De ce unele roți ale camioanelor sunt suspendate și nu ating pământul?

02.04.2024
De ce unele roți ale camioanelor sunt suspendate și nu ating pământul?

Vedem camioane pe toate șoselele patriei, mai ales în afara orașelor. Unele sunt încărcate cu marfă, altele circulă goale. Toate sunt însă adevărați mastodonți pe roți, cu putere mare. Totuși, la o privire mai atentă, putem observa că sunt unele camioane sau TIR-uri care au două sau mai multe roți suspendate în aer și nu ating pământul. Care să fie explicația pentru acest fenomen aparent straniu?

De ce au camioanele roți suspendate?

De obicei, cu astfel de roți sunt echipate basculantele sau camioanele care transportă o încărcătură mare. Totuși, când sunt goale, camioanele nu au nevoie de toată puterea. Astfel, prin ridicarea unui ax și a anvelopelor de la sol, se oprește uzura anvelopelor ridicate. De asemenea, reduce rezistența la rulare și crește economia de combustibilul. Când vehiculul poartă o sarcină mai mare, axul este coborât astfel încât roțile să fie în contact normal cu șoseaua și să ajute la susținerea sarcinii.

Pentru șoferii de camion este extrem de important să economisească uzura anvelopelor, cu atât mai mult cu cât prețul unui cauciuc de camion poate să ajungă și la câteva mii de euro.

Cum se ridică roțile?

Există un buton special în cabina camionului de unde conducătorul auto poate ridica roțile suplimentare. Există trei poziții în care pot sta roțile:

De unde vine substantivul „camion”?

Cuvântul „camion” a fost utilizat începand cu anul 1611 și făcea referire la roțile grele care erau utilizate pentru încarcarea tunurilor pe nave. De la acel moment, termenul a fost adaptat și asociat cu o serie de elemente / locomotive, care au fost proiectate pentru transportul încărcăturilor foarte grele.

Distribuie acest articol:
Tags:
Cele mai noi articole
Podul de la Negoiești, povestea singurului pod construit de Ștefan cel Mare care există și este funcțional și azi
Podul de la Negoiești, povestea singurului pod construit de Ștefan cel Mare care există și este funcțional și azi
Au trecut mai bine de 500 de ani de când domnitorul Ștefan cel Mare a condus cu mână de fier destinele Moldovei. Ștefan cel Mare a avut cea mai lungă domnie din perioada medievală din Țările... citește tot
Chiar au fost 60 de grade în vara anului 1931 la București? „60 de grade la București. Cea mai mare arșiță din Europa a fost la noi”, titrau ziarele vremii
Chiar au fost 60 de grade în vara anului 1931 la București? „60 de grade la București. Cea mai mare arșiță din Europa a fost la noi”, ...
Trăim zile caniculare în care temperatura coboară cu greu sub 35 de grade la miezul zilei. Pentru a minimiza gravitatea valurilor de căldură asociate cu încălzirea globală, mulți internauți... citește tot
Care este singurul om după care sunt denumite două țări?
Care este singurul om după care sunt denumite două țări?
Trebuie să fi fost o persoană importantă pentru ca o țară să-ți poarte numele. Dar, ce părere aveți despre un om al cărui nume este purtat de două state diferite. Este vorba despre Simon... citește tot