De ce la fabrica de armament de la Cugir sunt angajate numai femei pentru încărcarea muniţiei cu praf de puşcă?

17.02.2022
De ce la fabrica de armament de la Cugir sunt angajate numai femei pentru încărcarea muniţiei cu praf de puşcă?

Fabrica de arme de la Cugir are o istorie bogată. România avea nevoie de armament, în perioada anilor 1920, din cauza vremurilor tulburi de pe plan european și mondial. Drept urmare, în 1925, s-a luat decizia la Paris să se realizeze o fabrică de armament în România. Locația? Cugir. Construcția a fost terminată în 1928, iar prima comandă a venit abia în anul 1932.

În prezent, pe poarta fabricii intră în fiecare zi peste 1.000 de muncitori, profesionalismul lor fiind recunoscut pe plan internațional, fiindcă uzina are contracte comerciale cu Statele Unite ale Americii de peste 20 de ani, dar și cu țări din Europa, Africa și Asia. Practic 95% din producție merge către export.

Muniția cu praf de pușcă este încărcată doar de femei

Fabrica produce atât arme şi muniţie pe calibre ale armatelor NATO, cât şi pentru cele din afara Alianţei care folosesc calibre de tip sovietic. În uzină lucrează atât femei cât și bărbați, iar fiecare știe ce are de făcut. De exemplu, sunt unele zone din fabrică destinate doar femeilor, cum ar fi încărcarea muniției cu praf de pușcă. De ce? Este simplu. Reprezentantele sexului frumos beneficiază de o capacitate de concentrare mai mare decât bărbații.

Protecția angajaților este foarte bine realizată, astfel că în apropierea fiecărui post de încărcare cu pulbere, înconjurat cu geamuri blindate, există un bazin cu apă încălzită în care angajații să sară dacă apare un pericol. Din nefericire, în trecut au fost diferite explozii în care o persoană chiar și-a pierdut viața.

Fabrica de armament produce un AKM îmbunătățit

Uzina a produs, în trecut, şi maşini de spălat, respectiv maşini de cusut, însă aceste departamente au dat faliment. Fabrica de armament de la Cugir produce, în prezent, celebra armă de foc AKM, altfel spus ”kalashnikov-ul” românesc. Pușca a fost modificată și îmbunătățită de inginerii români, fiind realizată după o licență sovietică.

Totodată, fabrică lucrează la o nouă puşcă mitralieră de asalt, numită NAT1. Aceasta a început să fie dezvoltată odată cu intrarea României în NATO.

Necesitatea a apărut odată cu aderarea României la NATO şi trecerea pe armamentul compatibil din punct de vedere tehnic pe armamentele compatibile NATO. Ca performanţe, NAT1 este comparabilă cu aceleaşi arme ale soldaţilor NATO, în special cu puştile americane din seria M. Are un încărcător de 30 de cartuşe, dezvoltă o viteză la gura ţevii de peste 800 de metri pe secundă, se încadrează în normele NATO, atât la calibru, cât şi la condiţiile tehnice, a declarat în anul 2017 directorul fabricii, Nicolae Mihăilesc, potrivit adevarul.ro.

Fabrica de la Cugir exportă arme în țările unde nu există restricții internaționale, cel mai mare contract fiind cel cu SUA, unde livrează arme de vânătoare în valoare de milioane de dolari în fiecare an.

Foto: adevarul.ro și youtube.com

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Guess genți de mână – alege cel mai bun model mini
Guess genți de mână – alege cel mai bun model mini
Gențile mini au devenit alegerea ideală pentru cei care apreciază funcționalitatea și eleganța într-un pachet compact. Indiferent dacă preferi un stil minimalist sau unul plin de detalii... citește tot
Cum a dus Carol al II-lea România la primul Campionat Mondial? El a făcut lotul, mai ceva ca Gigi Becali! Doar patru echipe din Europa au fost prezente!
Cum a dus Carol al II-lea România la primul Campionat Mondial? El a făcut lotul, mai ceva ca Gigi Becali! Doar patru echipe din Europa au fost ...
În anul 1930, în Uruguay, avea loc primul Campionat Mondial de fotbal din istorie. Turneul final trebuia să aibă la start 16 națiuni, dar Japonia, Siam și Egipt s-au retras. Au rămas 13... citește tot
Fabuloasa istorie a autobuzului care făcea curse regulate din Marea Britanie în India. Cât dura un drum?
Fabuloasa istorie a autobuzului care făcea curse regulate din Marea Britanie în India. Cât dura un drum?
Într-o epocă domnitată de rapiditate și de curse aeriene regulate, pare greu de crezut că acum mai puțin de 100 de ani exista un autobuz care făcea curse regulate între Londra și Calcutta,... citește tot