Lidl și Kaufland NU sunt concurenți! Supermarketurile au același patron

06.01.2023
Lidl și Kaufland NU sunt concurenți! Supermarketurile au același patron

România a devenit o țară democratică după căderea comunismului, în anul 1989. Totodată, economia de piață s-a transformat într-una liberă și și-au făcut apariția tot felul de investitori străini, mai mici sau mai mari. Țara noastră s-a umplut de supermarketuri, iar în mod surprinzător două dintre cele mai mari jucători de pe piață au același patron.

La prima vedere ai crede că Lidl și Kaufland sunt două companii concurente care se luptă pentru supremație pe piața din România. Nu puține sunt cazurile, în țară, în care cele două supermarketuri sunt amplasate unul lângă celălalt. Drept urmare, foarte mulți oameni au considerat că încearcă să își fure clienții unii altora. Lucrurile însă nu stau deloc așa.

Kaufland și Lidl au același patron

Da, este adevărat! Cele două supermarketuri au același patron, Grupul Schwarz. Astfel, se înțelege de ce în multe cazuri cele două magazine sunt amplasate unul lângă celălalt. Obiectivul principal nu a fost să își fure clienții și să se ajute reciproc. Practic, oamenii care vin la cumpărături în zonă pot alege să facă cumpărături fie la unul, fie la celălalt.

Grupul Schwarz este un grup de retail care operează magazine alimentare sub mărcile Lidl și Kaufland. Acesta este cel mai mare retailer european și al patrulea cel mai mare retailer din lume. Magazinele Schwarz vând în mare parte mărci private, însă operează și unități de producție proprii pentru produse de panificație, băuturi răcoritoare și înghețată.

Istoria grupului Schwarz

Grupul Schwarz a fost fondat de neamțul Josef Schwarz (1903–1977), tatăl lui Dieter Schwarz. Acesta din urmă se află la conducerea companiei și este cotat de site-urile de specialitate cu o avere de peste 21 de miliarde de euro. Compania are sediul în Neckarsulm, Baden-Württemberg, din Germania. Grupul Schwarz este o companie de comerț internațional cu 500.000 de angajați, care operează peste 12.900 de magazine în 33 de țări, potrivit datelor oficiale din anul 2021.

Dieter Schwarz

Compania este alcătuită din cele două divizii de retail: Lidl și Kaufland. Pe lângă activitatea de retail, Grupul Schwarz deține și mărci în sectoarele băuturilor, produselor de panificație, dulciurilor și înghețatei. Firma mamă a avut o cifră de afaceri de 125,3 miliarde de euro în anul fiscal 2020/2021, potrivit Wikipedia.org.

Foto: zf.ro și capital.ro

Distribuie acest articol:
Tags:
Cele mai noi articole
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Unul dintre cele mai importante momente din istoria recentă a României a fost Războiul de Independență din 1877-1878. De fapt, armata română a participat la Războiul Ruso-Turc din anii... citește tot
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Despre Japonia poți să spui ce vrei, dar nu că este locul unde întârzie trenurile. Pe Internet circulă tot felul de știri legate despre trenurile din Japonia: ba că toate trenurile din țară... citește tot
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
Cine a fost măcar o dată în Israel sau a avut de-a face cu evrei tradiționaliști a putut observa că bărbații poartă pe cap o bucată de material. Aceasta se numește kippah și este un... citește tot