De ce în perioada comunistă se circula alternativ în zilele de duminică? Cine avea voie să circule liber?

Claudiu Petrișor
09.09.2019
De ce în perioada comunistă se circula alternativ în zilele de duminică? Cine avea voie să circule liber?

Circulația alternativă în zilele de duminică a fost una dintre cele mai mari aberații ale comuniștilor. În ciuda faptului că puțină lume avea automobile și traficul era destul de liber, comuniștii au găsit această metodă ciudată pentru a fluidiza și mai mult traficul și, evident, pentru a face economie.

Cum funcționa circulația alternativă duminica?

Astfel, posesorii automobilelor care aveau ultima cifră a numărului de înmatriculare cu soţ circulau o duminică, posesorii automobilelor alte căror numere de înmatriculare se terminau în cifră fără soț mergeau cealaltă duminică. Simplu, nu-i așa?

Regula a fost adoptată în anul 1981, cu opt ani înainte de sfârșitul dictaturii în România. Iar numărul mașinilor era extrem de mic. De exemplu, în 1985, în București, erau înmatriculate 100.000 de automobile, față de peste două milioane astăzi.

De ce nu avea niciodată Ceaușescu bani la el?

Se pare că măsura luată de Ceaușescu avea legătură și cu restricţionarea consumului de combustibil. În sprijinul acestei măsuri, comuniștii dădeau șoferilor doar un rezervor de benzină pe lună în București. În provincie, erau zone unde conducătorii auto primeau doar 5 litri de carburant lunar.

Cine a fost elevul care a scris în comunism pe clădirile Botoșaniului cu cretă „Vrem hrană și libertate”? Ce a pățit!

Totuși, existau și automobile exceptate de la această regulă haotică. „Puteau să circule liber, în România, doar maşinile care aveau numere cu 12-B, cele cu TC, CD (Transport Consular şi Corpul Diplomatic – n.r.), numere galbene, adică de stat şi, neoficial şmecherii cu numere din trei cifre, pe care niciun milițian nu prea avea curajul să-i oprească”, își amintește pentru evz.ro Dumitru Popa, coordinator trafic rutier, din perioada comunistă.

Cum fentau șoferii legea?

Această măsură haotică a dus la dezvoltarea unei practici amuzante: multi soferi aveau numere false, atât cu număr par, cât și cu număr impar, ca să circule oricând. În plus, aceștia făceau de multe ori schimb de mașini cu prietenii.

Cele mai noi articole
Câți afluenți are Amazonul, râul cu cei mai mulți din lume?
Câți afluenți are Amazonul, râul cu cei mai mulți din lume?
Amazonul este fluviul cu cel mai mare debit hidrografic din lume, precum și cu cel mai mare bazin hidrografic. Acesta traversează cinci țări, de la locul de unde izvorăște, până unde se... citește tot
Care este povestea lui Myrtle Corbin, femeia cu patru picioare?
Care este povestea lui Myrtle Corbin, femeia cu patru picioare?
La prima vedere, Josephine Myrtle Corbin părea o fată normală. Nașterea ei nu a fost marcată de nimic ieșit din comun, iar mama ei a susținut că a avut un travaliu și o naștere... citește tot
Ai probleme cu semnalul la telefon? Iată ce trebuie să faci!
Ai probleme cu semnalul la telefon? Iată ce trebuie să faci!
Telefonul mobil a devenit indispensabil în lumea civilizată. Smartphone-ul este un mini-calculator și ajută la rezolvarea multor probleme pe timpul zilei. Cu toate acestea, există momente când... citește tot
loading...
Inchide