Câte mașini existau în România în anul 1904?

05.04.2023
Câte mașini existau în România în anul 1904?

Automobil Clubul Român (ACR) a fost înființat în data de 5 aprilie 1904. Evenimentul a avut loc în salonul de onoare al hotelului Boulevard, din București. ACR se află în istorie între primele 10 cluburi automobilistice din Europa și între primele 14 din lume.

Presa de la acea vreme scria, în ziua următoare, cum a luat naștere Automobil Clubul Român, cine a participat la eveniment și unde a avut loc. Ziarul Universul relata: „Aseară a avut loc la hotelul Bulevard o întâlnire a mai multor amatori care au pus bazele unei societăți automobilistice.”

Potrivit datelor oficiale, în anul 1904 în țara noastră existau 41 de mașini, astfel că înființarea ACR-ului a fost făcută de 27 de membri. Se poate spune că Automobil Clubul Român a apărut ca o necesitate pentru acele timpuri, fiindcă cinci zile mai târziu a fost publicat un regulament de circulație pe drumurile publice. În același an au fost înființate filiale a ACR-ului în orașele unde existau două, trei mașini, precum: Botoșani, Brăila, Craiova, Iași, Ploiești, Râmnicu Sărat, Târgu Jiu.

Cine a fost primul președinte al ACR-ului?

Prințul George Valentin Bibescu a fost primul președinte al ACR-ului. Acesta a fost fiul domnitorului Țării Românești, Gheorghe Bibescu, și al principesei Zoe Basarab Brâncoveanu. Prințul a fost întotdeauna pasionată de aviație și de automobilism, având parte de o educație aleasă.

Gheorghe Valentin Bibescu s-a născut în data de 22 martie 1880, la București, și a fost mai bine de două decenii președintele ACR-ului. Potrivit datelor oficiale, în septembrie 1904 a fost organizată prima cursă de mașini, organizată de Automobil Clubul Român, din țara noastră. Întrecerea a avut loc pe un traseu care măsura 120 de kilometri, de la București la Giurgiu și înapoi.

Trebuie precizat că România a fost printre primele șase țări din lume care a organizat întreceri auto, după Franța, SUA, Germania, Italia și Austria. Între anii 1910 și 1943, Automobil Clubul Român s-a ocupat și de realizarea și instalarea semnelor de circulație din țară, fiind singura instituție care a făcut acest lucru în acea perioadă. Toate aceste eforturi au fost duse la bun sfârșit atât cu fonduri proprii, cât și cu bani de la bugetul de stat.

Între anii 1924 și 1946, ACR și-a schimbat numele în Automobil Club Regal Român, iar cel de-al doilea președinte a fost Ion M. Mitilineu, fiul unuia dintre fondatorii Automobil Club Român.

Foto: facebook.com și automobilia-romania.blogspot.com

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
De plecat, au plecat ardelenii „la America” înainte de 1914. Dar de întors, câți s-au mai întors?
De plecat, au plecat ardelenii „la America” înainte de 1914. Dar de întors, câți s-au mai întors?
Între 1880-1914 a avut loc cea mai mare migrație voluntară din istorie, dinspre Europa spre Statele Unite ale Americii. Imigranții proveneau din: Italia, Imperiul Austro-Ungar, Imperiul Țarist,... citește tot
Momentul de GENIU! Când au fost românii cei mai deștepți din istorie? Cum le-au dat peste nas marilor imperii speculând un moment ISTORIC
Momentul de GENIU! Când au fost românii cei mai deștepți din istorie? Cum le-au dat peste nas marilor imperii speculând un moment ISTORIC
În ciuda faptului că a fost mai mereu sub dominare otomană, rusească sau austriacă, românii au fost un popor pașnic. Rareori au ieșit în evidență printr-un lucru fabulos. De departe cel... citește tot
Să asculți și să nu crezi: Hitul Zaraza a fost copiat după un tango argentinian dedicat unui… bou
Să asculți și să nu crezi: Hitul Zaraza a fost copiat după un tango argentinian dedicat unui… bou
„Vreau să-mi spui frumoasă Zaraza, Cine te-a iubit? Câți au plâns nebuni pentru tine, Și câți au murit?”, sunt versurile uneia dintre cele mai celebre melodii românești care se numește... citește tot