fermieri, mai exact una care se ocupa cu viticultura și nimic nu anunța pasiunea acestuia pentru mașini. Atras mai mult de autovehiculele agricole decât de agricultura în sine, Lamborghini a studiat ingineria mecanică. După încheierea celui de-Al Doilea Război Mondial, acesta a înființat compania de tractoare intitulată „Lamborghini Trattori”.

Afacerea cu tractoare a avut mare succes, dar cei mai mulți bani i-a făcut cu aparatele cu aer condiționat. Drept urmare, și-a permis să cumpere unele dintre cele mai căutate și scumpe mașini din lume, precum: Mercedes-Benz 300 SL, E-Type Jaguar și două Maserati 3500 GT. Spre sfârșitul anilor 1970, Ferruccio Lamborghini și-a vândut majoritatea acțiunilor de la companiile sale și s-a retras la o fermă din Umbria, potrivit Wikipedia.org.

Ferruccio Lamborghini

De la ce a pornit rivalitatea dintre Ferrari și Lamborghini?

Primul care a produs mașini a fost Enzo Ferrari. Ferruccio Lamborghini era pasionat de mecanică, însă nu intrase încă în domeniul auto. Drept urmare, a cumpărat un Ferrari 250 GT în 1958, dar a fost nemulțumit de mașină și a mers la Enzo pentru a își exprima dezamăgirea. Trebuie precizat că cei doi bărbați erau ambii din regiunea Emilia-Romagna, din nordul Italiei.

Se pare că Ferruccio Lamborghini nu era un șofer prea bun și călca ambreiajul destul de des, astfel că mașina Ferrari se strica mai mereu. După mai multe vizite la fabrica din Maranello pentru a-și repara autovehiculul, Lamborghini le-a cerut, la un moment dat, mecanicilor săi de la fabrica de tractoare să îi repare mașina. Aceștia au demontat motorul și transmisia și au înlocuit ambreiajul.

Mecanicul a descoperit că ambreiajul mașinii era exact același ambreiaj montat pe tractoarele sale. De fapt, era un ambreiaj disponibil comercial, amplasat pe multe dintre mașinile sport din acea perioadă. Ambreiajul cu pricina costa 10 lire italienești, însă de fiecare dată când mașina lui Ferruccio Lamborghini era reparată la fabrica din Maranello acesta era taxat cu 1.000 de lire.

Ferruccio Lamborghini a mers şi l-a confruntat pe Enzo Ferrari, iar de aici rivalitatea s-a transformat într-un adevărat război. Dialogul dintre cei doi a fost relatat în anii următori de către Valentino Balboni, unul dintre angajații de încredere ai lui Lamborghini.

Ferruccio Lamborghini: Îți construiești mașinile frumoase cu piesele mele de tractor?

Enzo Ferrari: Sunteți un șofer de tractor, un fermier. Nu ar trebui să vă plângeți conducând mașinile mele pentru că sunt cele mai bune mașini din lume.

Ferruccio Lamborghini: Corect, sunt fermier, dar îți voi arăta cum să faci o mașină sport și o voi face singur pentru a-ți arăta cum trebuie să fie cu adevărat o mașină sport, potrivit discoveryuk.com.

După această discuţie Ferruccio Lamborghini a înfiinţat, în anul 1963, compania „Automobili Lamborghini S.p.A”, cu obiectivul de a realiza o mașină sportivă fără cusur. Rivalitatea dintre cei doi titani ai industriei auto a dus la apariția unora dintre cele mai frumoase mașini create vreodată. Restul este istorie.

Foto: YouTube.com și Wikipedia.org

Îți recomandăm:
Ne putem întoarce în timp? Nu. Sau, poate, numai cu ajutorul cuvintelor. Ei bine, cum erau Bucureștiul acum 100 de ani? Cum erau oamenii acum 100 de ani? Ce activități aveau aceștia? Cum era...
Dacă citești acest articol sunt mari șanse să fii român, să te fi născut în România și, evident, să vorbești limba română. Dar de ce țara noastră poartă numele de România? De unde...
Cele mai noi articole
Zece țări unde marijuana este legală
Zece țări unde marijuana este legală
Se spune că o cantitate mică de marijuana ar avea proprietăți benefice pentru organismul uman. De aceea, în unele state, acest drog este la liber și oricine îl poate achiziționa și consuma... citește tot
Lidl și Kaufland NU sunt concurenți! Supermarketurile au același patron
Lidl și Kaufland NU sunt concurenți! Supermarketurile au același patron
România a devenit o țară democratică după căderea comunismului, în anul 1989. Totodată, economia de piață s-a transformat într-una liberă și și-au făcut apariția tot felul de... citește tot
Ce au căutat românii pe Google, în anul 2022?
Ce au căutat românii pe Google, în anul 2022?
Anul 2022 a fost unul plin de evenimente la nivel global. Drept urmare, românii au căutat informații pe Google despre lucrurile care au marcat omenirea. La începutul anului trecut lumea a fost... citește tot
Recomandări din presa de azi