Care este istoria vacii mov Milka?

16.11.2021
Care este istoria vacii mov Milka?

Milka este una dintre cele mai recunoscute mărci de produse din ciocolată din Europa. Acesta face parte din mărcile de top aparținând concernului Mondelez, care vinde produse în 150 de țări din întreaga lume, realizând venituri anuale (2019) de 26 de miliarde de dolari.

Fondată de celebrul comerciant de ciocolată elvețian Philippe Suchard, Milka este un brand german de ciocolată care este acum deținut de Kraft Foods. Vinde o varietate de ciocolate, în principal ciocolată cu lapte.

Care este istoria vacii Milka?

Prima asociație evocată de ciocolata Milka este vaca mov, cunoscută pentru ambalajele și reclamele sale. Este, fără îndoială, unul dintre cele mai recunoscute personaje din lumea ciocolatei.

Începuturile Milka datează din epoca romantismului. Producția celei mai faimoase ciocolate alpine a fost începută în anul 1826 de Philippe Suchard în orașul elvețian Serrieres (zona Neuenburger). Tabletele de ciocolată Milka sunt făcute din trei ingrediente: boabe de cacao, zahăr și un lapte praf special. Philippe Suchard este primul care a folosit acest lapte praf. El a dezvoltat și creat și propria sa mașină specială care face toate ingredientele foarte fine și meticuloase. De aceea, tabletele de ciocolată Milka se topesc pur și simplu în gură.

Înregistrarea oficială a denumirii „Milka” (derivată din denumirile germane pentru MILCH, KAKAO ) a avut loc doar câteva decenii mai târziu. În 1901 a fost înscrisă în registrul de nume comerciale al oficiului imperial de brevete din Berlin.

Chiar și atunci, eticheta era mov, cea pe care o cunoaștem și era un desen al unui cioban alpin însoțit de o vacă la păscut. Numele complet al produsului de pe etichetă la acea vreme era „Milka Suchard’s”.

Odată cu înregistrarea produsului, vânzările de ciocolată au crescut semnificativ – deja în 1913, aceasta a fost produsă de 18 ori mai mult decât în ​​1890. Eticheta Milki a fost, de asemenea, în continuă evoluție, câștigând de ceva timp o inscripție mai mare și litere aurii expresive. Două elemente au rămas însă aceleași: culoarea de fundal violet și imaginea unui cioban însoțit de o vacă.

Anul 1960 a adus apariția unei inscripții albe „MILKA” într-un nou font – și aceasta este versiunea pe care o cunoaștem până astăzi! Cu toate acestea, 12 ani mai târziu, în 1972, Agenția Young & Rubicam a creat vaca Milka violet (imaginea ciobanului a dispărut din ambalaj), care a devenit rapid un element specific ciocolatei. Până astăzi, această vacă alb-violet (rasa Simmental) pe fundalul Alpilor este sigla companiei Milka.

Foto: Pexels.com, milka.fr

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Mit sau realitate: în Japonia, angajatul care ajunge primul parchează pe locul cel mai îndepărtat de intrare
Mit sau realitate: în Japonia, angajatul care ajunge primul parchează pe locul cel mai îndepărtat de intrare
În ultimii ani, internetul a fost inundat de anecdote care pun în lumină cultura muncii din Japonia – un sistem adesea admirat pentru disciplină, respect și spirit colectiv. Una dintre cele... citește tot
De ce fisticul este un fruct aparte? Știai că există arbori masculi și arbori femele?
De ce fisticul este un fruct aparte? Știai că există arbori masculi și arbori femele?
Fisticul necesită condiții extreme pentru a înflori: veri foarte fierbinți (peste 38°C) și ierni reci (sub 7°C), fiind unul dintre puținele culturi care prosperă în zone cu variații... citește tot
De ce Viena este considerată „Capitala Spionilor”?
De ce Viena este considerată „Capitala Spionilor”?
În inima Europei, la poalele Alpilor și pe malurile Dunării, Viena își poartă cu eleganță reputația de oraș imperial, plin de istorie, artă și muzică clasică. Însă, dincolo de... citește tot