De ce purtau piloții kamikaze căști?

16.07.2021
De ce purtau piloții kamikaze căști?

Unul dintre cele mai importante capitole din Al Doilea Război Mondial a fost scris de piloții kamikaze din aviația Imperiului Japonez.

Aceștia erau renumiți pentru atacurile lor sinucigașe asupra navelor trupelor aliate, pe care le distrugeau prin prăbușirea intenționată a avioanelor lor de luptă.

Un detaliu care și în ziua de azi ridică semne de întrebare era faptul că piloții kamikaze purtau căști. Mulți încă se întreabă de ce niște oameni care știau că își trăiesc ultimele clipe din viață aveau grijă să-și protejeze capul?

La ce foloseau căștile purtate de piloții kamikaze?

Chiar dacă piloții kamikaze ar fi avut acces la căștile moderne de astăzi, acestea ar fi fost inutile într-o misiune sinucigașă sau chiar într-un accident aviatic care, de cele mai multe ori, se soldează cu moartea celui aflat la manșă.

Totuși, acele caschete pe care le purtau piloții kamikaze în WWII aveau un rol foarte important. Cunoscute și sub numele de caschete de bombardier, acestea erau confecționate din piele și erau prevăzute cu niște capace din plastic dur în dreptul urechilor.

Aceste caschete îi protejau pe piloții kamikaze împotriva zgomotului asurzitor al motoarelor, mai ales atunci când zburau cu carlinga deschisă. Ele erau dotate cu ochelari de protecție care le oferea o vizibilitate mai bună la decolare, la aterizare sau atunci când căutau obiectivele.

Caschetele debombardier aveau darul de a atenua loviturile la cap pe care piloții le sufereau în timpul manevrelor bruște efectuate în aer în timpul luptelor pentru a evita gloanțele trase de avioanele inamice. În plus, erau prevăzute cu măști de oxigen, receptor și microfon pentru gât cu ajutorul cărora comunicau cu baza.

5.000 de kamikaze au murit în Golful Leyte

Un avion al armatei japoneze la finalul atacului kamikaze lansat asupra portavionului de escortă USS White Plains

 

Trebuie spus că, uneori, piloții kamikaze, erau nevoiți să abandoneze misiunile sinucigașe din cauza turbulențelor, a vremii nefavorabile sau a problemelor de vizibilitate. Datorită acelor caschete, un pilot putea fi ghidat către bază.

Așa a fost cazul lui Kenichiro Oonuki. În anul 1945, el a fost forțat să se întoarcă la bază din cauza unor probleme tehnice, fiind unul dintre puținii kamikaze care au supraviețuit războiului.

Cea mai mare confruntare navală din Al Doilea Război Mondial și chiar cea mai mare bătălie navală și aeriană din istorie a fost cea din Golful Leyte din largul coastelor filipineze (23-27 octombrie 1944).

În acea bătălie, cunoscută și sub denumirea de A Doua Bătălie din Marea Filipinelor, au fost folosiți pentru prima dată piloți kamikaze. Bilanțul a fost unul tragic: peste 5.000 dintre aceștia au murit în misiune după ce au scufundat 34 de nave ale trupelor aliate de diferite tipuri.

După terminarea războiului, cascheta din piele a fost înlocuită cu una care era confecționată dintr-un material dur și care încorpora ochelarii de protecție.

Foto: Wikipedia

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cum a dus Carol al II-lea România la primul Campionat Mondial? El a făcut lotul, mai ceva ca Gigi Becali! Doar patru echipe din Europa au fost prezente!
Cum a dus Carol al II-lea România la primul Campionat Mondial? El a făcut lotul, mai ceva ca Gigi Becali! Doar patru echipe din Europa au fost ...
În anul 1930, în Uruguay, avea loc primul Campionat Mondial de fotbal din istorie. Turneul final trebuia să aibă la start 16 națiuni, dar Japonia, Siam și Egipt s-au retras. Au rămas 13... citește tot
Fabuloasa istorie a autobuzului care făcea curse regulate din Marea Britanie în India. Cât dura un drum?
Fabuloasa istorie a autobuzului care făcea curse regulate din Marea Britanie în India. Cât dura un drum?
Într-o epocă domnitată de rapiditate și de curse aeriene regulate, pare greu de crezut că acum mai puțin de 100 de ani exista un autobuz care făcea curse regulate între Londra și Calcutta,... citește tot
Istoria DN1-Valea Prahovei, cel mai înjurat drum din România. Cum a ajuns de la… potecă plină de tâlhari la primul Drum Național?
Istoria DN1-Valea Prahovei, cel mai înjurat drum din România. Cum a ajuns de la… potecă plină de tâlhari la primul Drum Național?
Nu există șofer din România care să nu fi petrecut ore bune pe Valea Prahovei, dacă și-a dorit o escapadă la munte. Unul dintre cele mai tranzitate drumuri din România este o corvoadă... citește tot