Cum a supraviețuit un pilot British Airways ținut doar de picioare la 7.000 de metri altitudine?

11.01.2021
Cum a supraviețuit un pilot British Airways ținut doar de picioare la 7.000 de metri altitudine?

O poveste incredibilă despre modul în care un pilot British Airways a fost aspirat din cabina avionului la mijlocul zborului și a supraviețuit a reapărut după 30 de ani. La aproximativ 27 de minute de la zborul de la Birmingham la Malaga din 1990, în timp ce avionul călătorea deasupra Oxfordshire, două dintre cele șase geamuri ale cabinei s-au spart.

Căpitanul Tim Lancaster a fost smuls de pe scaun și a fost scos pe fereastră la 7.000 de metri altitudine. Cu o forță de nedescris, stewardul Nigel Ogden s-a repezit în cabină și a reușit să apuce picioarele pilotului care era lipit, la propriu, pe fuselaj.

„M-am întors și am văzut că geamul din față dispăruse și Tim, pilotul, ieșea prin el, fusese aspirat din centura de siguranță și nu vedeam decât picioarele lui. Am sărit peste panoul de comandă și l-am apucat în jurul taliei pentru a evita să iasă complet”, a declarat Nigel Ogden pentru Sydney Morning Herald.

Pilot British Airways a supraviețuit la 5.000 de metri altitudine

Aluneca treptat pe fereastră în timp ce îl ținea pe pilot, dar, din fericire, un al doilea membru al echipajului, John Heward, a intrat în cabină și l-a prins de centură.

„Îl țineam pe Tim, dar brațele mele deveneau din ce în ce mai slabe, iar apoi a alunecat. Am crezut că îl voi pierde, dar a ajuns îndoit în formă de U în jurul geamului”, a declarat acesta, potrivit The Sun.

În timp ce copilotul Alistair Atchinson a preluat comenzile, un al doilea însoțitor de bord, numit Simon, s-a aruncat în scaunul celui de-al treilea pilot și a ajutat să se țină de lanțul de oameni.

În timp ce Tim Lancaster era ținut de cei trei însoțitori, Alastair a reușit să controleze avionul. Stweardeza Sue Prince s-a ocupat singură de pasagerii care ajuziseră bubuitura și toți știau gravitatea situației.

Presiunea asupra lui Alastair a fost extraordinară, viața tuturor a fost în mâinile lui. Dar a dus avionul în jos perfect. Avionul a aterizat pe aeroportul din Southampton, unde au fost întâmpinați de serviciile de urgență.

În mod incredibil, pilotul a suferit mai multe fracturi și degerături, dar a supraviețuit. Ceilalți pasageri au scăpat fără a fi răniți. Co-pilotul Alistair Atchinson a fost declarat erou și împreună cu ceilalți membri ai echipajului au fost decorați de Regină.

Eroare umană

Ulterior, Nigel Ogden a părăsit British Airways și a plecat la muncă pentru Armata Salvării, dar căpitanul Lancaster a zburat din nou până în 2008, când s-a retras din activitate.

Potrivit unui raport al filialei de investigare a accidentelor aeriene după incident, un instalator a folosit șuruburile greșite pentru a asigura parbrizul.

Raportul spunea că procesul de montare a parbrizului, care a avut loc cu 27 de ore înainte de decolarea avionului în iunie 1990, a fost „caracterizat printr-o serie de practici slabe de muncă, judecăți deficitare și erori de percepție”.

Întregul incident a fost recreat pentru un documentar numit Air Crash Investigation -Blow Out, care a fost difuzat pe canalul National Geographic în 2005 și la 30 de ani de la producerea accidentului, fotografiile din emisiune au devenit recent virale pe rețelele de socializare.

Foto: The Sun

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Cum a vrut Bulgaria să se unească cu România după Războiul de Independență?
Unul dintre cele mai importante momente din istoria recentă a României a fost Războiul de Independență din 1877-1878. De fapt, armata română a participat la Războiul Ruso-Turc din anii... citește tot
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Trenurile din Japonia chiar nu întârzie sau la mijloc este doar marketing? De ce nu poți să spui minciuna: „A întârziat trenul!”
Despre Japonia poți să spui ce vrei, dar nu că este locul unde întârzie trenurile. Pe Internet circulă tot felul de știri legate despre trenurile din Japonia: ba că toate trenurile din țară... citește tot
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
De ce bărbații evrei poartă pe cap bucata de material numită kippah?
Cine a fost măcar o dată în Israel sau a avut de-a face cu evrei tradiționaliști a putut observa că bărbații poartă pe cap o bucată de material. Aceasta se numește kippah și este un... citește tot