Lidl și Kaufland NU sunt concurenți! Supermarketurile au același patron

06.01.2023
Lidl și Kaufland NU sunt concurenți! Supermarketurile au același patron

România a devenit o țară democratică după căderea comunismului, în anul 1989. Totodată, economia de piață s-a transformat într-una liberă și și-au făcut apariția tot felul de investitori străini, mai mici sau mai mari. Țara noastră s-a umplut de supermarketuri, iar în mod surprinzător două dintre cele mai mari jucători de pe piață au același patron.

La prima vedere ai crede că Lidl și Kaufland sunt două companii concurente care se luptă pentru supremație pe piața din România. Nu puține sunt cazurile, în țară, în care cele două supermarketuri sunt amplasate unul lângă celălalt. Drept urmare, foarte mulți oameni au considerat că încearcă să își fure clienții unii altora. Lucrurile însă nu stau deloc așa.

Kaufland și Lidl au același patron

Da, este adevărat! Cele două supermarketuri au același patron, Grupul Schwarz. Astfel, se înțelege de ce în multe cazuri cele două magazine sunt amplasate unul lângă celălalt. Obiectivul principal nu a fost să își fure clienții și să se ajute reciproc. Practic, oamenii care vin la cumpărături în zonă pot alege să facă cumpărături fie la unul, fie la celălalt.

Grupul Schwarz este un grup de retail care operează magazine alimentare sub mărcile Lidl și Kaufland. Acesta este cel mai mare retailer european și al patrulea cel mai mare retailer din lume. Magazinele Schwarz vând în mare parte mărci private, însă operează și unități de producție proprii pentru produse de panificație, băuturi răcoritoare și înghețată.

Istoria grupului Schwarz

Grupul Schwarz a fost fondat de neamțul Josef Schwarz (1903–1977), tatăl lui Dieter Schwarz. Acesta din urmă se află la conducerea companiei și este cotat de site-urile de specialitate cu o avere de peste 21 de miliarde de euro. Compania are sediul în Neckarsulm, Baden-Württemberg, din Germania. Grupul Schwarz este o companie de comerț internațional cu 500.000 de angajați, care operează peste 12.900 de magazine în 33 de țări, potrivit datelor oficiale din anul 2021.

Dieter Schwarz

Compania este alcătuită din cele două divizii de retail: Lidl și Kaufland. Pe lângă activitatea de retail, Grupul Schwarz deține și mărci în sectoarele băuturilor, produselor de panificație, dulciurilor și înghețatei. Firma mamă a avut o cifră de afaceri de 125,3 miliarde de euro în anul fiscal 2020/2021, potrivit Wikipedia.org.

Foto: zf.ro și capital.ro

Distribuie acest articol:
Tags:
Cele mai noi articole
Cuvântul „domnișoară” ar putea fi interzis definitiv! Francezii, primii care consideră că termenul poate fi folosit cu sens peiorativ
Cuvântul „domnișoară” ar putea fi interzis definitiv! Francezii, primii care consideră că termenul poate fi folosit cu sens ...
Sunt mai bine de 10 ani de când un oraș din vestul Franței a interzis cuvântul ‘mademoiselle‘ – echivalentul francez al cuvântului „domnișoară”. Această mișcare vine în contextul... citește tot
Care sunt domeniile cu cele mai mari creșteri salariale în 2025?
Care sunt domeniile cu cele mai mari creșteri salariale în 2025?
2025 a fost un an în care angajatorii au tratat cu prudență planurile de extindere a echipelor, dar și de majorare a salariilor sau a pachetelor de beneficii extrasalariale. Cu toate acestea, au... citește tot
Explorarea lumii în 2026 începe mai devreme ca niciodată: DAL Travel marchează finalul campaniei aniversare cu un val istoric de rezervări
Explorarea lumii în 2026 începe mai devreme ca niciodată: DAL Travel marchează finalul campaniei aniversare cu un val istoric de rezervări
Interesul românilor pentru călătorii de lungă distanță nu a fost niciodată atât de ridicat. La încheierea campaniei „25 de ani – 25 de zile de promoții”, DAL Travel – unul dintre... citește tot