Cine are prioritate în rampă? Când se acordă prioritatea de dreapta?

12.04.2019
Cine are prioritate în rampă? Când se acordă prioritatea de dreapta?

Prioritatea în rampă. Una dintre cele mai mari probleme ale conducătorilor auto este prioritatea în rampă. Care dintre șoferi are prioritate în rampă? O altă dilemă este prioritatea de dreapta. Când sunt nevoiți conducătorii auto din România să acorde prioritate de dreapta?

Cine are prioritate în rampă?

Conform Codului Rutier actualizat, atunci când două autovehicule se apropie de un sector de drum aflat în rampă sau în pantă, iar pe sensul celui care urcă în rampă există un obstacol imobil și nu au loc să circule unul pe lângă celălalt, prioritate de trecere are vehiculul care urcă în rampă față de cel care coboară în pantă.

Ce este panta?

Conform definiției, panta este o porțiune de teren cu suprafața înclinată față de planul orizontal, care formează de obicei versantul unei forme de relief.

Când se acordă prioritatea de dreapta?

Conform Codului Rutier, la intersecțiile cu circulație nedirijată, conducătorul de vehicule este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreaptă, în condițiile stabilite prin regulament. În intersecții, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligați să acorde prioritate de trecere.

Cum se dădea examenul auto la 1900 și în ce consta proba de „reflexe”?

În anul 1904, țara noastră avea 51 de automobile înregistrate. Prima școală de șoferi din România s-a deschis în anul 1906 în București. Școala de șoferi a fost înființată de Automobil Clubul Român, fondat în toamna anului 1905. Totodată, primul Regulament de Circulatie a apărut în 1907, la inițiativa Primăriei Capitalei. Măsura a fost luată ca urmare a numărului îngrijorător de accidente produse de cele peste 100 de automobile din Bucureștii de atunci.

Prefectura Poliției a fost instituția care s-a ocupat de primele examene de conducere a automobilelor. La vremea respectivă, testele pentru obținerea licenței de șofer aveau loc pe Șoseaua Kiseleff, situată în Nordul Capitalei.

Exista la acea vreme o probă de reflexe în care un polițist arunca în fața automobilului o pernă, ce ținea loc de „pieton”. Misiunea celui care dorea să obțină permisul de conducere era să evite perna prin manevre de frânare sau de volan.

La acea vreme, regulile de circulaţie erau simple şi puţine, iar sancțiunile erau înscrise chiar pe filele permisului de conducere.

Cine a avut prima mașină din România și ce marcă era aceasta?

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Unul dintre cele mai importante momente din istoria recentă a României a fost Războiul de Independență din 1877-1878. De fapt, armata română a participat la Războiul Ruso-Turc din anii... citește tot
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Despre Japonia poți să spui ce vrei, dar nu că este locul unde întârzie trenurile. Pe Internet circulă tot felul de știri legate despre trenurile din Japonia: ba că toate trenurile din țară... citește tot
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
Cine a fost măcar o dată în Israel sau a avut de-a face cu evrei tradiționaliști a putut observa că bărbații poartă pe cap o bucată de material. Aceasta se numește kippah și este un... citește tot