Cum a supraviețuit un pilot British Airways ținut doar de picioare la 7.000 de metri altitudine?

11.01.2021
Cum a supraviețuit un pilot British Airways ținut doar de picioare la 7.000 de metri altitudine?

O poveste incredibilă despre modul în care un pilot British Airways a fost aspirat din cabina avionului la mijlocul zborului și a supraviețuit a reapărut după 30 de ani. La aproximativ 27 de minute de la zborul de la Birmingham la Malaga din 1990, în timp ce avionul călătorea deasupra Oxfordshire, două dintre cele șase geamuri ale cabinei s-au spart.

Căpitanul Tim Lancaster a fost smuls de pe scaun și a fost scos pe fereastră la 7.000 de metri altitudine. Cu o forță de nedescris, stewardul Nigel Ogden s-a repezit în cabină și a reușit să apuce picioarele pilotului care era lipit, la propriu, pe fuselaj.

„M-am întors și am văzut că geamul din față dispăruse și Tim, pilotul, ieșea prin el, fusese aspirat din centura de siguranță și nu vedeam decât picioarele lui. Am sărit peste panoul de comandă și l-am apucat în jurul taliei pentru a evita să iasă complet”, a declarat Nigel Ogden pentru Sydney Morning Herald.

Pilot British Airways a supraviețuit la 5.000 de metri altitudine

Aluneca treptat pe fereastră în timp ce îl ținea pe pilot, dar, din fericire, un al doilea membru al echipajului, John Heward, a intrat în cabină și l-a prins de centură.

„Îl țineam pe Tim, dar brațele mele deveneau din ce în ce mai slabe, iar apoi a alunecat. Am crezut că îl voi pierde, dar a ajuns îndoit în formă de U în jurul geamului”, a declarat acesta, potrivit The Sun.

În timp ce copilotul Alistair Atchinson a preluat comenzile, un al doilea însoțitor de bord, numit Simon, s-a aruncat în scaunul celui de-al treilea pilot și a ajutat să se țină de lanțul de oameni.

În timp ce Tim Lancaster era ținut de cei trei însoțitori, Alastair a reușit să controleze avionul. Stweardeza Sue Prince s-a ocupat singură de pasagerii care ajuziseră bubuitura și toți știau gravitatea situației.

Presiunea asupra lui Alastair a fost extraordinară, viața tuturor a fost în mâinile lui. Dar a dus avionul în jos perfect. Avionul a aterizat pe aeroportul din Southampton, unde au fost întâmpinați de serviciile de urgență.

În mod incredibil, pilotul a suferit mai multe fracturi și degerături, dar a supraviețuit. Ceilalți pasageri au scăpat fără a fi răniți. Co-pilotul Alistair Atchinson a fost declarat erou și împreună cu ceilalți membri ai echipajului au fost decorați de Regină.

Eroare umană

Ulterior, Nigel Ogden a părăsit British Airways și a plecat la muncă pentru Armata Salvării, dar căpitanul Lancaster a zburat din nou până în 2008, când s-a retras din activitate.

Potrivit unui raport al filialei de investigare a accidentelor aeriene după incident, un instalator a folosit șuruburile greșite pentru a asigura parbrizul.

Raportul spunea că procesul de montare a parbrizului, care a avut loc cu 27 de ore înainte de decolarea avionului în iunie 1990, a fost „caracterizat printr-o serie de practici slabe de muncă, judecăți deficitare și erori de percepție”.

Întregul incident a fost recreat pentru un documentar numit Air Crash Investigation -Blow Out, care a fost difuzat pe canalul National Geographic în 2005 și la 30 de ani de la producerea accidentului, fotografiile din emisiune au devenit recent virale pe rețelele de socializare.

Foto: The Sun

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cel mai nebunesc traseu! Ai putea să ajungi pe jos din Europa în America? Pe unde trebuie să o iei?
Cel mai nebunesc traseu! Ai putea să ajungi pe jos din Europa în America? Pe unde trebuie să o iei?
Ideea unei călătorii pe jos între două continente separate de oceane pare de domeniul fanteziei. Totuși, din punct de vedere geografic, un astfel de traseu ar fi posibil – cel puțin în... citește tot
Cuvântul „domnișoară” ar putea fi interzis definitiv! Francezii, primii care consideră că termenul poate fi folosit cu sens peiorativ
Cuvântul „domnișoară” ar putea fi interzis definitiv! Francezii, primii care consideră că termenul poate fi folosit cu sens ...
Sunt mai bine de 10 ani de când un oraș din vestul Franței a interzis cuvântul ‘mademoiselle‘ – echivalentul francez al cuvântului „domnișoară”. Această mișcare vine în contextul... citește tot
Care sunt domeniile cu cele mai mari creșteri salariale în 2025?
Care sunt domeniile cu cele mai mari creșteri salariale în 2025?
2025 a fost un an în care angajatorii au tratat cu prudență planurile de extindere a echipelor, dar și de majorare a salariilor sau a pachetelor de beneficii extrasalariale. Cu toate acestea, au... citește tot