Cum să scapi de burtă într-un mod sănătos și eficient?

03.05.2021
Cum să scapi de burtă într-un mod sănătos și eficient?

Corpul tuturor depozitează grăsimea în mod diferit. La mulți dintre noi, burta tinde să fie un loc în care se adună grăsimea extrem de repede. Acest lucru se datorează geneticii, dietelor, afecțiunilor patologice și stilului de viață haotic.

Răbdarea este esențială atunci când vrem să scăpăm de grăsimea de pe burtă, dar există lucruri pe care le putem încerca pentru a optimiza procesul.

Cum să scapi de burtă într-un mod sănătos?

Mai întâi, trebuie să înlăturăm ideea că putem „trata” zonele de grăsime de pe corp. Putem face mii de exerciții de tonifiere pentru a ne subția talia și să nu vedem pierderea de grăsime. Exercițiile cum ar fi cardio, yoga și abdomene pot tonifica mușchii și pot întări abdomenul inferior, dar nu vor „șterge” depunerile de grăsime.

Singura modalitate de a pierde grăsime slăbi în general. Un deficit de calorii ajută la acest lucru. Crearea unui deficit de calorii se reduce la o simplă ecuație matematică: arzi mai multe calorii decât consumi zilnic? Dacă da, atunci există un deficit caloric.

Arderea a 3.500 de calorii mai mult decât consumăm este egală cu 1 kilogram de grăsime, potrivit Clinicii Mayo. Având un deficit de 500 de calorii, printr-o combinație de dietă și exerciții, se va pierde aproximativ 1 kilogram de grăsime pe săptămână.

Pentru majoritatea oamenilor, pierderea a peste 2,5 kilograme de grăsime pe săptămână implică restricții extreme de calorii și nu este recomandată.

Dieta pentru a scăpa de excesul de grăsime din burtă

Consumul mai multor calorii decât ardem poate face să avem mai multe șanse de a dezvolta grăsimi viscerale. Se acumulează uneori în jurul abdomenului. Consumul de alimente potrivite poate ajuta la scăderea în greutate. De evitat sau limitat alimentele foarte procesate și bogate în zaharuri rafinate și cereale decolorate.

În schimb, ne putem concentra pe adăugarea în diete de surse sănătoase de proteine și fibre. Legumele crucifere ne pot ajuta să ne menținem plin mai mult timp și să conțină mulți nutrienți. Aceste legume sunt broccoli, varza, conopida.

Proteinele pot crește rezistența și energia fără a adăuga o mulțime de calorii la necesitățile zilnice de calorii. Unele surse de proteine includ: ouă fierte tari, carne slabă, fasole și leguminoase, nuci si seminte. Băuturile îndulcite artificial, inclusiv băuturile energizante și băuturile răcoritoare nu sunt deloc recomandate. Se pot înlocui cu băuturile antiinflamatoare, cum ar fi ceaiul verde și apa.

Alături de o dietă echilibrată se pot face și exerciții fizice, cum ar fi alergare, pilates, exerciții cardio, exerciții pentru abdomen.

Foto: Pexels.com

Cele mai noi articole
Ce s-a întâmplat azi, 18 octombrie?
Ce s-a întâmplat azi, 18 octombrie?
Ziua de 18 octombrie este cea de-a 291-a zi a calendarului gregorian și a 292-a zi în anii bisecți. Până la sfârșitul anului au mai rămas 74 de zile. În această zi, în anul 1931, se... citește tot
Cum arăta balerina Maria Polevoi, rusoaica ce-l însoțea pe Nicolae Labiș în ziua fatidicului accident?
Cum arăta balerina Maria Polevoi, rusoaica ce-l însoțea pe Nicolae Labiș în ziua fatidicului accident?
Nicolae Labiș (1935 – 1956) a avut o viață scurtă și cu toate acestea operele sale l-au făcut să fie unul dintre cei mai iubiți poeți români din toate timpurile. Viața sa a fost curmată... citește tot
Care este povestea băiatului cu două capete care a trăit în India?
Care este povestea băiatului cu două capete care a trăit în India?
În luna mai a anului 1783, o femeie dintr-o familie de țărani, din Bengal, India, a dat naștere unui băiețel cu două capete. Moașa care o ajuta pe mama băiatului a fost îngrozită de... citește tot