Cum a supraviețuit un pilot British Airways ținut doar de picioare la 7.000 de metri altitudine?

11.01.2021
Cum a supraviețuit un pilot British Airways ținut doar de picioare la 7.000 de metri altitudine?

O poveste incredibilă despre modul în care un pilot British Airways a fost aspirat din cabina avionului la mijlocul zborului și a supraviețuit a reapărut după 30 de ani. La aproximativ 27 de minute de la zborul de la Birmingham la Malaga din 1990, în timp ce avionul călătorea deasupra Oxfordshire, două dintre cele șase geamuri ale cabinei s-au spart.

Căpitanul Tim Lancaster a fost smuls de pe scaun și a fost scos pe fereastră la 7.000 de metri altitudine. Cu o forță de nedescris, stewardul Nigel Ogden s-a repezit în cabină și a reușit să apuce picioarele pilotului care era lipit, la propriu, pe fuselaj.

„M-am întors și am văzut că geamul din față dispăruse și Tim, pilotul, ieșea prin el, fusese aspirat din centura de siguranță și nu vedeam decât picioarele lui. Am sărit peste panoul de comandă și l-am apucat în jurul taliei pentru a evita să iasă complet”, a declarat Nigel Ogden pentru Sydney Morning Herald.

Pilot British Airways a supraviețuit la 5.000 de metri altitudine

Aluneca treptat pe fereastră în timp ce îl ținea pe pilot, dar, din fericire, un al doilea membru al echipajului, John Heward, a intrat în cabină și l-a prins de centură.

„Îl țineam pe Tim, dar brațele mele deveneau din ce în ce mai slabe, iar apoi a alunecat. Am crezut că îl voi pierde, dar a ajuns îndoit în formă de U în jurul geamului”, a declarat acesta, potrivit The Sun.

În timp ce copilotul Alistair Atchinson a preluat comenzile, un al doilea însoțitor de bord, numit Simon, s-a aruncat în scaunul celui de-al treilea pilot și a ajutat să se țină de lanțul de oameni.

În timp ce Tim Lancaster era ținut de cei trei însoțitori, Alastair a reușit să controleze avionul. Stweardeza Sue Prince s-a ocupat singură de pasagerii care ajuziseră bubuitura și toți știau gravitatea situației.

Presiunea asupra lui Alastair a fost extraordinară, viața tuturor a fost în mâinile lui. Dar a dus avionul în jos perfect. Avionul a aterizat pe aeroportul din Southampton, unde au fost întâmpinați de serviciile de urgență.

În mod incredibil, pilotul a suferit mai multe fracturi și degerături, dar a supraviețuit. Ceilalți pasageri au scăpat fără a fi răniți. Co-pilotul Alistair Atchinson a fost declarat erou și împreună cu ceilalți membri ai echipajului au fost decorați de Regină.

Eroare umană

Ulterior, Nigel Ogden a părăsit British Airways și a plecat la muncă pentru Armata Salvării, dar căpitanul Lancaster a zburat din nou până în 2008, când s-a retras din activitate.

Potrivit unui raport al filialei de investigare a accidentelor aeriene după incident, un instalator a folosit șuruburile greșite pentru a asigura parbrizul.

Raportul spunea că procesul de montare a parbrizului, care a avut loc cu 27 de ore înainte de decolarea avionului în iunie 1990, a fost „caracterizat printr-o serie de practici slabe de muncă, judecăți deficitare și erori de percepție”.

Întregul incident a fost recreat pentru un documentar numit Air Crash Investigation -Blow Out, care a fost difuzat pe canalul National Geographic în 2005 și la 30 de ani de la producerea accidentului, fotografiile din emisiune au devenit recent virale pe rețelele de socializare.

Foto: The Sun

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cele mai ciudate mâncăruri vândute în 2025: brânză cu larve, rechin fermentat sau Onion Latte
Cele mai ciudate mâncăruri vândute în 2025: brânză cu larve, rechin fermentat sau Onion Latte
Anul 2025 ne-a surprins cu o serie de preparate culinare excentrice, care sfidează gusturile tradiționale și explorează limitele creativității gastronomice. De la infuzii morbide până la... citește tot
Poate cineva să vadă ce vorbesc pe WhatsApp? Sfaturi de securitate
Poate cineva să vadă ce vorbesc pe WhatsApp? Sfaturi de securitate
Conversațiile noastre pe WhatsApp sunt adesea personale, fie că vorbim despre planuri, momente importante sau detalii sensibile. Deși aplicația promite securitate prin criptarea end-to-end,... citește tot
„Doar bogații urcă pe Acoperișul Lumii!” Vrei să urci pe Everest? Ce taxă trebuie să achiți autorităților din Nepal?
„Doar bogații urcă pe Acoperișul Lumii!” Vrei să urci pe Everest? Ce taxă trebuie să achiți autorităților din Nepal?
Visul de a ajunge pe cel mai înalt vârf al planetei, Everest, vine la pachet cu o serie de costuri semnificative. Începând cu 1 septembrie 2025, autoritățile nepaleze au majorat semnificativ... citește tot