Cum se asigurau bucureștenii că animalele care trăgeau tramvaiele nu plecau după femele?

06.01.2021
Cum se asigurau bucureștenii că animalele care trăgeau tramvaiele nu plecau după femele?

Societatea română a avut o dezvoltare sinuoasă, de-a lungul timpului. Au fost perioade în care viața în marile orașe a înflorit și altele în care părea că timpul stă în loc. În ceea ce privește infrastructura de transport, dezvoltarea a fost una lentă spre foarte lentă. Cu toate acestea, în București, lucrurile au stat diferit și au apărut diferite metode de transport în comun.

Capitala României este cel mai dezvoltat oraș din țară. De-a lungul timpului, autoritățile au încercat să îmbunătățească mijloacele de transport în comun și, astfel, au apărut tramvaiele. În felul acesta, oamenii se putea deplasa mai ușor dintr-un cartier în altul.

Primele tramvaie au fost trase de cai

Tramvaiele au reprezentat primele mijloace de transport în comun din București. Acestea au fost introduse în anul 1871 și, la început, erau trase de cai. Pentru a fi siguri că animalele vor respecta traseul şi nu vor pleca după femele, armăsarii erau castraţi. Ba mai mult, aceștia erau supravegheați cu atenție de medicii veterinari din acele timpuri.

Odată cu anul 1894 a fost inaugurată prima linie de tramvai electrică, între Obor și Cotroceni. Lumea se moderniza, iar odată cu ea și infrastructura de transport în comun. Rețeaua liniilor de tramvai s-a dezvoltat rapid între anii 1900-1935, apărând diferite trasee între mai multe cartiere ale Capitalei. În perioada comunistă, stațiile au fost rărite și depărtate unele de altele, iar liniile au fost deconectate în centrul municipiului.

Câte linii de tramvai există în București?

Potrivit datelor oficiale, în Capitală existau în anul 2019 nu mai puțin de 24 de linii de tramvai în funcțiune: 1, 3, 7, 8, 10, 11, 14, 16, 19, 21, 23, 24, 25, 27, 32, 35, 36, 40, 41, 44, 45, 46, 47, 55. Numărul acestora variază permanent, fiind influențat de lucrările la îmbunătățirea infrastructurii de transport în comun.

În anul 1998, RATB a pus bazele unui proiect ce viza modernizarea rețelei de tramvai. Cu această ocazie a apărut și termenul „metrou ușor”, care se referă la o cale de rulare pentru tramvaie de tip cale ferată, complet separată de partea carosabilă pentru a evita intrarea mașinilor, permițând astfel tramvaielor să prindă viteze superioare și să facă opriri doar în stații. Pentru realizarea unui asemenea sistem nu era suficientă doar modificarea căii de rulare, fiind necesară și introducerea unor vagoane de tramvai capabile să atingă vitezele permise de infrastructură fără a pune în pericol siguranța și confortul călătorilor. Momentan singura linie de tip „metrou ușor” este 41, care are un interval de succedare foarte mic, uneori tramvaiele fiind unul în spatele celuilalt la orele de vârf, potrivit Wikipedia.

Tramvaiul V3A-93 343, în București, în anul 2018

Foto: Wikipedia

Îți recomandăm:
Biserica Ortodoxă Română este cea mai înaltă instituție religioasă din țară. Statisticile arată că numărul total al credincioșilor depășește 87% din populația țării. Sfânta...
Ziua de 1 decembrie este cea de 335-a zi a calendarului gregorian și a 336-a zi în anii bisecți. Până la sfârșitul anului au mai rămas 30 de zile. Ziua Națională a României sau Ziua Marii...
Cele mai noi articole
Ce culoare are cerul pe alte planete?
Ce culoare are cerul pe alte planete?
Cerul privit de pe Pământ are culoarea albastră. Dacă această acțiune ar avea loc de pe altă planetă a Sistemului nostru solar, bolta cerească ar arăta cu totul altfel și ar avea altă... citește tot
Curiozități despre Isaac Newton, omul care a înțeles după ce legi funcționează Universul
Curiozități despre Isaac Newton, omul care a înțeles după ce legi funcționează Universul
Isaac Newton (25 decembrie 1642 / 4 ianuarie 1643 – 20 / 31 martie 1727) a fost persoana care a revoluționat din temelii fizica. Savantul a descoperit gravitația și a fost prima persoană din... citește tot
Care au fost cele mai ciudate procese din istorie?
Care au fost cele mai ciudate procese din istorie?
Majoritatea societăților, într-o formă sau alta, au avut sisteme concepute pentru a rezolva disputele și pentru a susține statul de drept. Tensiunile și dramele din sălile de judecată au... citește tot