Cine are prioritate în rampă? Când se acordă prioritatea de dreapta?

12.04.2019
Cine are prioritate în rampă? Când se acordă prioritatea de dreapta?

Prioritatea în rampă. Una dintre cele mai mari probleme ale conducătorilor auto este prioritatea în rampă. Care dintre șoferi are prioritate în rampă? O altă dilemă este prioritatea de dreapta. Când sunt nevoiți conducătorii auto din România să acorde prioritate de dreapta?

Cine are prioritate în rampă?

Conform Codului Rutier actualizat, atunci când două autovehicule se apropie de un sector de drum aflat în rampă sau în pantă, iar pe sensul celui care urcă în rampă există un obstacol imobil și nu au loc să circule unul pe lângă celălalt, prioritate de trecere are vehiculul care urcă în rampă față de cel care coboară în pantă.

Ce este panta?

Conform definiției, panta este o porțiune de teren cu suprafața înclinată față de planul orizontal, care formează de obicei versantul unei forme de relief.

Când se acordă prioritatea de dreapta?

Conform Codului Rutier, la intersecțiile cu circulație nedirijată, conducătorul de vehicule este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreaptă, în condițiile stabilite prin regulament. În intersecții, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligați să acorde prioritate de trecere.

Cum se dădea examenul auto la 1900 și în ce consta proba de „reflexe”?

În anul 1904, țara noastră avea 51 de automobile înregistrate. Prima școală de șoferi din România s-a deschis în anul 1906 în București. Școala de șoferi a fost înființată de Automobil Clubul Român, fondat în toamna anului 1905. Totodată, primul Regulament de Circulatie a apărut în 1907, la inițiativa Primăriei Capitalei. Măsura a fost luată ca urmare a numărului îngrijorător de accidente produse de cele peste 100 de automobile din Bucureștii de atunci.

Prefectura Poliției a fost instituția care s-a ocupat de primele examene de conducere a automobilelor. La vremea respectivă, testele pentru obținerea licenței de șofer aveau loc pe Șoseaua Kiseleff, situată în Nordul Capitalei.

Exista la acea vreme o probă de reflexe în care un polițist arunca în fața automobilului o pernă, ce ținea loc de „pieton”. Misiunea celui care dorea să obțină permisul de conducere era să evite perna prin manevre de frânare sau de volan.

La acea vreme, regulile de circulaţie erau simple şi puţine, iar sancțiunile erau înscrise chiar pe filele permisului de conducere.

Cine a avut prima mașină din România și ce marcă era aceasta?

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cine a fost primul român care a zburat cu avionul?
Cine a fost primul român care a zburat cu avionul?
Puțini români știu că primul zbor cu un aparat mai greu decât aerul realizat de un român nu a fost făcut de Aurel Vlaicu sau Traian Vuia, ci de un inventator cu totul special: Henri Coandă.... citește tot
Sunt videourile lui Bob Rădulescu cu personajul „Haurențiu” rasiste?
Sunt videourile lui Bob Rădulescu cu personajul „Haurențiu” rasiste?
Bob Rădulescu, amicul lui Mircea Bravo, este implicat într-un scandal enorm după ce a fost acuzat de rasism. Motivul? Personajul Haurenţiu (un rom) pe care-l interpretează în clipurile sale ar... citește tot
Ce sunt rachetele tomahawk și de ce sunt capabile?
Ce sunt rachetele tomahawk și de ce sunt capabile?
Puține arme moderne au devenit la fel de cunoscute și temute precum rachetele Tomahawk. De fiecare dată când apar știri despre o intervenție militară americană, numele lor revine în... citește tot