Cum se asigurau bucureștenii că animalele care trăgeau tramvaiele nu plecau după femele?

06.01.2021
Cum se asigurau bucureștenii că animalele care trăgeau tramvaiele nu plecau după femele?

Societatea română a avut o dezvoltare sinuoasă, de-a lungul timpului. Au fost perioade în care viața în marile orașe a înflorit și altele în care părea că timpul stă în loc. În ceea ce privește infrastructura de transport, dezvoltarea a fost una lentă spre foarte lentă. Cu toate acestea, în București, lucrurile au stat diferit și au apărut diferite metode de transport în comun.

Capitala României este cel mai dezvoltat oraș din țară. De-a lungul timpului, autoritățile au încercat să îmbunătățească mijloacele de transport în comun și, astfel, au apărut tramvaiele. În felul acesta, oamenii se putea deplasa mai ușor dintr-un cartier în altul.

Primele tramvaie au fost trase de cai

Tramvaiele au reprezentat primele mijloace de transport în comun din București. Acestea au fost introduse în anul 1871 și, la început, erau trase de cai. Pentru a fi siguri că animalele vor respecta traseul şi nu vor pleca după femele, armăsarii erau castraţi. Ba mai mult, aceștia erau supravegheați cu atenție de medicii veterinari din acele timpuri.

Odată cu anul 1894 a fost inaugurată prima linie de tramvai electrică, între Obor și Cotroceni. Lumea se moderniza, iar odată cu ea și infrastructura de transport în comun. Rețeaua liniilor de tramvai s-a dezvoltat rapid între anii 1900-1935, apărând diferite trasee între mai multe cartiere ale Capitalei. În perioada comunistă, stațiile au fost rărite și depărtate unele de altele, iar liniile au fost deconectate în centrul municipiului.

Câte linii de tramvai există în București?

Potrivit datelor oficiale, în Capitală existau în anul 2019 nu mai puțin de 24 de linii de tramvai în funcțiune: 1, 3, 7, 8, 10, 11, 14, 16, 19, 21, 23, 24, 25, 27, 32, 35, 36, 40, 41, 44, 45, 46, 47, 55. Numărul acestora variază permanent, fiind influențat de lucrările la îmbunătățirea infrastructurii de transport în comun.

În anul 1998, RATB a pus bazele unui proiect ce viza modernizarea rețelei de tramvai. Cu această ocazie a apărut și termenul „metrou ușor”, care se referă la o cale de rulare pentru tramvaie de tip cale ferată, complet separată de partea carosabilă pentru a evita intrarea mașinilor, permițând astfel tramvaielor să prindă viteze superioare și să facă opriri doar în stații. Pentru realizarea unui asemenea sistem nu era suficientă doar modificarea căii de rulare, fiind necesară și introducerea unor vagoane de tramvai capabile să atingă vitezele permise de infrastructură fără a pune în pericol siguranța și confortul călătorilor. Momentan singura linie de tip „metrou ușor” este 41, care are un interval de succedare foarte mic, uneori tramvaiele fiind unul în spatele celuilalt la orele de vârf, potrivit Wikipedia.

Tramvaiul V3A-93 343, în București, în anul 2018

Foto: Wikipedia

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Mit sau realitate: în Japonia, angajatul care ajunge primul parchează pe locul cel mai îndepărtat de intrare
Mit sau realitate: în Japonia, angajatul care ajunge primul parchează pe locul cel mai îndepărtat de intrare
În ultimii ani, internetul a fost inundat de anecdote care pun în lumină cultura muncii din Japonia – un sistem adesea admirat pentru disciplină, respect și spirit colectiv. Una dintre cele... citește tot
De ce fisticul este un fruct aparte? Știai că există arbori masculi și arbori femele?
De ce fisticul este un fruct aparte? Știai că există arbori masculi și arbori femele?
Fisticul necesită condiții extreme pentru a înflori: veri foarte fierbinți (peste 38°C) și ierni reci (sub 7°C), fiind unul dintre puținele culturi care prosperă în zone cu variații... citește tot
De ce Viena este considerată „Capitala Spionilor”?
De ce Viena este considerată „Capitala Spionilor”?
În inima Europei, la poalele Alpilor și pe malurile Dunării, Viena își poartă cu eleganță reputația de oraș imperial, plin de istorie, artă și muzică clasică. Însă, dincolo de... citește tot