Lidl și Kaufland NU sunt concurenți! Supermarketurile au același patron

06.01.2023
Lidl și Kaufland NU sunt concurenți! Supermarketurile au același patron

România a devenit o țară democratică după căderea comunismului, în anul 1989. Totodată, economia de piață s-a transformat într-una liberă și și-au făcut apariția tot felul de investitori străini, mai mici sau mai mari. Țara noastră s-a umplut de supermarketuri, iar în mod surprinzător două dintre cele mai mari jucători de pe piață au același patron.

La prima vedere ai crede că Lidl și Kaufland sunt două companii concurente care se luptă pentru supremație pe piața din România. Nu puține sunt cazurile, în țară, în care cele două supermarketuri sunt amplasate unul lângă celălalt. Drept urmare, foarte mulți oameni au considerat că încearcă să își fure clienții unii altora. Lucrurile însă nu stau deloc așa.

Kaufland și Lidl au același patron

Da, este adevărat! Cele două supermarketuri au același patron, Grupul Schwarz. Astfel, se înțelege de ce în multe cazuri cele două magazine sunt amplasate unul lângă celălalt. Obiectivul principal nu a fost să își fure clienții și să se ajute reciproc. Practic, oamenii care vin la cumpărături în zonă pot alege să facă cumpărături fie la unul, fie la celălalt.

Grupul Schwarz este un grup de retail care operează magazine alimentare sub mărcile Lidl și Kaufland. Acesta este cel mai mare retailer european și al patrulea cel mai mare retailer din lume. Magazinele Schwarz vând în mare parte mărci private, însă operează și unități de producție proprii pentru produse de panificație, băuturi răcoritoare și înghețată.

Istoria grupului Schwarz

Grupul Schwarz a fost fondat de neamțul Josef Schwarz (1903–1977), tatăl lui Dieter Schwarz. Acesta din urmă se află la conducerea companiei și este cotat de site-urile de specialitate cu o avere de peste 21 de miliarde de euro. Compania are sediul în Neckarsulm, Baden-Württemberg, din Germania. Grupul Schwarz este o companie de comerț internațional cu 500.000 de angajați, care operează peste 12.900 de magazine în 33 de țări, potrivit datelor oficiale din anul 2021.

Dieter Schwarz

Compania este alcătuită din cele două divizii de retail: Lidl și Kaufland. Pe lângă activitatea de retail, Grupul Schwarz deține și mărci în sectoarele băuturilor, produselor de panificație, dulciurilor și înghețatei. Firma mamă a avut o cifră de afaceri de 125,3 miliarde de euro în anul fiscal 2020/2021, potrivit Wikipedia.org.

Foto: zf.ro și capital.ro

Îți recomandăm:
Ne putem întoarce în timp? Nu. Sau, poate, numai cu ajutorul cuvintelor. Ei bine, cum erau Bucureștiul acum 100 de ani? Cum erau oamenii acum 100 de ani? Ce activități aveau aceștia? Cum era...
Dacă citești acest articol sunt mari șanse să fii român, să te fi născut în România și, evident, să vorbești limba română. Dar de ce țara noastră poartă numele de România? De unde...
Cele mai noi articole
Ce au căutat românii pe Google, în anul 2022?
Ce au căutat românii pe Google, în anul 2022?
Anul 2022 a fost unul plin de evenimente la nivel global. Drept urmare, românii au căutat informații pe Google despre lucrurile care au marcat omenirea. La începutul anului trecut lumea a fost... citește tot
Trei motive pentru care românii au „măturat pe jos” cu nemții la Mărăști, Mărăștești și Oituz. Nemții credeau că luptă contra francezilor!
Trei motive pentru care românii au „măturat pe jos” cu nemții la Mărăști, Mărăștești și Oituz. Nemții credeau că luptă ...
Unele dintre cele mai de succes victorii românești pe câmpul de luptă au avut loc în timpul Primului Război Mondial. Unele dintre momentele remarcabile rămân bătălile de la Mărăști,... citește tot
Șapte motive pentru care Teambuilding este un film slab
Șapte motive pentru care Teambuilding este un film slab
Filmul Teambuilding a fost lansat recent pe Netflix și, potrivit platformei cinematografice, a fost vizionat intens de români. Surprinzător sau nu creația artistică nu a avut același succes în... citește tot