Cine a inventat temele pentru acasă?

15.03.2022
Cine a inventat temele pentru acasă?

Temele pentru acasă au fost dintotdeauna cel mai controversat subiect din domeniul educației. Fie că este vorba de elevi sau studenți, acestea au îngreunat, uneori, procesul educațional al fiecăruia dintre aceștia. 

Temele pentru acasă sunt acei mici „dușmani” ai vieții noastre de elev, deși profesorii întotdeauna le-au considerat o parte esențială a performanței școlare. Potrivit majorității acestora, temele pentru acasă sunt foarte importante pentru creșterea academică a unui tânăr, indiferent de vârsta acestuia.

Temele îi ajută pe elevi să exerseze și, în același timp, le întărește învățarea la clasă. În mod invariabil, profesorii susțin că dacă elevii nu practică acasă ceea ce învață la școală, învățarea lor va fi incompletă.

Temele pentru acasă, „capul răutăților”

Elevii disprețuiesc temele de cele mai multe ori. Ei le văd ca pe o povară suplimentară care ocupă timpul liber. Sunt multe cazuri în care elevii susțin că temele sunt date în exces și fac parte din ceea ce profesorul nu poate termina în clasă. În mod invariabil, există câteva puncte forte pe care elevii le folosesc pentru a-și întări cauza.

Aceștia susțin că temele pentru acasă sunt o pierdere de timp, o povară suplimentară, au un nivel extrem de dificultate și sunt creatoare de stres și episoade frecvente de anxietate.

Cine a inventat temele pentru acasă?

Temele au fost inventate de Roberto Nevilis, un pedagog italian. Ideea din spatele temelor a fost simplă. Ca profesor, Nevilis a simțit că învățăturile sale și-au pierdut esența atunci când au părăsit cursul.

Dezamăgit de faptul că studenții nu au reușit să se autodepășească în ciuda muncii sale grele, a decis să ia măsuri diferite. Prin urmare, s-au născut temele. Tema pentru acasă, așa cum o înțelegem astăzi, nu a fost obiectivul lui Nevilis. El a văzut-o mai degrabă ca un mijloc alternativ la pedeapsă, deoarece pedeapsa fizică nu (mai) era o opțiune.

Odată cu apariția școlii formale, ideea exercițiilor făcute acasă a luat, de asemenea, și o formă formală. A devenit un mijloc de a face învățarea mai eficientă și de a asigura memorarea noțiunilor.

Practica de a da teme se spune că a existat înainte de Nevilis în imperiile antice roman și grec, scrie Through Education. Cu toate acestea, doar cu Nevilis măsura a devenit oficială. Tema pentru acasă a ajuns să fie văzută ca un mijloc de motivare a elevilor pentru a se angaja în orele post-școlare de învățare la clasă. În absența unei astfel de motivații, elevii cu greu au făcut un efort pentru a-și crește performanța școlară.

Foto: Depositphotos.com

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Cel mai ghinionist om din lume? Poate… Povestea lui William Sokolin, omul care a spart din greșeală o sticlă de Château Margaux din 1787 în valoare de 500.000 de dolari
Cel mai ghinionist om din lume? Poate… Povestea lui William Sokolin, omul care a spart din greșeală o sticlă de Château Margaux din ...
În lumea vinurilor, unele povești nu doar că uimesc — ele rămân întipărite în memoria colectivă ca lecții despre fragilitate, pasiune și, uneori, chiar de ironie a sorții. O astfel de... citește tot
Cel mai de temut asasin al mafiei. Soția sa: „Am fost măritată cu cel mai mare asasin și habar nu am avut”
Cel mai de temut asasin al mafiei. Soția sa: „Am fost măritată cu cel mai mare asasin și habar nu am avut”
Richard Kuklinski, cunoscut sub porecla „Omul de gheață” („The Iceman”), este una dintre cele mai înfiorătoare figuri din istoria criminalității organizate americane. La exterior,... citește tot
Se scumpesc TOATE! Ce măsuri fiscale propun parlamentarii?
Se scumpesc TOATE! Ce măsuri fiscale propun parlamentarii?
Se anunță vremuri grele pentru români, indiferent de domeniul lor de activitate. Coaliția PSD-PNL-USR-UDMR pregătește un pachet de măsuri dure: creșteri de taxe și reduceri bugetare în... citește tot