Care este cea mai mare planetă din sistemul solar? Care este cea mai mare planetă din Univers?

24.08.2020

Care este cea mai mare planetă? Universul este plin de planete unele mai mici, altele mai mari. Dimensiunea Universului nu este cunoscută. El înglobează totalitatea spațiului și timpului, a tuturor formelor de materie și energie. Planetele sunt corpuri stelare care gravitează în jurul unei stele sau a unei rămășițe stelare.

Cea mai mare planetă din sistemul solar

Sistemul nostru solar este format din Soare, împreună cu cele opt planete care gravitează în jurul său și sateliții lor naturali, dar și alte obiecte non-stelare. Ultimele descoperiri, din anul 2016, ale cercetătorilor Konstantin Batygin și Michael E. Brown susțin ca mai există o planetă dincolo de Neptun, care ar orbita în jurul Soarelui de 10.000 și 20.000 de ani. „Planeta Nouă” este cea de-a noua și ar avea o masă de 10 ori mai mare decât a Pământului.

Jupiter, cea mai mare planetă

Așadar, planetele care sunt în sistemul nostru solar, exceptând ultima descoperire, sunt următoarele: Mercur, Venus, Pământ, Marte, Jupiter, Saturn, Uranus și Neptun. Cea mai mare planetă din sistemul solar este Jupiter. Cea de-a cincea planetă de la Soare este un gigant gazos cu o masă de două ori și jumătate decât masa totală a tuturor celorlalte planete din sistemul solar.

Planeta este este formată din trei sferturi de hidrogen și un sfert din heliu. Datorită compoziției și mărimii sale, Jupiter este una dintre cele mai strălucitoare obiecte de pe cer pe timpul nopții.

Așa arată planeta Jupiter

Care este cea mai mare planetă din Univers?

Universul este infinit. În momentul de față, cu ajutorul tehnologiei existente, omenirea nu poate studia decât o mică parte din acest cosmos. Potrivit cercetătorilor, cea mai mare planetă din Universul cunoscut până acum se află la 500 de de ani lumină depărtare, în constelația numită Chamaeleon.

Planeta este denumită CT Cha b. Dimensiunile acesteia sunt incredibile: este de 5.400 de ori mai mare ca Pâmântul și are diametrul de 24 de ori mai mare. Trebuie specificat că mărimea acestui corp ceresc ține de cât de voluminoasă e, nu și de masa acesteia.

Potrivit datelor științifice, cea mai mare planetă din Univers din punct de vedere al masei este 2M 2206-20 b și are de 9.540 de ori o masă mai mare decât Pământul. Trebuie specificat că în Univers pot fi planete și mai mari, însă nu au fost încă descoperite de oameni.

Vezi aici cât de mic este Pământul comparativ cu alte planete

AZI ÎN ISTORIE
Ziua de 1 septembrie este cea de-a 244-a a calendarului gregorian și a 245-a în anii bisecți. În această zi au avut loc de-a lungul timpului evenimente care au marcat istoria lumii și pe cea a...
Ce teritoriu are ca imn sunetul unei pietre care cade în apă?
Puțină lume a auzit despre ciudatul stat Ladonia. De fapt, Ladonia este o micronațiune, proclamată în iunie 1996 ca rezultat al lungilor lupte din instanță dintre artistul Lars Vilks și... citește tot
De ce nu sunt burgerii sănătoși?
Burgerii sunt apreciați și consumați de foarte mulți oameni. Acest preparat culinar poate fi savurat cu ușurință mai peste tot, fiindcă este o mâncare de tip fast-food. Din păcate, burgerii... citește tot
De ce este Gorbaciov responsabil de căderea ZiduluI Berlinului?
Zidul Berlinului, care timp de decenii a divizat nu doar un oraș, ci o țară întreagă, a căzut în noiembrie 1989. Evenimentul a fost unul istoric și a demonstrat responsabilitatea și... citește tot